'אחת התקיפות הגדולות של ישראל בשנים האחרונות' - סרוגים

'אחת התקיפות הגדולות של ישראל בשנים האחרונות'

דובר צה"ל התייחס לאירועי הלילה וחשף את עשרות היעדים שחיל האוויר הישראלי תקף בסוריה: "מה שביצענו הלילה זה רק קצה הקרחון מהיכולת של צה"ל, ונראה לי שהאיראנים מבינים את זה"

'אחת התקיפות הגדולות של ישראל בשנים האחרונות'

דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס התייחס הבוקר (חמישי) לאירועי הלילה בצפון ביניהם התקיפה הישראלית הרחבה בשטח סוריה.

בראיון לגל"צ אמר מנליס: "התקיפה הלילה בסוריה – הצלחה גדולה. פגענו משמעותית במטרות של כוח אל קודס ומשמרות המהפכה ברחבי סוריה. בשעות הקרובות הם יבינו היטב עד כמה פגענו בהם".

מנליס הוסיף כי "התקיפה האווירית- אחת הגדולות שביצע חיל האוויר בשנים האחרונות. מה שביצענו הלילה זה רק קצה הקרחון מהיכולת של צה"ל, ונראה לי שהאיראנים מבינים את זה".

על ההיערכות לימים הקרובים אמר מנליס כי "אין כוונה בשלב זה לבצע גיוס מילואים נוסף. ההנחיה לתושבי הצפון היא לשמור על שיגרת החיים".

מנליס גם הבהיר בלי צל של ספק כי "הם (האיראנים; ג"ע) מנסים להסתיר את זה – אבל שיגור הרקטות הלילה לרמת הגולן בוצע בידי כוח איראני בפקודה של קאסם סולימאני".

מוקדם יותר, פרסם דובר צה"ל הודעה בה פירט את היעדים שהותקפו על ידי חיל האוויר. על פי ההודעה, במסגרת התקיפה הנרחבת הותקפו: אתרי מודיעין איראניים המופעלים על ידי כוח קודס,  מפקדות לוגיסטיות של כוח קודס,  מתחם צבאי ומתחם לוגיסטי של כוח קודס בכיסוואה,  מחנה צבאי איראני צפונית לדמשק, אתרי אחסנת נשק של כוח קודס בשדה התעופה "דמשק בין לאומי", מערכות ומוצבי מודיעין המשויכים לכוח קודס, תצפית, עמדות צבאיות ואמצעי לחימה באזור החיץ.

כמו כן הושמד המשגר האיראני ממנו שוגרו הטילים לעבר ישראל הלילה. בנוסף, תקף צה"ל מספר מערכות יירוט אוויריות ( SA5 SA2 SA22 SA17) השייכות לצבא סוריה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו