תפסיקו להביא עולים מאתיופיה – הם לא יהודים - סרוגים

תפסיקו להביא עולים מאתיופיה – הם לא יהודים

לפי הגדרה של עלייה במסגרת חוק הכניסה, כל אתיופי יכול לטעון שהוא מצאצאי היהודים שהמירו את דתם במאה ה-19. אתיופיה מונה על 90 מיליון נפש, כמה יכולה להכיל ישראל הקטנה?

תפסיקו להביא עולים מאתיופיה – הם לא יהודים

הכנסת שבה מהפגרה ארוכה. הכנס הנוכחי אמור לעסוק בחוקים נפיצים: חוק הלאום, חוק הגיוס וחוק פסקת התגברות. מתי תעסוק הכנסת והממשלה בעניין העלייה הנוצרית מאתיופיה באופן ענייני ולא דיון שטיחי שמונעים מלחצים פוליטיים ?

כמו שזה נראה הממשלה ה-34 תשרוד גם את המושב הנוכחי. למרות המחלוקות הנראות לעין על אי הסמכה לחקיקת חוק הלאום, חוק הגיוס, פסקת ההתגברות, הגיע הזמן, שגםה סיעות החרדיות, ומפלגת הבית היהודי המנפנפים בנישה של דאגה לצביונה היהודי של המדינה ידונו לעומק בעניין עלייה האתיופים הטוענים שהם צאצאי יהודים שהמירו את דתם במאה ה-19.

החל משנת ה-1995 ישראל מעלה במסגרת חוק הכניסה ממניעים של מלחץ פוליטי אתיופים שאינם זכאי חוק השבות לישראל. כידוע חוק השבות הוחל על יהודי אתיופיה בשנת ה-1973 ומתוקף זה עלו כל קהילת ביתא ישראל.

במשך שני עשורים עלו מעל -50 אלף אתיופים הטוענים שהם פלשמורה. למרבה הצער, העלייה זו מתבצעת ללא בקרה, קרי בירור ובדיקה על זיקתם ליהדות ובפרט לפלשמורה. מי שבודקים ומאשרים את עלייתם הם, גורמים בעלי אינטרס כלכלי שהעלייה זו, הפכה ללחם והחמאה שלהם.

הארגונים שולטים בזהות העולים

הרבנים הראשים מסיבות שונות הפכו את עצמם לחותמת גומי. כלומר, הם מקבלים מספרים יבשים וחותמים עליהם, כאילו מדובר בסחורה. היה צריך לבדוק כל אדם לגופו בשיתוף פעולה עם הקייסים וזקני העדה מביתא ישראל, ואם נמצא שהוא מזרע ישראל, מוכן לנטוש את הנצרות ולהשתנות בפנימיות ואורח החיים, כך אולי, הינו מונעים עליית מיסיונרים רבים.

אורי קונפורטי, קונוסול הסוכנות היהודית באתיופיה, שחיבר ספר "ציונות הפוך על הפוך", שתעד במשך ארבע שנות שליחותו באתיופיה את המציאות האמתית מביא עובדות חותכות: "40% מאנשים שעלו אינם מזרע ישראל."

המציאות באמת חמורה. לא זיקתם לביתא ישראל קובעת את זכאותם לעלייה, אלא קירבתם לארגונים: מי שקבעו מי זכאי לעלייה ומסרו את שמותיהם למשרד הפנים, הם הארגונים. מרגע שהממשלה מאשרת את המכסה לעלייה, הארגונים הופכים לשחקנים מרכזים בקביעת זכאי עלייה, כך הפכו את מבקשי עלייה ומשפחות שעלו כבר לישראל לבני ערובה.

לאורך שני עשורים, הארגונים הם שקבעו מי זכאי לעלות, הם אלה שהעבירו שמות למשרד הפנים שהנפיק אך ורק אשרות עלייה. הדבר הזה, הפך את מבקשי עלייה ומשפחותיהם שכבר עלו לבני ערובה ע"י ארגונים. כשהם צוו עליהם להגיע להפגנות, הגיעו. שדרשו מהם להתפקד לליכוד, עשו זאת ללא הבנה את משמעות התפקדות ובכלל את האג'נדה הפוליטי של מפלגת הליכוד. במצב כזה אפשר לשער, שאם היו מצווים עליהם להתפקד לרשימה המשותפת, כך היו עושים, כי כאן, מה שקובע הוא כוח פוליטי, ללא שום הוכחה על זיקה ליהדות.

עושים הקלות לאתיופים, והם טוענים לגזענות

למרבה הצער, הציבור הישראלי ואפילו חברי הכנסת, ועיתונאים למיניהם שהפכו את עצמם לשופרי העלייה, לא מכירים את העובדות. העיקר טוענים גזענות כי מדובר בשחורים, זה מתלבש יפה, איש לא יטרח להעמיד אוותם במקום עם העובדות. לצורך חיפוי הסיפור שולפים את הנרטיב המוכר. על עשרות אלפי הנוצרים העולים מרוסיה, לא שמענו התנגדות כלשהי.

העובדות הן, די ברורות ושקופות: חוק השבות, לא דורש הוכחה על שמירת מצוות תרי"ג, אך ורק הוכחה להיות יהודי, לכן לפי הגדרה של חוק השבות מיהו יהודי. העולים מרוסיה עונים להגדרה של יהודי הביאו מסמכים ואישורים, אבל לפי ההלכה היהודית, הם אינם יהודים. ראוי שגם אותם האתיופים שמבקשים עלייה שיעשו זאת דרך חוק השבות בלבד. הרי הם טוענים שהם יהודים, שיוכיחו ויעלו על פי חוק השבות.

חוק הכניסה הומצא בעבור עליית הפלשמורה בלבד, ומספרים בודדים עולים דרכו גם מהודו הקרויים בני מנשה. עכשיו הבנתם את מי מפלים לרע ולטובה? האתיופים הטוענים שהם צאצאי יהודים שהמירו את דתם במאה ה-19, עולים במסגרת חוק הכניסה ובכל זאת טוענים לגזענות. העלייה מרוסיה ומכל העולם היהודי מתבצעת אך ורק מתוקף חוק השבות.

מפחדים מהצבע

במקרה הזה, האתיופים הם שחורים, הצבע מפחיד את חברי הכנסת ואנשי ציבור, למרות שחלקם מכירים את העובדות, אבל מעדיפים לשתוק מחשש שמא א תודבק בהם חלילה תווית של גזענים. בטח שמתם לב שגם צה"ל הפך לתעמולה שקרית. בעל כורחו לקמפיין פוליטי מביש.

צעירים שנמנים עם קהילת פלשמורה, עם גיוסם לצה"ל יוצאים למאבק ציבורי, הם בוכים מול המצלמה, זה מסתדר יפה, חייל בוכה שהוריו באתיופיה. כבר אמרתי שאיש לא יטרח לבדוק את העובדות, אבל המראה שחייל קורע בבכי את הצופים דרך מסך הטלוויזיה משכנע וכובש, זה מה שהם רוצים להשתיק שחלילה לא תקום מחאה ציבורית כנגד עלייה נוצרית.

הצופים לא יודעים את האמת. אותו עיתונאי הוא כלי המשרת את המטרה, זה שהוא חוטא במקצועיות באמינות, זה כבר עניין אחר, הוא מטעה אנשים ומוליך את הצופים שולל. כי הם ראו רק את הבכי, אבל מה מסתתר מאחורי הבכי, לא קיבלו את המידע הנכון. כך עובדת התעמולה השקרית והנבזית שפוגעת בזהות היהודית של המדינה. ישראל מצד אחד פועלת לגרש מסתננים, ומצד שני היא מעלה נוצרים שאין להם נגיעה ליהדות. אלא מלחץ פוליטי, נטו.

מאחורי הקמפיין עומדים ארגונים מיסיונרים הפועלים מארה"ב שיש להם נציגים בישראל ובאתיופיה.

 

ישראל היא כבר בת ה-70 ראוי שתפסיק את הסחיטה הרגשית, תיקבע מדיניות ברורה בסוגיה זו. כי זה פוגע בזהותה היהודית של יהודי אתיופיה. באתיופיה, גרו יהודי אתיופיה בכפרים נפרדים, כאן חיים עם כולם. נוצרים קשרי זוגיות בין יהודי אתיופיה לבין אותם אנשים שעלו בטענה שהם צאצאי יהודי שהמירו דתם במאה ה- 19 ולא ניתן למנוע נישואין כי לעולים יש תעודות גיור לחומרא. עניין שינוי אורח חיים זה כבר שאלה אחרת. מי שרוצה לדעת את מידת התערות שלהם בעולם היהודי, ראוי שיערוך סיור בשכונות בהן הם גרים. יווכח במו עיניו את הפעילות המיסיונרית הקיימת. מי שהרוויחה מעלייה זו היא הכנסייה האתיופית בירושלים.

מפלגת ש"ס שנאבקה להעברת חוק המרכולים וגרמה כמעט לפירוק הקואליציה, ראוי שתיקח פיקוד על משרד הפנים שהיא אמונה עליו ותעצור את המסחטה הרגשית שאין לה סוף.

אין זה פוטר את כל המפלגות, מלפעול בממשלה למנוע את המשך עליית המיסיונרים המתחפשים לפלשמורה, כי אין סוף לאיחוד משפחות. זו העת להפעיל את ההגיון ולא את הרגש שעלול למחוק את המדינה היהודית. לפי הגדרה של עלייה במסגרת חוק הכניסה, כל אתיופי יכול לטעון שהוא מצאצאי היהודים שהמירו את דתם במאה ה-19. אתיופיה מונה על 90 מיליון נפש, כמה יכולה להכיל ישראל הקטנה?

==

איינאו פרדה סנבטו הוא עיתונאי, פובליציסט ופעיל חברתי

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
57 תגובות - 29 דיונים מיין לפי
1
גם אלה שהביאו עד עכשיו הם פגאנים עם קעקועים
ישראלי יהודי ציוני | 09-05-2018 16:31
גם אלה שהביאו עד עכשיו הם פגאנים עם קעקועים.
קעקועים על העדה
יהודי אתיופי | 16-04-2019 11:49
קעקועי צלב למיניהם זה כי הוכרחו בכוח. וה' ישמור אותך על השנאה שזרעת, את הפירות אתה עתיד לראות
צודק במיליון אחוז
אפרת | 06-11-2018 7:41
הם גוייים בדוק ומנוסה !
אל תערער על פסיקה של הרב עובדיה ורבנים נוספים
ציוני דתי | 15-10-2018 19:41
זה חמור מאוד!!, שאתה מטיל דופי בציבור שלם חרף דברי רבנים גדולים שאמרו שהם יהודים.
2
נכון מאוד. היום כשישראל מפורסמת לטובה
יפה יוסף | 09-05-2018 16:41
הרבה רוצים ל התגייר לכן לא מקבלים גרים בימות המשיח. אלא אם הוא מקבל עליו לקיים את כל המצוות לחומרה. ידוע שארגונים חילונים ושמאלנים יעשו הכל כדי למחוק את מדינת היהודים.
3
צודק מאד
צחי | 09-05-2018 17:10
אין במדינת ישראל בעלי שאר רוח שיאמרו את האמת המוחלטת ארץ ישראל היא אך ורק לעם ישראל עם ישראל הוא עם יהודי על פי ההלכה הצרופה מדור דור מומרים הוצאו מעם ישראל בכל הדורות ובעיקר מהסיבה שמעלה הכותב הגיע הזמן שנבין שגורמים נוצריים וגורמים לבראליים רוצים לחסל את המדינה היהודית
רוסים מול אתיופים
יולי | 04-07-2019 14:13
רוב הרוסים שעלו הוכיחו יהדותם וחוץ מזה רובם תרמו למדינה. הגיעו משכלים ועובדים. האתיופים הביאו לפה את מנהגי עולם שלישי והלכו לאיבוד.
מה אתה רוצה מ האתיופים
שמואלביץ | 27-06-2018 12:11
יש לך מיליון וחצי עולים רוסיפ-נוצרים, אז מה אתה רוצה מעדה שבקושי עשירית מהרוסים
4
הקרן החדשה לעקירת עם ישראל.. חלק מהפעולות
שי | 09-05-2018 20:36
בנוסף לכל מה שהם עושים
צודק.
אפריים | 03-09-2018 20:03
ידוע שרב התימינים הם צעצעים של ממלכת חמיר. אכן יש חלק מהם עם גנים יהודים, מאותם רבנים שגיירו את הממלכה. אבל רובם, ערבים גמורים. כמו כן בעירק היה אותו הסיפור, ובהרי הקווקז. לגבי יהדות מרוקו, קהילה אשר התבוללות הייתה בה נורמה חברתית. מכיר המון אנשים עם שורשים מרוקנים אשר לאחד או אפילו יותר מסבים שלהם קראו מוחמד. אבל זה לא פוסל את יהדותם, כי אם הם התגיירו גיור לחומרה, אז אין סיבה לראות בהם כגוים. הרי נשמה שלהם היא של יהודים.
5
זה היה נכון גם לגבי התימנים
אז מה | 09-05-2018 20:38
התימנים וגם רבים מעולי מרוקו ועיראק הם ממוצא ערבי. ערבים שהמירו את דתם.
אין מצב...
ב | 11-06-2021 9:24
אין מצב שאת יהודיה. תימניה מוסלמית סתומה ובורה- אולי.
התימנים והעיראקים הם היהודים המקוריים!!!
יהודייה תימנייה | 03-07-2019 17:03
התימנים במקור הינם משבט לוי ויהודה. גרו באופן נפרד לחלוטין סגורים ומסוגרים בתוך חומה כדי לא להתערות עם המוסלמים על פי סיפורי סבי זל. העראקים הינם מחכמי בבל! האשכנזים בחלקם הינם גיורת משבט הכוזרי!
יהודי תימן משבט יהודה ולווים וכוהנים מיוחסים.
משיח "מתימן יבוא.." | 22-07-2018 12:35
יהודי תימן מבית ראשון ושני ברציפות, בגניזה הקהירית נתגלו אגרות בין ישיבות בבל שנתמכו עי יהודי תימן. מנהגי תימן הם מנהגי בבל הקדומים. כל הקבלה בדורנו בנויה על יסודות שהניחו חכמי תימן ודי באם נזכיר את הרשש, ועוד רבים אחריו.. הפוסל במומו פוסל..
העלייה היחידה שכל העולים ידעו עברית ולא הזדקקו לאולפן
מישהו | 11-05-2018 0:30
העברית בהגייה התימנית היא המדוייקת ביותר - לכל אות ולכל תנועה יש צליל ייחודי. כל המנהגים ובמיוחד התפילה והקריאה בתורה השתמרו אחד לאחד מתקופת האמוראים
היהודי המקורי הוא ערבי - מחצי האי ערב
ריאלי | 10-05-2018 20:22
כל שאר הגלויות הן השתלשלויות של המוצא המקורי - ערבי
לתימנים היו ספרי קודש בעברית
שי | 10-05-2018 14:06
לאתיופים - נאדה, כלום, רק תנך בתרגום לגעז.
חח מובא בכתבי הקודש שהתימנים המיוחסים שבעם ישראל
דגכעגדד | 10-05-2018 13:55
ואתה מטיל בהם דופי? כנראה שהיחוס שלך לא יחוס
מאיפה הבאת את ההזיה הזאת?? גזענית!
כמו חדש | 10-05-2018 2:02
הכי מיוחסים הם התימנים
6
סוף סוף מישהו אומר את האמת
שרית | 09-05-2018 21:36
כבר בשנת 96 אמר לי יהודי מביתא ישראל שהיו רק כ 2,000 יהודים באתיופיה, כל השאר - שקר. הגירה כלכלית. תשאלו את ביתא ישראל המקוריים. שלא לדבר על ארגונים נוצרים שבוחשים ופועלים להביא הנה נוצרים מאתיופיה במסווה של עליה. הגיע הזמן להפסיק לייבא הנה גויים.
7
תבואו לרח אתיופיה כל שבת ותראו כמה אלפי פלשמורה מגיעים לכנסיה האתיופית וצןחקים לך בפרצוף כשאתה אומר להם אתם יהודים אמרתם!!!
מזמין את כל מקבלי ההחלטות לרח אתיופיה | 10-05-2018 3:20
הם לא יהודים הם נוצרים שרימו ומרמים את המדינה וראשיה
פלאשמורה
לכנש | 17-11-2019 8:18
הפלאשמורה אלה שהימירו את הדת היהודית ויש הרבה נוצרים מתוכם הסבים שלי נתנו את נפשם על הדת שלהם הם הסתתרו ונדדו יש כאלה שנשחיטו על ידי הנוצרים הגועלים, יהודי אתיופיה האמיתים עלו עד שנת 1998 נקודה, אני מאוד קנאית לדת שלי, על הנוצרים מתוכם, השאלה מה עושים משתלבים בעבודות קהילתיות? ואני לא יכולה לישון בשקט אפילו מתגרים בך צריך לעשות משהו!!
8
תתביישו לכם לפרסם דברי נאצה כאלו
מרדכי | 10-05-2018 10:00
לא יאומן שבשנת 2018 עוד מדברים, חושבים וכותבים כך. מה זו האפלייה הגזעית הזו? וההתהתבטאויות האלו? מבחינתם הם יהודים וזו תפקידה של המדינה להוכיח שלא וגם את התפלחו כמה שלא, זה קורה. בודדים בתוך מליונים, עדיין שווה את זה.
יהודים הם לא
שי | 10-05-2018 14:07
אלא כת נוצרית שגילתה אפשרות לשפר את רמת החיים שלה. מחר גם הניגרים ושאר העמים הנחשלים יספרו לך מעשיות על היותם צאצאים של אחד משבטי ישראל.
חחחח מבחינתם הם יהודים?!?!
יגכיעכג | 10-05-2018 13:56
חחח כל מי שמחליט שהוא יהודי אז הוא יהודי? רפורמי טמבל
9
חבל שלא הביאו גילוי נאות על הכותב. בושה וחרפה
המעניש | 10-05-2018 11:16
איינאו פרדה נשוי לאישה שהוריה מסיונרים, הוא צאצא לשבט 'הבריה' הלא יהודי. במקום לשתוק עם כל החמאה המרוחה על ראשו, הוא בוחר לנסות להקטין את העולים. בושה וחרפה
בדוק יש...
איטס מי | 15-11-2020 19:41
בדוק יש לו מישהו במשפחה נוצרי. הוא ניראה בדיוק כמו האורומואים שהם גויים.
אם דבריך נכונים-איך זה מערער את טיעוניו?
יצחק | 11-05-2018 9:58
אם דבריך נכונים-איך זה מערער את טיעוניו? נראה שדווקא להיפך
זה גנאי לו? ההפך! הוא אומר את האמת
דעדגעד | 10-05-2018 13:55
בלי משוא פנים
10
בכלל צריך להגביל את העלייה לישראל
מגיבוס | 10-05-2018 13:41
יש לך אמא יהודית? וולקאם. את אף אחד זה לא מעניין אם אתה עבריין או פדופיל (וידועות עשרות דוגמאות כאלה, כולל ארגונים וולנטריים שמתעסקים בזה). זה לא צריך להיות ככה.
11
לרבי מליובאוויטש היו הסתייגויות לגביהם מאז ומעולם
שי | 10-05-2018 14:05
אלא מה, לעם ישראל יש עסקנים מחד ורבנים נאיביים מאידך שרואים גוי בבגדים לבנים ומתחילים להשוות בינו לבין אברהם אבינו.
12
יש לבדוק במכנסיים
ארק | 10-05-2018 21:22
אם נימול או לא. פשיטא.
13
כשיהודים שונאים נוצרים זה מותר וכשנוצרים שונאים יהודים זה אנטישמיות!!!!
מאיר מנקס | 11-05-2018 17:33
היהדות היא דת ברברית כמו האיסלם והנצרות....!!
דת ברברית?
בני | 02-02-2020 15:21
אז איזה דת בעולם היא לא ברברית?
זה לאהנושא
יהודית | 28-07-2019 4:58
זה לא שנאה זה פשוט רצון לשמור על הצביון היהודי של מדינת ישראל רק מי שיהודי זכאי לעלייה האקספרס למדינה. אחרת הם יכולים להגר כמו שמהגרים לכל מדינה רגילה וחוצמזה שההנהלה נישואים מעורבים עם גויים
14
כתבה מאד מאד מעניינת , שאפו לכותב
דניאל | 12-05-2018 23:07
הלוואי ויעשו עם זה משהו תודה לך איינאו פרדה סנבטו תדחוף את הכתבה בעוד אתרים אולי יתעוררו פה חברים,,,
15
אבל איך מאה 19 הם אפילו לא זוכרים ימי הולדת
גיל | 13-05-2018 10:16
אבל איך מאה 19 הם אפילו לא זוכרים יום הולדת אישי
16
בוזגלו
מאור | 27-06-2018 10:26
שם חם ויפת ..בניו של נח נכון?שם זה יהודים וערבים...חם זה אפריקאים שחורים ..אין מה לעשות זאת האמת !!בורא עולם נתן בהם סימן לנצח שהם לא יהודים.אני מכיר חבשים ששכבו עם אמא שלהם ועם האחיות שלהם והעם הזה כולו פסול יותר גרוע ממוסלמים ונוצרים .הם לא יהודים ....נקודה סוף...זהו
טיפשה חסרת תקנה...
דנה | 25-11-2020 2:51
טיפשה חסרת תקנה ואיך זה הם אחים לא את יודעת מי הורים אחד יצא שחור והשני לבן ואחד חום כולם שחורים
אם תחקור טוב...
איטס מי | 15-11-2020 19:40
אם תחקור טוב תדע שאתיופים הם שמים. בדיוק כמוך אנחנו מדברים שפה שמית בגלל זה יש הרבה מילים דומות באמהרית ועברית תעשה טובה תבדוק דברים לפני שאתה מדבר. ומבחינה גנטית אתיופים יש מאפיינים שונים משל אפריקראים אחרים. רק שטויות הגבת.
עצוב לי בשבילך שאתה כזה טיפש
אור | 31-07-2018 13:30
ויחד עם זאת עצוב שבגלל שאתה טיפש אנשים אחרים נחשפים לטיפשות שלך ולך תדע אולי מסתובבים עוד כאלה טיפשים שאשכרה יחשבו שמה שאתה אומר זה אמיתי ,אבל כמו שאמרתי כבר בורות הינה המחלה הקשה ביותר,יום טוב אדיוט .
17
רק ברי דעת שאתיופים רובם גויים
אפרת | 19-07-2018 21:34
צודק גם לפי המדע אין שחורים יהןדיםםםם ! אפרו ... וגם מבחינת היהדות לא היה שום סמממן ייהודי שנשאר והם טוענים שהקעקועים שעל גופם הם נאנסו ע'י הנוצרים שקר וכזב מה יגידו סיפורי סבתא ובנוסף לחסרונם הם כל היום מתלוננים אכלו לי שתו לי הרביצו לן בקיצור חזרו לאפריקה לכנסיות ולעצי הבננות הכי מתאים לכם י קדימה !
יש הרבה מחלות קשות בעולם
אור | 31-07-2018 13:21
אך בורות הינה הקשה מכולם,אפרת יקרה אם היית יודעת מי הם קהילת ביתא ישראל לא היית מתבטאת כך,אך שוב לדעתי בורות הינה המחלה הקשה ביותר הנותנת לגיטימציה להתבטא בטיפשות יתר.
18
הם לא יהודם לפי ההלכה ולא שייכם לשום שהט
עבדיה | 08-08-2018 18:22
הם רק אומרים שהם יהודים ולא יודעים כלום על יהדות והלכה. הדת שלהם זה לא יהדותאמי ית
19
פלשמורה=גויים גמורים!
פלשמורה - רמאים | 20-10-2018 23:20
למה בנט והחרדים לא עוצרים את הפארסה של הבאת גויים גמורים מאתיופיה???? תראו כיצד ערים שלמות נכבשו על ידי הפלשמורה: חדרה, רחובות, ראשלצ, נתניה!! אנחנו הופכים למדינת כל אזרחיה, הכל בחסות ממשלת ימין דתייה!! הזויי. עדיף כבר את השמאל...
תבינו את המשמעות של המילים שלכם
אתיופי ציוני יהודי | 05-12-2018 19:19
הפלשמורה לא כובשים שום עיר. זה מטומטם להגיד את זה. אין לכם מושג מה יהודי אתיופיה עברו בדרך כדי להגיע לירושלים וכמה הם חיכו לזה עם כל ההשפלות שעברו עוד באתיופיה על היותם יהודים ואחרי שהבטיחו להם שיהיה יותר טוב בישראל הם מגיעים למדינה עם אנשים גזענים שחושבים שהצבע זה מה שעושה אותם ליהודים. בושה. היהדות אמורה להיות מבוססת על אהבה לא הפליה ועל מיעוט כזה קטן של אוכלוסייה אי אפשר לומר שהוא השתלט על ערים
20
מביאים בעיות מיותרות וקשות
יעל | 30-12-2018 7:56
תפסיקו להביא צרות לארץ לא חסר לנו הם לא יהודים
21
מדינת חלם
מיכאל | 05-02-2019 15:25
פלשמורה הם גויים גמורים, אסור להביאם!!
22
גזעיות ולא גזענות
ר | 16-04-2019 2:15
מדינת ישראל עם כמה שהיא מדינה לא מסודרת ומאולחת, עדיין נקראת מדינת ישראל ולא מדינת ערבים ולא מדינת אתיופים ולא מדינת רוסים וכו... עקב כך צריך להוציא את כל מי שלא שייך למדינת ישראל ללא קשר לצבע . רוסים יש את רוסיה אתיופים יש את אתיופיה ערבים לא חסר מדינות הסובבות את ישראל מדינת ישראל היא מדינת אילוח(זיהום) אחת גדולה ואינה מדינה בעלת גזע טהור זהו דבר שהוא לא בלתי הפיך אך לא עושים כלום על מנת לטהר את המדינה מאנשים שלא קשורים אלייה שוב פעם לא מדובר בגזענות אלא בגזעיות העם כולם אנשים וכבודם במקומם אך מקומם הוא לא כאן .
23
הם באמת לא יהודים
אמיר | 03-07-2019 0:07
אני לא מאמין בכלל שהם יהודים.... מילא יהודי אירופה שהיגרו לחול... אז שם בוודאות.יודעים שהם יהודים אבל אתיופים ממש לא!
24
ראויי לציין כי מחבר העמים הגיעו יותר נוצרים ו
שיתוף | 03-07-2019 17:09
אני מכיר באופן אישי עולים שהגיעו הן מאוקראינה שהם נוצרים והן מאיזור הקוקז מוסלמים השומרים על דתם בקנאות וגאווה. הם עלו על פי חוק.
25
יהודים
נועם | 20-09-2019 17:07
יהודים בסוריה ובלבנון
26
כותב הטור קשקשן בשקל חסר מושג ביהדות .
יעקב | 17-01-2020 7:05
כמה שטויות בן אדם יכול לדבר ? כל עוד יש את הגיור ביהדות כולם בספק . תראה לי הוכחה שאבות אבותיך אינם מגוירים ושייכים בקושאן בלתי ניתן לעירעור ליהדות . יש לך עד סוף חייך להראות לי את זה . אגלה לך סוד .... אף אחד לא יכול להוכיח את זה בעם ישראל . ומכיוון שאין הוכחה לאף אחד ביהדות לזה כולם מוטלים בספק . לכן אל תבלבל את המוח ותפסול מגזר כלשהו . תחיה בשקט וסתום הפה המזוהם שלך שיביא עליך חורבן תיזהר .
שטויות הם...
דדי | 14-10-2020 15:01
שטויות הם בחינם,וכניראה גם טימטום, אתה טיפש ולא מבין כלום,אני לא יסביר לך כי אתה נעול בראש און לוק, אז לך להיתנצר
27
אתם לא יודעים...
רוקי | 14-10-2020 15:05
אתם לא יודעים רק מנחשים,תנסו לקחת רב מחבד שיחתן אתכם,אין סיכוי,רב ליטאי לא יבוא בעד שום הון שבעולם,רק בנהם הם מחתנים וכל השאר לא רלונטי,הוא צודק הבחור מהכתה וכל מילה היא מדוייקת,למה להוסיף עוד גויים
28
הרבי
נועם | 08-05-2021 10:33
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
29
צודק לגמרי. ...
ת | 11-06-2021 9:21
צודק לגמרי.