זהירות: זו ההודעה התמימה ששוברת את וואטסאפ - סרוגים

זהירות: זו ההודעה התמימה ששוברת את וואטסאפ

הודעת טקסט רגילה לחלוטין שנשלחת בואטסאפ יכולה לגרום לקריסת האפליקציה, ובמקרים קיצוניים אף מובילה להשבתת הסמארטפון שלכם. מה עושים כדי להיפטר מההודעה?

זהירות: זו ההודעה התמימה ששוברת את וואטסאפ
  הודעה תמימה שוברת את הוואטסאפ (צילום: שאטרסטוק)

הודעה מרושעת: בשבועות האחרונים משתמשים רבים מקבלים הודעות בוואטסאפ שמובילות לקריסה מוחלטת של אפליקציית המסרים הפופולרית.

על פניו נראה כי מדובר בהודעה תמימה ורגילה לחלוטין. בטקסט ההודעה נכתב באנגלית "זה מעניין מאד", יחד עם אימוג'י הבוכה מצחוק. בנוסף מופיע קישור "קרא עוד", אשר עלול לעורר חשד בקרב משתמשי וואטסאפ המנוסים: בדרך כלל הקישור הזה מופיע כשמדובר בהודעה ארוכה במיוחד, ולא בהודעה שכוללת בסך הכל 4 מילים.

משתמשים שילחצו על הקישור כדי לקרוא את שאר ההודעה- יגלו במקרה הטוב שהאפליקציה מפסיקה להגיב, ובמקרה הרע יגלו שהסמארטפון שלהם מושבת לחלוטין- דבר הדורש אתחול מחדש של המכשיר. עם זאת, ההודעה לא גורמת לשום נזק אחר מלבד ההשבתה- כלומר, לא מדובר בווירוס המהווה סכנה ממשית למי שיילחץ על הקישור.

מה מוביל לקריסה?

אז איך הודעה פשוטה מובילה לקריסת הוואטסאפ? מסתבר שהטקסט בהודעה מורכב יותר ממה שנראה לעין. הפתיח אמנם מכיל רק מספר מילים (ואימוג'י), אך לאחר מכן מופיע טקסט ארוך במיוחד המכיל תווים "ריקים" שוואטסאפ לא יודעת להציג.

מדובר בפקודות טכניות המודיעות למערכת על תכנים בניסוח ההודעות, כגון הפקודה ":rlm&" המצביעה על הפיכת יישור הטקסט מימין לשמאל או להפך (דבר שבדרך כלל נעשה כשכותבים הודעה המשלבת בין עברית לאנגלית). הפקודות ה"ריקות" חוזרות על עצמם שוב ושוב, ובעצם גורמים לכך שההודעה נהפכת לגדולה במיוחד- למרות שלא נראה כך. לחיצה על הקישור אמורה להציג את התוכן המלא של ההודעה- אך מכיוון שוואטסאפ לא מסוגלת להציג את הפקודות, הדבר יוצר עומס רב ומוביל לקריסה.

האם יש פתרון?

בוואטסאפ כבר מודעים לתקלה, ועובדים על פתרון שייכלל בעדכון הבא של וואטסאפ. עם זאת, ניתן לפתור את הבעיה בקלות גם מבלי לחכות לעדכון הרשמי. כדי להיפטר מההודעה ולמנוע את קריסת האפליקציה, פשוט צריך למחוק את ההודעה הבעייתית.

לכאורה מדובר בפתרון פשוט, אך בפועל מחיקת ההודעה היא משימה מעט מורכבת יותר. כדי למחוק הודעה בוואטסאפ, צריך ללחוץ עליה קודם- ובמקרה הזה, הלחיצה מובילה לקריסת האפליקציה. מסיבה זו, אי אפשר למחוק את ההודעה בצורה הרגילה, אך גם לכך יש פתרון: ניתן למחוק את ההודעה דרך גרסת המחשב של וואטסאפ, אשר לא מושפעת מההודעה הגדולה. אפשרות נוספת היא לשלוח הודעה אחרת בתגובה, ללחוץ על ההודעה שלכם- ורק אז לסמן את ההודעה הבעייתית ולמחוק ביחד את שתי ההודעות.

חשוב לזכור שלא מדובר כאן בווירוס שמפיץ את עצמו, אלא בהודעה שאנשים שולחים לחבריהם במכוון כדי לגרום לקריסת האפליקציה בטלפון שלהם. כלומר, גם אם קיבלתם את ההודעה מחבר שלכם ולחצתם בטעות על הקישור- ההודעה לא תועבר לאף אדם אחר. ההודעה הבעייתית נשלחת בעיקר כמתיחה אכזרית במיוחד- ואם קיבלתם אותה, יכול להיות שתרצו למחוק לא רק את ההודעה, אלא גם את החבר שרצה לעצבן אתכם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
לא מצחיק ולא שווה לנסות לשלוח לחברים
גיל זוהר | 08-05-2018 14:02
לחשוב על אלו שיש להם מכשירים לא מתקדמים שבגלל שטות כזאת צריכים לאתחל את כל המכשיר עם מחיקת תמונות נדירות זה ממש לא מתיחה זה פשוט דבר חמור ולא ראוי
2
לא מצחיק החי בונה הזה
יוסי שחר | 08-05-2018 19:39
תפסיקו
3
כן אפשר למחוק כל הודעה בלא לחיצה
מעיין | 08-05-2018 21:12
אפשר למחוק הודעות בלי ללחוץ עליהם זה לא בעיה בכלל.