בנט: נותן לנתניהו כמה ימים להגיע להסכמות - סרוגים

בנט: נותן לנתניהו כמה ימים להגיע להסכמות

בבית היהודי מבינים שאין רוב בכנסת ל'פסקת ההתגברות' ולכן דוחים אותה עד להסכמות עם כחלון ונתניהו: "אנחנו נתעקש על חקיקת החוק, אבל ניתן כמה ימים למצות הסכמות"

בנט: נותן לנתניהו כמה ימים להגיע להסכמות
  (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, הודיע היום בישיבת סיעת הבית היהודי, כי המפלגה תעכב את את העלאת 'פסקת ההתגברות' לקריאה טרומית, כדי להגיע להסכמות בתוך הקואליציה.

בישיבת הסיעה הזכיר את בנט את מצוקת תושבי דרום תל אביב וציין: "הכלל שקבענו בממשלה הוא שפליטים ייקלטו ומסתננים בלתי חוקיים יצאו. ב-2014 הופעל פתרון טוב שהחל להוציא את מסתננים הבלתי חוקיים מהמדינה בקצב די גדול, אבל בג"צ ביטל את החוק שאפשר את הפתרון הזה לא פעם אחת אלא שלוש פעמים, והותיר את התושבים ואת המדינה עם בעיה הולכת ומחמירה. לכן פעלנו."

בנינו חבילת פתרון שמורכבת משלוש חוליות: א. לחוקק את חוק ההתגברות. ב. על הבסיס הזה לחוקק מחדש את החוק למניעת הסתננות (הפעם משוריין). ג. על הבסיס הזה לפתוח מחדש את מתקן חולות הפתוח שמאפשר חיים אבל לא מאפשר להרוויח כסף וככה בעצם יוצאים גם בלי הסכמים מול מדינה שלישית.

בהתייחס לדברים של כחלון מהבוקר, הוסיף בנט: "לאחר שלוש שנים בממשלה, ושלוש דחיות, החלטנו אתמול להעלות את חוק ההתגברות להצבעה, והחוק עבר פה אחד, בתמיכת שרי המפלגות של כולנו, הליכוד, ישראל ביתנו והבית היהודי. זוהי ממשלה לאומית ואחראית, לא קיצונית."

על הדחייה אמר בנט: "ראש הממשלה ושר האוצר אומרים שהם זקוקים לעוד כמה ימים על מנת להגיע להסכמות על פתרון. אז רבותיי, אנחנו אומרים לראש הממשלה ושר האוצר, הבאנו פיתרון מעשי להוצאה של כעשרים אלף מסתננים בכל שנה, אם יש לכם פתרון מעשי מוסכם, אחר, להוצאת המסתננים מהמדינה, תציגו אותו.

אם יש לכם פתרון מעשי ואמיתי לריסון ההתערבות ההולכת וגוברת של מערכת המשפט בניהול היומיומי השוטף של המדינה, תציגו לנו, אנחנו נתמוך בכם. בהעדר פתרון אחר, אנו מצפים מכם להתקדם בחקיקה של פסקת ההתגברות. אנחנו נמשיך לקדם את זה, אנחנו נתעקש על חקיקת החוק, אבל ניתן כמה ימים למצות הסכמות.

ראש הממשלה חתום מולנו בהסכם הקואליציוני על מחויבות להעביר את החוק הזה, ולכן הציפייה שלי ממנו היא להגיע להסכמות, זו האחריות שלנו כלפי התושבים, לשם כך נבחרנו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו