ג'ירו ד'איטליה היום האחרון: מירושלים לאילת - סרוגים

ג'ירו ד'איטליה היום האחרון: מירושלים לאילת

הג'ירו ד'איטליה, מרוץ האופניים השני בחשיבותו בעולם ואירוע הספורט הגדול ביותר בישראל, התקיים בפעם הראשונה בתולדותיו מחוץ לחומותיה של אירופה. השר אלקין שהזניק את המירוץ: "מחזקים את מעמדה של ירושלים כאחד המקומות המרתקים ביותר בעולם"

ג'ירו ד'איטליה היום האחרון: מירושלים לאילת
  ג'ירו ד'איטליה בירושלים. צילום: Yonatan SIndel/Flash90

מירוץ האופניים היוקרתי יסיים היום (ראשון) את מסעו לישראל, לאחר שביום שישי נפתח המירוץ בירושלים והיום יעבור לדרום הארץ מבאר שבע, דרך מצפה רמון ועד אילת.

176 רוכבים התחרו במירוץ מ-22 מדינות. האלוף המכהן, טום דומולן, ניצח בקטע הראשון נגד השעון עם 12:02 דקות. בזווית הישראלית, גיא שגיב היה לרוכב הראשון בהיסטוריה שמשתתף וסיים במקום ה-162. בקטע השני שהסתיים בתל אביב אתמול, זכה אליה ויויאני, כאשר המוביל הכללי היה האוסטרלי אוהרן דניס.

לפני פתיחת המירוץ, ביום חמישי, ערך השר אלקין, השר לענייני ירושלים, סיור עם בכירי הג'ירו מתחת לעיר דוד. השר ערך סיור עם עיתונאים ברחוב ההרודיאני שבעיר דוד ואירח יחד עם דוד בארי, מקים ויוזם עיר דוד,  את סילבן אדאמס, מי שהביא את המרוץ לישראל.

הסיור החל עם הצגת המתחם למשתתפים ולאחר מכן הוביל השר את הנוכחים לתוך הרחוב ההרודיאני בעיר דוד והציג בפניהם את הממצאים הארכיאולוגיים שנמצאו במקום. הרחוב ההירודיאני נמצא בעיצומן של חפירות ארכיאולוגיות ועדין לא נחשף לציבור הרחב.

דוד בארי, השר אלקין וסילבן אדאמס. צילום: יחצ

בהמשך, העניק השר אלקין לסילבן אדמס חותם עם הכיתוב "שר העיר". הוכחה לכך ששר ירושלים הוא תפקיד שהיה נהוג כבר בימי הרומאים. הרחוב ההרודיאני, ששמו ביוונית היה "טירופויון" (עמק יצרני הגבינות), נחשף בשנת 2007 במורדות עיר דוד סמוך לבריכת השילוח מימי בית שני. גילוי זה לימד כי הרחוב היה ציר רצוף, שחיבר את הר הבית לדרום העיר, ואפשר מעבר נוח ומהיר למבקרים ועולי רגל לאתרים שונים בעיר. עם סיום הסיור הבטיח סילבן אדמס לחזור לעיר דוד כשזה ייפתח לקהל הרחב.

הג'ירו ד'איטליה, מרוץ האופניים השני בחשיבותו בעולם ואירוע הספורט הגדול ביותר שהתקיים בישראל, הוזנק ביום שישי בבוקר על ידי השר אלקין. ג'ירו דאיטליה, מתקיים בפעם הראשונה בתולדותיו מחוץ לחומותיה של אירופה, והוא נמשך 3 ימים שבהם ייקחו חלק רוכבי אופניים מ-22 מדינות שיטוסו על כבישי הארץ ב-3 מקצים שונים, מצפון ועד דרום.

שר ירושלים והמורשת, ח"כ זאב אלקין: "ההיסטוריה של ירושלים מלפני 2,000 שנה מצויה כאן. אנחנו חושפים כעת את כל הרחוב שהיה מתחת לעיר דוד עד הר הבית. בתוך שנתיים יהפוך הרחוב ההרודיוני לאחת האטרקציות התיירותיות הכי חשובות של ירושלים. ישראלים ותיירים יוכלו לעבור בבריכת השילוח ולעשות את דרכם לעיר העתיקה בדיוק על אותם אבנים כפי שעשו אבות אבותינו לפני 2,000 שנה. הסיור שערכנו בים חמישי והמרוץ שמתקיים בימים אלה משקפים את החיבור בין העבר להווה ולעתיד, ומחזקים את מעמדה של ירושלים כאחד המקומות המרתקים ביותר בעולם. זאת  בזכות ההיסטוריה ובזכות העתיד המבטיח כעיר מודרנית ומתפתחת שיכולה להיות גאה בהישיגיה בתחומי התיירות , המדע וההייטק".

סילבן אדמס, חבר הנהלת ג'ירו: "המירוץ שמתקיים בימים אלה הוא הישג עצום לירושלים בפרט ולישראל בכלל. הסיור הנפלא שהתקיים ביום חמישי בעיר דוד הוא עוד הוכחה לחוזקה של העיר ירושלים וליכולת שלה לחבר בין העבר והמורשת לחדשנות ולבינלאומיות שהמרוץ מייצג".

הסיור בעיר דוד. צילם: יחצ

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
חילול שבת
שמשון | 06-05-2018 20:11
לדאבוני. כל עוד שיהיו כאן חילולי שבת בחסות הממשל. וגיוס בנות לצהל. ומצעדי תועבה. הארץ לא תשקוט ולא תנוח ולא יהיה כאן רוגע ושלווה. לא ביטחונית ולא כלכלית וחברתית. בדיוק כמו שכתוב בתורה בחומש ויקרא פרק כו. וחבל על כל המיליארדים שנשפכים כאן לריק. לו היו נמנעים משלושת הדברים שכתבתי לעיל. ולא יעזור לאף אחד מאומה. וכך יהיה. זכרו מה שכתבתי.
2
כל הכבוד.
יפה מאד | 09-05-2018 20:58
הקטע היפה ביותר היה בשבת. היה יפה לראות את המוני בית ישראל יוצאים להריע לרוכבים. ניראה שהעם אמר את דברו. רוצים פעילות ספורט בשבת ולא בית כנסת וחמין.