עוקף בג"ץ: פסקת ההתגברות עברה - סרוגים

עוקף בג"ץ: פסקת ההתגברות עברה

פסקת ההתגברות עברה היום בוועדת השרים לענייני חקיקה, זאת לאחר לחץ כבד של השרים בנט ושקד. השרים כחלון ורגב נעדרו מהישיבה. בהמשך השבוע: מאמצים להשיג רוב להעברת החוק בכנסת

author-image
עוקף בג"ץ: פסקת ההתגברות עברה
  (צילום: יונתן סינדל /פלאש 90)

"פסקת ההתגברות" עברה היום (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה, בלחץ שרי מפלגת "הבית היהודי" נפתלי בנט ואיילת שקד. השר כחלון שהביע התנגדות חריפה למהלך נעדר מהישיבה. גם השרה מירי רגב לא נכחה כי לא חשה בטוב, אך אמרה כי היא "הכרח וחובה במציאות הקיימת".

השרים בנט ושקד אמרו לאחר מכן בסיפוק: "הממשלה היום התחילה בבניית חומת ההפרדה בין שלוש הרשויות. התערבות בג"ץ בחקיקה ובהחלטות ממשלה חרגה מזמן מהנורמה המקובלת".

לדבריהם, פסקת ההתגברות תחזיר את אמון הציבור בבית המשפט העליון ותשיב את תפקידיהן המקוריות של הרשויות: הכנסת מחוקקת, הממשלה מבצעת, בית המשפט מפרש. והוסיפו, כי "אל לה לרשות להתערב בחברתה. יש לזכור כי הכנסת, כמייצגת את העם, היא הריבון כמו בכל דמוקרטיה מתוקנת".

בנט הודה לשרים על התמיכה בחוק

השר בנט הוסיף גם בעמוד הטוויטר שלו: ״פיסקת ההתגברות ברוב 61 עברה פה אחד בוועדת השרים לחקיקה. ‏זהו יום גדול לדמוקרטיה הישראלית. נחזק את המשילות של הממשלה, ונעצים את אמון הציבור בבית המשפט. אני מודה לחבריי בממשלה על התמיכה בחוקים״.

ביום רביעי: קושי להגיש רוב במליאת הכנסת

חרף התנגדותו של כחלון, מסתמן כי הוא לא יגיש ערר על ההצעה. עם זאת, לקראת יום רביעי הקושי יגבר בניסיון להשיג רוב במליאת הכנסת להעברת החוק, מה שעלול להביא לדחייתה או עיכובה של פסקת ההתגברות בעוד מס' שבועות.

זאת חרף חופש ההצבעה במפלגת 'כולנו', היעדרות ראש הממשלה והשר זאב אלקין שנוסעים לפגישה מדינית עם נשיא רוסיה פוטין והתנגדותו של ח"כ בני בגין (הליכוד). במידה ותהיה התעקשות בכל זאת של השרים בנט ושקד על ההצבעה כבר ביום רביעי הקרוב- ככל הנראה ההצעה תיפול והדיון בחוק יוקפא למשך חצי שנה.

המוקדם יותר הבוקר, אמר בנט בסיפוק לסרוגים כי "זה יום גדול לדמוקרטיה הישראלית". כמה שעות בטרם עלתה להצבעה הוסיף השר כי "חוק ההתגברות, או חוק האיזון, שיוצר איזון בין הרשות המבצעת והמחוקקת, לבין הרשות השופטת. זה החוק החשוב ביותר מזה שנות דור. לצערי, בג"צ הפך בדור האחרון את הכל לשפיט: ביטל שלוש פעמים את החוק למניעת הסתננות וקשר את ידי הממשלה מלהוציא מסתננים בלתי חוקיים ממדינת ישראל".

בנט הוסיף כי הוא שמח שמתגבש קונצנזוס רחב בממשלה ובכנסת סביב החוק הזה. לדבריו, "זה יום גדול לדמוקרטיה הישראלית שהיא חשובה לכולנו. אני מאחל לכולנו הצלחה״.

אין קיזוזים והיעדרויות של האופוזיציה

מנגד, כתב ‏יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזציה יואל חסון בטוויטר, כי המחנה הציוני והאופוזיציה בגיוס מלא לקראת ההצבעה על "פסקת ההתגברות" ביום רביעי הקרוב בכנסת.

שם הבהירו, כי לא יקזזו את ראש הממשלה בזמן שהותו ברוסיה או כל חבר כנסת/שר מהקואליציה שנעדר.

לטענתו, "‏מדובר בחוק לא לגיטימי המנוגד לאינטרס הציבורי ופוגע בדמוקרטיה ואין בכוונתינו לסייע לקואליציה להעביר אותו.״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
השמאל כל כך רשעים
א | 06-05-2018 13:50
מה פגיעה בדמוקרטיה? אין את הכח של בגצ באף מדינה בעולם אפילו אחרי החוק הזה.
2
ישר כוח! כל הכבוד!
גל | 06-05-2018 13:56
עם ישראל כולו רינה דיצה וחדווה על המהלך המבורך הזה. כה לחי! אנא המשיכו במלוא העוז הכוח והאיל. עם ישראל מברך אתכם אחים יקרים.
3
אריזה
האורז | 06-05-2018 15:56
אני אורז למזלי אני לא תלוי במושחתים
4
אסור לאשר את ההתגברות בכנסת
שלמה | 06-05-2018 16:25
בית המשפט פוסל בצדק חוקים הזויים. לא סומך על פוליטיקאים. צריך בית משפט חזק שישמור אלינו מחוקים מסוכנים. הבית היהודי מושך את הקואליציה. הליכוד נגרר. כחלון חלש.