שחמט למתקדמים: אנאנד וקרפוב בראיון מיוחד לסרוגים - סרוגים

שחמט למתקדמים: אנאנד וקרפוב בראיון מיוחד לסרוגים

אלופי העולם בשחמט לשעבר הגיעו לביקור בארץ, ובראיון מיוחד לסרוגים משחק המלכים נפתח: הסיכויים של קרואנה מול קרלסן בדו-קרב על האליפות, איזו פתיחה הכי עדיפה עליהם, ומי בסוף היה יותר טוב קפבלנקה או אליכין? שחמט למתקדמים בלבד

author-image
שחמט למתקדמים: אנאנד וקרפוב בראיון מיוחד לסרוגים
  אלופי העולם, אנאנד (מימין) וקרפוב. צילום: סרוגים

זו לא הפעם הראשונה שוישוואנתן אנאנד ואנטולי קרפוב מגיעים לארץ, אבל כאלופי עולם לשעבר ועוד למשחק סימולטני זו בהחלט חווית שחמט מסוג אחר. מתחילת המאה ה-20, אז החלו להיות אלופי עולם בשחמט, היו פחות מ-20 אלופי עולם, וששניים מהם מגיעים לארץ זה הישג גדול במיוחד.

שחקני השחמט בארץ, וחובבי משחק המלכים, לא רגילים בשנים האחרונות לביקורים של הצמרת הבכירה בעולם השחמט, ולראשונה בשיתוף פעולה בין איגוד השחמט הישראלי ומשרד מורשת וירושלים וארגונים נוספים התקיים הפנינג שחמט השבוע (שני) ברחבת שער יפו בירושלים, כאשר גולת הכותרת הייתה משחק סימולטני של שני אלופי העולם מול כמה משתתפים בו זמנית. אגב, למעט תוצאות תיקו בודדות הם לא הפסידו.

הקהל הישראל התוודע לאנאנד בהיותו אלוף העולם, כאשר בוריס גלפנד התמודד מולו על הכתר בשנת 2012 (והפסיד) והוא עדיין בטופ של השחמט העולמי, כאשר רק לאחרונה בתחרות שחמט חזקה במשחק מהיר. קרפוב ייזכר בהיסטוריה כאחד שהגיע לכתר האליפות בלי להתמודד על הכתר, כאשר בשנת 1975 בובי פישר, האלוף המכהן, סירב להתחרות מולו אם לא ימלאו אחר דרישותיו לשינויים בתקנון התחרות. כך זכה קרפוב בכתר בלי להתמודד, אבל הוכיח מייד לאחר מכן שהוא השחקן החזק בעולם במשך עשור שלם עד שנת 1985 עם זכיות רצופות בטורנירים בינלאומיים וחזקים.

ראיון מיוחד לסרוגים עם אלופי העולם לשעבר בשחמט. צילום: סרוגים

בראיון מיוחד לסרוגים, אלופי העולם מספרים על התחושות של להיות אלופי עולם, האם נשאר עדיין הרעב לשחק שחמט גם אחרי כל כך הרבה שנים (אנאנד, 48, קרפוב, 67)? איזו פתיחה קרפוב מעולם לא שיחק? האם אנאנד חושב שיש לקרואנה סיכוי מול קרלסן? ומה הטיפ כדי להיות השחקן הטוב בעולם?

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו