שרקי: "שומע עומר אדם, לא רואה טלוויזיה" האזינו - סרוגים

שרקי: "שומע עומר אדם, לא רואה טלוויזיה" האזינו

העיתונאי יאיר שרקי עונה על הכל בראיון חשוף: הגבולות וההתמודדות ככתב דתי; למרות הפאות, מסביר שוב ושוב שהוא לא חרדי; על החיים בלי אחיו שלום, שנרצח בפיגוע וכמה הצעות לשידוך הוא מקבל ביום?

שרקי: "שומע עומר אדם, לא רואה טלוויזיה" האזינו
  שרקי (מתוך הפייסבוק צילום: טל שחר, ידיעות אחרונות)

העיתונאי יאיר שרקי עונה על הכל בראיון אישי. שם חשף את הגבולות וההתמודדות ככתב דתי. מסביר שוב ושוב שהוא לא חרדי, למרות הפאות שמהוות את סימן ההיכר שלו. על החיים בלי אחיו שלום, שנרצח בפיגוע; עונה איזה זמר אהוב עליו ביותר, וכמה הצעות לשידוך הוא מקבל מדי יום?

בסשן שאלות על תחביביו,  מספר כתב הדתות יאיר שרקי בפרק החדש של פודקאסט שנערך ב'חברת החדשות', בה הוא עובד על המוסיקה שהוא שומע: "אני אוהב את עומר אדם, ניסתי הרבה זמן להשיג  כרטיסים ולבסוף הייתי בהופעה שלו". שרקי מציין שהוא מקשיב לכל סוגי המוסיקה, רק שהם בעברית בלבד. "אני שומע שירים חסידיים החל ביידייש, וגם זוהר ארגוב, עומר אדם ואהוד בנאי. הרדיו אצל ההורים פועל כל הזמן ושומעים בעיקר ארבע אחרי הצהריים, אריק אינשטיין וכו'".

לגבי הליכה לקולנוע, השיב מייד שאין לו זמן אבל לא מדובר בהתנגדות עקרונית. "הייתי בסרטים כמו 'למלא את החלל', אני לא רואה טלוויזיה לא כי אני דוס אלא כי אני צעיר. אנשים בגילי לא רואים טלוויזיה וגם לא הולכים לקולנוע כשהם יכולים לראות זאת בצפייה ישירה מהבית".

כולם קרביים, ואני הלכתי להיות ג'ובניק

לגבי גיוסו המוקדם לצבא, ענה שרקי בן ה- 25 "אחי הגדול שירת בצנחנים והאח אחריו שירת בחיל הים. אני מגיע ממשפחה שמשרתת וכל הכיתה שלי כמעט בישיבה אני מניח שהתגייסו. אבל הייתי הראשון מהם שהתגייס אחרי י"ב, ולא הלכתי למכינה קדם צבאים או ישיבת הסדר כי התקבלתי לגל"צ. הדבר היחיד שהיה מוזר בגיוס שלי הוא שהלכתי להיות ג'ובניק וכולם קרביים.'מה אתה הולך להיות ג'ובניק'"? הוא מספר שהתרעמו אליו.

שרקי נשאל מדוע בחר ללכת לעבוד בתקשורת, "אהבתי את זה, עניין אותי", אבל מוסיף שסביב תכנית ההתנתקות העניין גבר. עוד אנקדוטה משעשעת סיפר שרקי כי "במבחני הקבלה לישיבה, אחד הדברים שהיה צריך לעשות היה לכתוב מאמר על מה יהיה איתך בעוד 20 שנה". לדבריו, בסוף י"ב, כשכבר ידע כי הוא עומד לשרת בגלי צה"ל, קיבל את המאמר שכתב אי אז בחזרה: "בין השאר, כתבתי שאולי אני אעבוד בתקשורת".

אני לא חרדי וזה כל כך ברור

שרקי מבקש במהלך הראיון להבהיר ששוב ושוב את היותו דתי ולא חרדי. "בגלל שיש לי פיאות גם אנשים שמכירים אותי מאד טוב חושבים שאני חרדי, אבל אני לא חרדי וזה כל כך ברור. אתה רואה את הכיפה הג'ינס שלי? ישר מבינים שאני לא חרדי", למרות חריגות הפאות הוא מסביר,ש"קודם כל יש ציונים דתיים עם פאות. אני ועופר חדד או עמית סגל מגיעים מאותו סקטור".

למה להם יש פאות ולך אין? "כי למדתי בישיבת מקור חיים שהיא עם גוון חסידי, בתיכון גידלתי מבחירה וזה נשאר איתי, עכשיו לשנות יהיה לזה משמעות. חרדים לא חושבים שאני חרדי הם מבינים את הניואנסים, זה רק מול חילונים".

את הדוגמא הוא נותן מפינוי עמונה אותו סיקר: "פתאום ראו מתנחלים עם פאות בעמונה, אז הבינו שיש דתיים שגם להם יש פאות". את סמל ההיכר שלו שרקי לא מרבה לטפח, אבל דואג שיהיו מסודרות "אני לא שם ג'ל על הפאות"

אני בהחלט יכיר מישהי שמוצאת חן בעייני

כמה הצעות לשידוך אתה מקבל מדי יום? "זה קורה הרבה, אבל אני לא אוהב את זה. אם אני יראה מישהי שמוצאת חן בעייני אני לא צריך להכיר שדכן או שדכנית. בדרך כלל ההצעות מגיעות מאנשים דתיים ואני לא פוסל מייד. אם אני צריך לצאת עם מישהי שאני לא מכיר אותה – צריך להיות סיבה טובה, אחרת זה לא שווה".

בנווה אילן אין אוכל כשר

לגבי הגבולות האדומים אותם הוא מציב לעצמו בעבודתו העיתונאית, ענה שרקי כי הוא שומר על גבולות ההלכה ואוכל רק כשר. אבל ציין שבמקום עבודתו הוא באולפני נווה אילן בירושלים הוא לא יכול לאכול. "אני נוסע לצומת שורש הקרובה ויש שם כמה חנויות כשרות". לעומת זאת, ששירת בבגל"צ ,"החדר אוכל היה כשר, אך מגעיל בצורה קשה. רב הזמן הייתי כתב ומחוץ לתחנה אבל כשהייתי מגיעה הייתי אוכל שם".

"יש מקומות שאני סומך עליהם, אבל לרוב מחפש תעודת כשרות ושיש הגבלות מסוימות. אני בעד לאכול כשר ומקפיד על זה. לא רק תעודת הכשרות הופכת את המקום לכשר", הוא מבהיר.

שלוש שנים עברו מאז נרצח אחיו, אבל שרקי עדיין גר באותו חדר שחלק עם אחיו שלום הי"ד. "החדר השתנה אבל אני גר בו. חשבתי לצאת מהבית אבל נח לי לגור פה. הדיבור בכלל היה שהוא בדרך החוצה כי הוא היה אמור להתחתן. אני לא זוכר כמעט כלום, לא יודע למה. זה מעורבב לי בחיים הרגילים".

לבסוף ביקש לראות את עצמו בעוד 5 שנים קדימה. "זאת שאלה מסובכת. אני לא יודע להגיד לך עכשיו מה בדיוק יקרה, יש לי חלומות נוספים. אני כרגע כאן ויש לי עוד המון לאן להתפתח בתוך העולם של התקשורת, עוד לא מציתי. עולם רוחני מעניין אותי, לאו דווקא הלכתי- רוחני שהם שונים. לא יודע אם שם עיקר הכוח או הייחודיות של הכוח שלי ואני כן מאמין שאדם צריך ללכת עם המתנות שהוא קיבל ולכן אני משתמש במקומות וביכולות שלי שבהם אני ממקסם אותם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
איש צבוע, עשה נזק גדול לעלי לחינם
הסדרניק | 05-05-2018 23:37
מציג דיעות שהוא (ואביו) מסכים איתן כדעות חשוכות צביעות לשמה גם לגדל פיאות זה חשוך.
2
כמה מלחיץ אותו החרדים שחוזר שוב ושוב שאינו חרדי...
ami | 06-05-2018 0:04
כמה מלחיץ אותו החרדים שחוזר שוב ושוב שאינו חרדי...
3
ההפך ממך רואה טלויזיה לא שומעת עומר אדם
אני | 07-05-2018 8:52
.