סכנת המדורות; ראש הממשלה בקריאה מיוחדת - סרוגים

סכנת המדורות; ראש הממשלה בקריאה מיוחדת

ראש הממשלה מצטרף לקריאות הרשויות ותנועות הנוער שלא להדליק הלילה מדורות ברחבי הארץ, זאת בשל מזג האוויר הקיצוני. "אל תדליקו מדורות, אבל אם אתם חייבים אז מקסימום תעשו מנגל בבית"

author-image
סכנת המדורות; ראש הממשלה בקריאה מיוחדת

בשל מזג האוויר הקיצוני הצפוי הערב בחגיגות ל"ג בעומר, ראש הממשלה נתניהו קרא לא לקיים הלילה (ד') את המדורות ברחבי הארץ. "המומחים אומרים: אל תדליקו מדורות. אז אל תדליקו מדורות".

בחשבון הטוויטר שלו כתב, "הערב אנחנו מציינים את ל״ג בעומר. החזאים אומרים לנו שיש טמפרטורות גבהות ויש רוחות, והמומחים אומרים: אל תדליקו מדורות. אז אל תדליקו מדורות. יהיו הזדמנויות אחרות. אבל אם אתם חייבים אז מקסימום תעשו מנגל בבית, אפשר גם צמחוני", התבדח.

כמו כן, במספר רשויות ובתנועות הנוער החליטו שלא לקחת סיכונים והורו על איסור להדליק את המדורות.

מוקדם יותר היום, הורה נציב הכבאות הארצי, רב טפסר דדי שמחי, על צו האוסר לקיים הערב מדורות ל"ג בעומר ברוב חלקי הארץ. "בשל תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשות דליקות, אני אוסר על הדלקת מדורות שאינן עומדות בתנאים המפורטים להלן, לרבות הבערת אש בשטחים פתוחים" מסר נציב הכבאות.

האיסור על קיום מדורות יחל הערב (2/5/18) מהשעה 15:00 ועד למחר, יום חמישי בשעה 20:00 בכל רחבי הארץ.

תנאים מיוחדים להדלקת מדורות:

1. אין להדליק בכל מקרה שהוא מדורה בשטח יער וחורש, גם אם הוקצה לכך שטח ייעודי.

2. ניתן להדליק מדורה בתוך גומה באדמה, למעט שטחי יער וחורש

3.  המיקום המותר למדורה (שאינה בתוך גומה באדמה) -המרחק בין המדורה ליער וחורש – יעלה על 355 מטרים, באזורים מיוחדים (ראו למטה) המרחק יעלה על 500 מ"ר. -המרחק בין המדורה למתקני גז ודלק- יעלה על 55 מטרים. -המרחק בין מדורה לקווי חשמל וטלפון- יעלה על 35 מטרים. -המרחק בין מדורה למבנה- יעלה על 15 מטרים. באזורים מיוחדים-יעלה על 55 מטרים. – המרחק בין מדורה למדורה אחרת יעלה על 5 מטרים. באזורים מיוחדים יעלה על 2 מטרים.

4. גודל המדורה המותר-  גודל בסיס המדורה לא יעלה על 3 מטרים, גובה מערום חומרי הבעירה המשמשים למדורה לא יעלה על 0.7 מטרים מגובה הקרקע.

שימו לב: תנאים אלו באים להוסיף על הוראות התקנות, ולא לגרוע מהן, ונדרש להקפיד למלא אותם

רשימת האיזורים המיוחדים (בהם ניתן להקפיד על זהירות יתר): הכרמל: מע' לכביש 10 ,צפונית ומערבית לכביש 15 ,מזרחית לכביש 1 הרי הצפון: צפונית לכביש 11 וכביש 19 ,מזרחית לכביש 1 ,מערבית לכביש 95 .ורמה"ג הרי המרכז: מזרחית לכביש 32 ,צפונית לכביש 30 ,דרומית ל113 .והשומרון.

לגבי אתר מירון, ייקבעו תנאים מיוחדים על ידי מפקד מחוז צפון.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו