מול נאום האנטישמיות של אבו מאזן; גינויים חריפים בישראל ובעולם

מול נאום האנטישמיות של אבו מאזן; גינויים חריפים בישראל ובעולם

בישראל ובעולם מגנים בחריפות את נאומו של אבו מאזן, במהלכו חשף את עמדותיו האנטישמיות נגד ישראל. שגריר ארה"ב בישראל כתב: "שפל חדש עבור המנהיג הפלסטיני". יו"ר הכנסת: "יצא האנטישמי מהשק"

מגנים בחריפות; מול נאום האנטישמיות של אבו מאזן
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

בישראל ובעולם מגנים בחריפות את נאומו של אבו מאזן, במהלכו חשף את עמדותיו האנטישמיות נגד ישראל. שגריר ארה"ב בישראל צייץ: "שפל חדש עבור המנהיג הפלסטיני". יו"ר הכנסת: "יצא האנטישמי מהשק. אבו מאזן, אדם קטן ולא רלוונטי".

השגריר פרידמן, התייחס הלילה בחשבון הטוויטר שלו, לדברים החמורים שנשא אבו מאזן בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה, ואמר כי ייחוס השואה להתנהגות התרבותית של היהודים סביב כסף ובנקים היא "שפל חדש עבור המנהיג הפלסטיני".

לדברי פרידמן, "מי שחושב שישראל היא הסיבה לכך שאין שלום, שיחשוב שוב". גם שליח ארה"ב למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט  ביקר את הדברים בתקיפות: "כולם חייבים לגנות את הערותיו של הנשיא עבאס ללא סייגים". עוד הוסיף: "דבריו של אבו מאזן מצערים, מבהילים ומייאשים. אי אפשר לבנות שלום על בסיס כזה".

אבו מאזן, אדם קטן ולא רלוונטי

"יצא האנטישמי מהשק. אבו מאזן, אדם קטן ולא רלוונטי שחושף בימיו האחרונים כראש הרשות הפלסטינית מה באמת הוא חושב על מדינת ישראל ועל היהודים, אמר יו"ר הכנסת אדלשטיין. לטענתן, "האיש, שמממן משפחות של מחבלים שטבחו וטובחים בנו, יירשם בדפי ההיסטוריה כמכחיש שואה, גזען ומסית, אם בכלל.."

ח"כ ד"ר נחמן שי (המחנה הציוני), המשמש כיו"ר השדולה לחיזוק העם היהודי בתגובה לדברי אבו מאזן שאמר כי השואה נגרמה בשל התנהגותם החברתית של היהודים: "את כהונתו מסיים אבו מאזן בכישלון מוחלט וחותם בבושת פנים את תפקידו הפוליטי. כעת הוא מנסה לזכות בפירורים אחרונים של תהילה על חשבון זיכרון השואה. פתטי. כדאי שיאפסן את השד האנטישמי שלו".

בנאום שנשא אבו מאזן ברמאללה ועורר סערה הוקדשו דקות רבות ל"שיעור היסטוריה" עם אמירות אנטישמיות מובהקות. "סוגיית הקהילה היהודית שהייתה פזורה בכל מדינות אירופה – הם פנו נגד היהודים לא בשל דתם, כי אם בשל פעילותם החברתית הקשורה להלוואות בריבית, בבנקים וכו'", אמר אבו מאזן בנאומו שהובא אמש ב'חדשות'.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
פלשתינאצי? פלשתינאצי!
גירוש עכשיו! | 02-05-2018 11:17
עכשיו.
2
בעיסקת המאה מי יהיה הכוכב? הפרטנר אבו מאזן
דיפלומט ציני | 02-05-2018 13:36
מדוע חוץ מגינויים לצרכי פנים.. ישראל לא דורשת דיון באום לגנותו.. גינוי מהקנצלרית של גרמניה מרקר ידידת ישראל.. היכן ביב עם הפריחה ביחסי חוץ.. מדוע ישראל לא ממנפת תקשורתית את האנטישמי הזה.. כדי להעמיד את הפלשתינים באור הנכון ובמקומן הראוי?? בנוסף כולנו יודעים שלאחר הריטואל הקבוע.. נאום אנטישמי.. גינויים.. ביבי ייפגש לפגישת פסגה בסוף עם אבו מאזן.. כדי שהוא ישמור על השלום.. וידאג שלא תיהיה הסתה.. למעט ציורן של היהודים כגנבים ומלווים בריבית.. ברוח הקוראן בני החזירין וכו חו.. ושאלה אחרונה לאן נעלמו כל השמלאנים וראשי האופוזיציה והשקרנים מהתקשורת.. שעולים לחלות את פניו במוקטעה.. ומנסים לשטוף את דעת הקהל כמה הוא סבלן מתון ורודף שלום? אפי' גינוי הם מתקשים להוציא מפיהם על ידידם הכל כך אהוד..
3
לא יכול להיות: הרי הוא הברדנר לשלום שלנו......................................
אוראור | 02-05-2018 18:28
איך זה ייתכן??? הרי הוא כמו קודמו ערפאת: אוהב שלום ורודף שלום - לא יכול להיות שהוא באמת אנטישמי - או שכן?.. לא - זאת מתיחה של אחד באפריל - נכון? אבל עכשיו לא אחד באפריל - עכשיו השני למאי - אז זאת ל א מתיחה? אבל איך זה ייתכן?.. לא מתאים לאבו מה זה - כמה הרבה מאתנו בנו עליו - איך הוא מאכזב ככה את כולם פתאום.................... לא הגיוני - ממש לא הגיוני................................. [פ]חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח.