בצל המתיחות הביטחונית; בכנסת נערכים ל'לילה לבן' - סרוגים

בצל המתיחות הביטחונית; בכנסת נערכים ל'לילה לבן'

ברקע הכינוס הדחוף של הקבינט בעקבות המתקפה בסוריה, בוטלו כלל ישיבות הסיעה של הקואליציה, וראש הממשלה נתניהו לא יגיע לפתיחה החגיגית. במקביל, בכנסת נערכים ללילה לבן של דיונים

בצל המתיחות הביטחונית; בכנסת נערכים ל'לילה לבן'
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

על רקע הכינוס הדחוף של הקבינט המדיני בטחוני הצהריים (שני) בעקבות המתקפה הנרחבת הלילה על בסיסים צבאיים בסוריה, בוטלו כלל ישיבות הסיעה של הקואליציה, וראש הממשלה נתניהו לא יגיע לפתיחה החגיגית.

בשעה 16 תיפתח רשמית מליאת הכנסת של כנס הקיץ הקרוב בכנסת, אולם לפניה היו אמורות להתקיים ישיבות הסיעה של כלל המפלגות ובראשן ישיבה חגיגית של הליכוד בהשתתפות יו"ר הקואליציה וראש הממשלה. אולם, בשל הגעת ראשי המפלגות לישיבת הקבינט הבהולה- התבטלו כלל הישיבות, ורק סיעות האופוזיציה קיימו את ישיבות הסיעה כרגיל.

במקביל, בכנסת מתכוננים כרגיל לדיונים הארוכים שיימשכו ל"לילה לבן" במהלכו צפויים לעלות מספר חוקים נפיצים. בתחילה תפתח המליאה עם שתי הצעות אי־אמון בממשלה שהגישו סיעות האופוזיציה.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי ימסור הערב ב-20:00 מבסיס הקריה בתל אביב הצהרה על התפתחות משמעותית בעניין הסכם הגרעין עם איראן, ובשל כך לא יגיע כאמור לפתיחת המושב בכנסת.

חוק הלאום צפוי לעבור בקריאה ראשונה

לאחריהן יעלה "חוק הלאום"  ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי, שמובא בקריאה ראשונה לאחר דיונים ארוכים בין מפלגות 'הליכוד' ו'כולנו'.

נוסח חוק הלאום שיובא להצבעה כולל בין היתר את הסעיפים הבאים: ירושלים השלמה והמאוחדת היא בירת ישראל; תותר התיישבות נפרדת ליהודים וערבים; השפה הרשמית של המדינה היא העברית – אך לערבית יישמר מעמד מיוחד.

וויכוחים על חוק 'פתיחה במלחמה' ו'המשפט העברי'

עוד יעלו להצבעה היום גם חוק יסוד: פתיחה במלחמה, חוק נוסף של ח"כ ענת ברקו. בסדר היום של ההצעות נמצא גם חוק המשפט העברי של ח"כ ניסן סלומיאנסקי, שאמור לעלות לקריאה שנייה שלישית, אך סיעות האופוזיציה הגישו נגדו אלפי הסתייגויות והנציגים מנסים להגיע לפשרה.

מוקדם יותר, התקיים דיון הסוער בועדת חוץ חוץ וביטחון בנוגע למי מוסמך להכריז על יציאה למלחמה- האם יוכנס סעיף שיאפשר לרה״מ ושר הבטחון להחליט לבד במקרים קיצוניים, זאת סביב חוק היסוד פתיחה במלחמה שצפוי כאמור לעלות להצבעה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו