לדחוף את הנשים ללימוד תורה גברי – זהו הרס הנשיות
דוקא בתקופה בה הבריאות היהדוית הטבעית נשחקת, ודאי שיש מקום למדרשות, כדי לעזור לבנות ישראל למצוא את עולמן הנשי במרחב של היהדות, ולהיות גאות בייעודן. אבל לדחוף את הנשים ללימוד תורה גברי זהו הרס הנשיות, הנובע מחוסר אמונה והכרה בערכן העצום, וממילא הרס היהדות
עלבונו של עולם
במסתרים תבכה נפשי מפני גווה- מפני גאוותן של נשות ישראל שניטלה מהן. מפני עלבונו של המושג רגש בחיים המודרניים האופפים אותנו, ומשכחים את צורתנו.
הרגש הנמוך וגם גבוה, הרגשן אך גם העמוק – כמה עמל תבוני נדרש כדי להבינו כראוי. כמה עומק יש בו, סוד נפלא.
מצער עד כמה לקוי ומנוון עולם הרגש שלנו. די להכיר את מצבה העגום של התפילה שלנו בכדי להווכח בכך.
אי אפשר להגיע לשום דרגה בעבודת ה', אהבתו ויראתו ללא רגש עמוק ומפותח. הרגש מפנים את ההשגות הדקות הבאות ממרחק, מטמיע אותן באישיות כולה ומחולל בה מהפך בר קיימא. בלעדי זה התורה נעשית מלאכותית ומנוכרת לחיים.
הרגש הוא המקור להערצת הקודש
הרגש הוא המקור להערצת קודש בלתי אמצעית, וממילא הוא גם המקור למסירות נפש. כידוע מה שמובא על תקופת האינקוויזיציה, שהמוני העם הבלתי משכילים מסרו את נפשם לפעמים יותר מהרבה מלומדים שבהתפלספותם אבדו את הטבע הנפשי היהודי ואת ההכרה הפנימית, שבאים מעומק קדושת הנפש. והדברים ארוכים ועמוקים.
בלי עולם נשי מקורי המאמין בערכו וייחודו, והמקרין את עצמו על העולם הגברי, לא נתקדם לשום מקום, ובפרט בחינוך הילדים.
יש הטוענים שהחלוקה בתורה בין איש לאשה אינה מגדרית, אלא "בחינת דוכרא ונוקבא הנמצאות בכל אחד, כנראה במינונים שונים".
זוהי הפרדה אלגורית מסוכנת בין רוח לחומר. הקב"ה, כיוצר אומן, הטביע את חותם צלמו בעולם הממשי- 'בצלם אלקים ברא אותם'- זכר ונקבה אלו שני צדדיו של צלם אלקים. אי אפשר שלא להתפעל מההתאמה הנפלאה שיש בין הבחינות הרוחניות לבין המבנה הפיזי והאופי נפשי של האיש והאשה.
לדחוף את הנשים ללימוד תורה גברי – זהו הרס הנשיות
דוקא בתקופה בה הבריאות היהדוית הטבעית נשחקת, ודאי שיש מקום למדרשות, כדי לעזור לבנות ישראל למצוא את עולמן הנשי במרחב של היהדות, ולהיות גאות בייעודן. הדבר ודאי דורש בינה ויכולת לימוד והתבוננות, שפשוט שנתברכו בהן גם הנשים. אבל לדחוף את הנשים ללימוד תורה גברי זהו הרס הנשיות, הנובע מחוסר אמונה והכרה בערכן העצום, וממילא הרס היהדות.
יוצאות ויוצאים מן הכלל תמיד יש, וטוב שכך, אבל לא על פי נטייתן וכשרונן של יוצאות מן הכלל תמצא ההדרכה לאושר והפרחה של הכלל הנשי כולו.
המשנים המתאמצים לייבא שינויים כביכול 'בתוך עולם המסורת מתוך שמירה על המסורת', מצליחים, בדרך כלל, בדוחק רב לשמור על המסגרת ההלכתית, אבל את התוכן הם משנים, רוח זרה ונכרייה נושבת בשינויים אלה, שבסופו של דבר, תביא גם לשינויים הלכתיים, חלילה. כמו שמורה הנסיון ההיסטורי.
אל לנו ללכת בהכרח אחרי 'המציאות המתחדשת', העיזים השחורות ההולכות בראש העדר, שבשנים האחרונות מובילות את העדר לפי תהום של התפוררות לאומית והרס המשפחה, תוך עקירת החותם האלקי מהחיים.
זוהי שעתם של צדיקים להרים קרנם, ולהורות דרך ילכו בה גאולים, ב"ה.
==
הרב חיים לבני הוא אברך תושב קרית ארבע-חברון
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו