לדחוף את הנשים ללימוד תורה גברי - זהו הרס הנשיות - סרוגים

לדחוף את הנשים ללימוד תורה גברי – זהו הרס הנשיות

דוקא בתקופה בה הבריאות היהדוית הטבעית נשחקת, ודאי שיש מקום למדרשות, כדי לעזור לבנות ישראל למצוא את עולמן הנשי במרחב של היהדות, ולהיות גאות בייעודן. אבל לדחוף את הנשים ללימוד תורה גברי זהו הרס הנשיות, הנובע מחוסר אמונה והכרה בערכן העצום, וממילא הרס היהדות

author-image
לדחוף את הנשים ללימוד תורה גברי - זהו הרס הנשיות

עלבונו של עולם

במסתרים תבכה נפשי מפני גווה- מפני גאוותן של נשות ישראל שניטלה מהן. מפני עלבונו של המושג רגש בחיים המודרניים האופפים אותנו, ומשכחים את צורתנו.

הרגש הנמוך וגם גבוה, הרגשן אך גם העמוק – כמה עמל תבוני נדרש כדי להבינו כראוי. כמה עומק יש בו, סוד נפלא.

מצער עד כמה לקוי ומנוון עולם הרגש שלנו. די להכיר את מצבה העגום של התפילה שלנו בכדי להווכח בכך.

אי אפשר להגיע לשום דרגה בעבודת ה', אהבתו ויראתו ללא רגש עמוק ומפותח. הרגש מפנים את ההשגות הדקות הבאות ממרחק, מטמיע אותן באישיות כולה ומחולל בה מהפך בר קיימא. בלעדי זה התורה נעשית מלאכותית ומנוכרת לחיים.

הרגש הוא המקור להערצת הקודש

הרגש הוא המקור להערצת קודש בלתי אמצעית, וממילא הוא גם המקור למסירות נפש. כידוע מה שמובא על תקופת האינקוויזיציה, שהמוני העם הבלתי משכילים מסרו את נפשם לפעמים יותר מהרבה מלומדים שבהתפלספותם אבדו את הטבע הנפשי היהודי ואת ההכרה הפנימית, שבאים מעומק קדושת הנפש. והדברים ארוכים ועמוקים.

בלי עולם נשי מקורי המאמין בערכו וייחודו, והמקרין את עצמו על העולם הגברי, לא נתקדם לשום מקום, ובפרט בחינוך הילדים.

יש הטוענים שהחלוקה בתורה בין איש לאשה אינה מגדרית, אלא "בחינת דוכרא ונוקבא הנמצאות בכל אחד, כנראה במינונים שונים".

זוהי הפרדה אלגורית מסוכנת בין רוח לחומר. הקב"ה, כיוצר אומן, הטביע את חותם צלמו בעולם הממשי- 'בצלם אלקים ברא אותם'- זכר ונקבה אלו שני צדדיו של צלם אלקים. אי אפשר שלא להתפעל מההתאמה הנפלאה שיש בין הבחינות הרוחניות לבין המבנה הפיזי והאופי נפשי של האיש והאשה.

לדחוף את הנשים ללימוד תורה גברי – זהו הרס הנשיות

דוקא בתקופה בה הבריאות היהדוית הטבעית נשחקת, ודאי שיש מקום למדרשות, כדי לעזור לבנות ישראל למצוא את עולמן הנשי במרחב של היהדות, ולהיות גאות בייעודן. הדבר ודאי דורש בינה ויכולת לימוד והתבוננות, שפשוט שנתברכו בהן גם הנשים. אבל לדחוף את הנשים ללימוד תורה גברי זהו הרס הנשיות, הנובע מחוסר אמונה והכרה בערכן העצום, וממילא הרס היהדות.

יוצאות ויוצאים מן הכלל תמיד יש, וטוב שכך, אבל לא על פי נטייתן וכשרונן של יוצאות מן הכלל תמצא ההדרכה לאושר והפרחה של הכלל הנשי כולו.

המשנים המתאמצים לייבא שינויים כביכול 'בתוך עולם המסורת מתוך שמירה על המסורת', מצליחים, בדרך כלל, בדוחק רב לשמור על המסגרת ההלכתית, אבל את התוכן הם משנים, רוח זרה ונכרייה נושבת בשינויים אלה, שבסופו של דבר, תביא גם לשינויים הלכתיים, חלילה. כמו שמורה הנסיון ההיסטורי.

אל לנו ללכת בהכרח אחרי 'המציאות המתחדשת', העיזים השחורות ההולכות בראש העדר, שבשנים האחרונות מובילות את העדר לפי תהום של התפוררות לאומית והרס המשפחה, תוך עקירת החותם האלקי מהחיים.

זוהי שעתם של צדיקים להרים קרנם, ולהורות דרך ילכו בה גאולים, ב"ה.

==

הרב חיים לבני הוא אברך תושב קרית ארבע-חברון

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
תעמולה פטריאכלית ארסית ומניפולטיבית
שפרה | 30-04-2018 9:41
מנסה לשמור על הסדר הקיים כינהנה ממנו . לא רע להיות אברך חרדלי או באיזה תפקיד חינוכי כאשר כל נטל הבית על האישה וכל מה שצריך זה מדי פעם לזרוק כמה מילים על חשיבות הרגש על פני השכל וצדיקותן הלא שכלתנית של הנשים העדיפה כביכול. הסיפור פשוט או שתתנו לנו את החוויה הדתית המלאה השכלתנית והרגשית של היהדות או שנצא מכם חברתית ותהיה יהדות דתית חדשה .
גם אני אשמח
עוד יהודי | 30-04-2018 18:40
אשמח אפילו מאד דת חדשה..... כמה נכוןןן תצאו מאיתנו ותפתחו דת חדשה אנחנו נשארים עם הדת הישנה של פעם סבתא שלי קראה תהילים ובשיחה מעשנים ו... היא הייתה מוח גאון.... היועצת של כל המשפחה הגדולה
נשמח אם תצאו ותמצאו דת חדשה
יעל | 30-04-2018 11:04
כי מה שאתן עושות זוהי הדת הפמיניסטית חא היהודית.
2
ומה עם האיסור ההלכתי של לימוד תושב"ע לנשים?
נועה | 30-04-2018 11:02
איך מחקו איסורים מפורשים? למה הרב לא מתייחס לזה? האם חסר לנו הנשים מספיק מצוות משלנו שאנחנו צריכות ללכת למצוות שלא שייכות לנו ואין על זה שכר?
למיכל - שרה שנירר לא לימדה תושב"ע
נועם | 01-05-2018 15:33
ובכל בתי הספר החרדים הבנות לא לומדות תושבע כי זה אסור. מה שהיא לימדה זה תורה שבכתב. ויש איסור מפורש לנשים ללמוד תושבע, עייני במה שהגברת ציטטה
את אישה לכי למטבח ושרתי את בעלך
מאור | 30-04-2018 12:49
מזעזע שאישה דתיה מביעה דעה לגבי מנהג או הלכה
לא הלכה אלא אמירה תפלה
מיכל | 30-04-2018 12:48
״המלמד בתו תורה כאילו לימד תפלות ״ אפילו שרה שנירר הצדקת החרדית יצאה נגד המשפט הזה . אגב, אם את יעל למה יש לך זקן וכיפה גדולה על הפדחת . את רבא רפורמית רחמנא ליצלן סביר יותר גבר שהתחפש לאישה .
3
ניחא איסור שירות צבאי אבל עכשיו גם לימוד תורה פגיעה ב"חותם אלוקי" בחיים
מזל מועלם | 30-04-2018 13:04
ההסלמה בשיח החרדלי לא יודעת גבולות . כולם בחוץ טועים ומושחתים ולנו בתיבת נוח של ישיבות הקו יש את כל האמת ומונופול על חותם אלוקי. לאט לאט המפעל החרדלי הופך קנאי ולבסוף זה יביא בשורת ההגיון לאלימות גדולה וחילול השם ענק. אני בת 57 . גדלתי בבית מזרוחניקי ספרדי קלאסי, רמת גן, סניף, צבא שלישות ובר אילן. מעולם לא זוכרת אבחנה בין המוני העם הפשוט שי להם רגש ליחידי סגולה תלמיד חכמים . להיפך, להיות ציוני דתי היה פירושו שכל ישר ולחיות בין הבריות ועם ישראל ולדעת היטב להסביר את דרך המלך בין חילוניות לחרדיות. החיבור של הרב לבני מאוד יהיר, מתנשא וזר לרוחה ההיסטורית של הציונות הדתית. עשה טובה לקוראים ואל תהיה מומחה בחותם האלוקי ומומחה ברצונות של הקבה.
4
קשקושים
שוש | 01-05-2018 14:14
מה ללימוד תורה ולהרס הנשיות? מאמר חסר היגיון. מדבר אל הרגש, לא אל השכל. כי אין כאן בלימוד תורה לנשים, שום איסור ושום מניעה מניעה, רק רצון גברי לשלוט בנשים דרך הידע הכביכול בלעדי שלהם. לא עוד!
ומה עם פסיקת השולחן ערוך שאוסרת?
איתי | 01-05-2018 15:30
אין איסור??? ובכלל מה רגשי הנחיתות האלה שאתן מוכרחות ללמוד מה שלא בשבילכן?
5
כרגיל - גבר אומר לנשים מה הן צריכות לעשות ומה זאת נשיות... הלאה
דוד | 02-05-2018 12:10
להתקדם הלאה
6
ממליצה לכבוד האברך ללכת לשמוע קצת תורה מפי תלמידות החכמים של דורנו ולשקול מחדש את דבריו.
מרים | 02-05-2018 18:43
בה שזכינו שבדורנו נעשה תיקון גדול וגם נשים באות בשערי תורה, לומדות ומלמדות.
7
מעולה
שיקו | 03-05-2018 0:42
כתבת מעולה. צריך כל הזמן להזכיר את ההבדלים. אנחנו בעיצומה של מתקפה פמיניסטית קיצונית בעניינים אלו.זה קשור לעוד הרבה דברים מסביב כמו- דעות שמאל. וחפיפיות דתית.
8
ה' ירחם
ג'ו | 08-06-2018 16:09
עלך.. ועל התינוקות שנשבו.. אם יהיה לך אומץ לצאת מן הישוב.. תראה שיש עולם גדול בחוץ.. אמונות. דעות... צא..יהיה כף..
9
לא פמניסטיות - כנות של אישה
אישה | 05-08-2018 16:40
מצטערת, בעיניי זה קשקוש שנובע מרצון לשמר את הסדר הישן. את העולם הישן. בו נשים מטפלות בילדים, שוטפות, מנקות, מכבסות, מסדרות, וכמובן מבשלות לכל המשפחה כל היום כל יום. כל הקשקושים האלו שהנשים הן כל כך נעלות גאונות שהן פשוט לא צריכות ללמוד.. שהגברים רוצים לשמור עליהם. קשקוש במיץ. בתור אישה אני אומרת - נשים בוגרות יותר. בעלות הבנה יותר. ולא פחות חכמות מגברים. במציאות של הדורות הקודמים פסקו רבנים שאשה פטורה וכו'. השתנתה המציאות. התורה תורת נצח, אבל לא כתוב בה שאני לא יכולה ללמוד תורה. הנשים הולכות לקדם את היהדות לטובה. יש לנו ייעוד יותר מלטפל בילדים ומלבשל. ובלי להגיד שאלו שטויות פמיניסטיות. זו הדעה של כל אישה ששואפת ליותר.
10
הדרת נשים
קרית ארבע | 18-07-2019 8:41
חוץ מלהפיץ שנאה והסתה בין יהודים אתה לא עושה כלום תמשיך לתלות פשקווילים כמו אומלל