בנט ושקד נחושים: פסקת ההתגברות תעלה בראשון להצבעה

בנט ושקד נחושים: פסקת ההתגברות תעלה בראשון להצבעה

חרף הביקורת החריפה שמתחה הנשיאה חיות נגד קידום חקיקת פסקת ההתגברות של השרים בנט ושקד, השניים דבקים בהעלאת הפסקה להצבעה בוועדת שרים לחקיקה כבר ביום ראשון הקרוב

בנט ושקד נחושים: פסקת ההתגברות תעלה בראשון להצבעה
  צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

חרף הביקורת שמתחה הבוקר (ראשון) נשיאת העליון חיות נגד המהלך של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד שמקדמים תוך לחץ מסיבי את חקיקת פסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת, השניים נצמדים לאמירותיהם האחרונות ודבקים בהעלאת הפסקה להצבעה בוועדת שרים לחקיקה כבר ביום ראשון הקרוב.

בסיעת הבית היהודי עושים הכל כדי להראות שהם נחושים להעביר את פיסקת ההתגברות, ולאחר שדחו את הדיון בשבוע בעקבות הפגישה המשולשת של רה"מ, חיות ושקד שהתקיימה היום- מקבל תוקף האולטימטום שהציבו, כי אם החוק לא יעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון, חברי הכנסת של הבית היהודי לא ישתתפו יותר בהצבעות עם הקואליציה.

האמירות החריפות מקשות על חקיקת הפסקה והשניים יצטרכו לעבוד על רוב שיביא להעברתה בהצבעה בממשלה, אפילו על חודו של קול. השר כחלון כבר הביע את אי מורת רוחו מחקיקה כזו ורוב הסיכויים שיצביע נגד. בנוסף, לנתניהו עומדת הסמכות להטיל ווטו על ההחלטה או שיתנגד לקידום ההצעה בשל הביקורת מצד מערכת המשפט. בתוך כך, מול שתי הברירות הללו- נתניהו יצטייר מול הקהל הימני כמעכב החקיקה הכל כך מתבקשת מצד מחנה בוחריו.

צריך לציין, כי במהלך הפגישה המתוחה הזהירה השופטת חיות את ראש הממשלה ושקד כי "רוב של 61 ח"כים בכנסת לחקיקת חוק מחדש לאחר שבג"ץ פסל אותו, יביא לסכנה לדמוקרטיה ולבית המשפט". לאור זאת, צפוי ראש הממשלה לחשב מחדש את כיוון קידום החקיקה של הפסקה ולא להתנגש חזיתית בבג"צ.

אולם לטענת בנט ושקד, מספר גבוה יותר של חברי כנסת מ- 61 יקשה מאד על אכיפת בג"צ בעתיד, ויביא לכך שלכל חקיקה מחדש ידרשו גם אצבעות חברי הכנסת מהאופוזיציה- דבר שלא באמת אפשרי.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
למה בנט לא לוקח אחריות על האסון בערבה ??? למה הוא מברבר על דברים אחרים??
יורם חלפון | 29-04-2018 20:12
י
2
מדוע בג״ץ הכשיר את ההתנתקות ואסר על גירוש מסתננים? מדוע רק השמאל שומר על בג״ץ?
מתנחל | 29-04-2018 21:41
זו דמוקרטיה? זה צחוק.
להזכירך בזמן ההיתנתקות רוב העם [רוב עצום 70 ומשהו %] תמך בהיתנתקות. ולא ניתן חייב את רוב העם לשרת מילואים להיפצע וליהרג [ולהרוג] במקום שאינו חפץ כלל להיות בו. אף 1 לא היה שם כי הוא נמצא שם. אלא רק בשם העם, ובחסות הצבא של העם.והעם אמר...די איננו יכולים ואיננו מעונינים להישאר שם...מי שרוצה דווקא יכול לחזור לשם. אפשר לטפס על הגדר...
כרמל בשעת המנחה | 30-04-2018 9:08
ה
3
בלי בג"ץ, דורסנות הרוב תאכל אותנו.
נובל צבי תפארתו | 29-04-2018 22:15
ח
4
הסכנה היא עריצות בימש העליון
מגיבים | 30-04-2018 4:09
הסכנה הברורה קיימת ובועטת היום ומזה שנים.עריצות בגצ היא הסכנה שמשאירה מסתננים בישראל,פוגעת באנשי דרום תל אביב שחיים באימה. מעיפה יהודים מבתיהם ולא בניה לא חוקית של ערבים. איחוד משפחות פלשתינאים דווקא בישראל. ועוד. יש לחוקק פסקאת התגברות נגד עריצות העליון שלא נבחר עי העם