ליברמן: "אם איראן תתקוף את ת"א- נתקוף את טהרן" - סרוגים

ליברמן: "אם איראן תתקוף את ת"א- נתקוף את טהרן"

שר הביטחון אביגדור ליברמן הבהיר בראיון לעיתון סעודי כי ישראל לא תאפשר התבססות איראנית בסוריה, ואיים: "אם איראן תתקוף את תל אביב- נתקוף את טהראן בחזרה"

author-image
ליברמן: "אם איראן תתקוף את ת"א- נתקוף את טהרן"
  "נתקוף את טהרן בחזרה". שר הביטחון אביגדור ליברמן (צילום: יונתן סינדל\פלאש 90)

תגובה ישראלית לאיום האיראני: שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (חמישי) בראיון לעיתון הסעודי "אילאף" כי ישראל לא תהסס להגיב לתקיפה מצידה של איראן.

"אם איראן תתקוף את תל אביב- נתקוף את טהרן בחזרה, ונהרוס כל מוצב צבאי איראני בסוריה שמאיים על ישראל" איים השר. "אם לא יהיה שקט בישראל, לא יהיה גם באיראן. אני יודע מה אני אומר, ואני לא מציע לאף אחד לנסות אותנו. אנחנו ערוכים לכל האפשרויות".

ליברמן הסביר כי ישראל לא מעוניינת כלל במלחמה עם אף מדינה. "לא התערבנו בלחימה בסוריה מאז שהיא התחילה לפני שבע שנים" טען. "יש שם איראנים, חיזבאללה, מיליציות נוספות, רוסים, דאעש ועוד. כולם נלחמים בכולם, ואני מאחל הצלחה לכולם שם".

עם זאת, שר הביטחון הבהיר כי ישראל לא תאפשר התבססות איראנית בסוריה. "אנחנו לא מתערבים, אבל איראן מנסה להקים בסיסים בסוריה ומציידת אותם בנשק מתקדם. משם היא רוצה לתקוף אותנו. אני לא יכול לשבת בחיבוק ידיים בעוד שאני צופה באיראן עושה זאת קרוב לגולן, תומכת בחיזבאללה, בסוריה ובלבנון" אמר. "אני אומר בבהירות: כל מוצב בסוריה שבו נראה שאיראן מנסה להתמקם צבאית- נהרוס אותו. לא נאפשר זאת- יהיה המחיר אשר יהיה".

חמינאי: "נעמוד מול הבריונות"

במקביל, המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, המשיך לאיים על ארה"ב ובנות בריתה. "האומה האיראנית הצליחה להתנגד בעבר לבריונות של ארה"ב וכוחות יהירים אחרים בעולם- ונמשיך לעשות זאת. נעמוד מול הבריונות", אמר בנאום ששןדר בטלוויזיה הממלכתית באיראן. "על כל המדינות המוסלמיות להתאחד ולעמוד נגד האויבים".

דבריו של חמינאי נאמרים על רקע הכוונה של ארה"ב לפרוש מהסכם הגרעין ולחדש את הטלת הסנקציות על המדינה האיסלאמית. בתחילת השבוע שר החוץ של איראן, מוחמד זריף, טען כי איראן תחדש את העשרת האורניום במידה וארה"ב תבטל את ההסכם, ובממשל האיראני ציינו כי נשקלות תגובות נוספות לביטול- ביניהם פרישה של איראן מהאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שתוק
. | 26-04-2018 11:49
למה שר הביטחון טוראי ליברמן מתבטא כאויבינו ומתלהב לחינם. התרברבות זו לא יכולה כלל הרגיע את האזור. מה לעשות שר הביטחון אבל רוב שלטונות שכיננו החוכמה אינה סממן ראשון בראשם והם מתרברבים כל רגע בהשמדת האויב הציוני. מדוע גם אתה מתדרדר לכזו שפה רדודה שגלל א מועילה להרגעה? איפון המדינה ומערכות הביטחון תמיד היו לשתוק כשצריך וצריך זה ממש עכשיו. ת ש ת ו ק