חיסול המהנדס במלזיה היה חלק ממבצע נגד חמאס - סרוגים

חיסול המהנדס במלזיה היה חלק ממבצע נגד חמאס

עיתון הניו יורק טיימס דיווח כי חיסול המהנדס במלזיה היה חלק ממבצע נרחב של המוסד לנטרול פרויקט של החמאס שנועד לפתח נשק מתקדם. על פי הדיווחים, המהנדס ניהל מו"מ עם צפון קוריאה לעסקת נשק

author-image

(צפו בשחזור החיסול על ידי כתבי 'כאן'; צילום: חדשות 'כאן 11')

פרטים חדשים נחשפים על חיסולו של מהנדס חמאס פאדי אל בטש: עיתון הניו יורק טיימס דיווח הבוקר (חמישי) כי חיסול המהנדס הפלסטיני במלזיה היה חלק ממבצע רחב היקף של המוסד הישראלי, אשר פועל במטרה לעצור פרויקט של חמאס בחו"ל.

על פי דבריהם של גורמי מודיעין במזרח התיכון, בחמאס נהגו לשלוח מדענים ומהנדסים מרצועת עזה למדינות מוסלמיות בחו"ל, שם הם פעלו כדי להשיג מידע ולפתח כלי נשק מתקדם שישמשו בעימותים עתידיים מול ישראל.

עוד דווח כי המהנדס סייע בניהול משא ומתן לעסקאות נשק עם צפון קוריאה, שבוצעו דרך מלזיה ונועדו לספק טילים מתקדמים לכוחות ארגון הטרור ברצועת עזה. על פי הדיווח, במצרים עצרו לאחרונה משלוח של רכיבי אמצעי תקשורת לתחמושת מונחית, שנשלחה מצפון קוריאה ויועדה להגיע לפעילי חמאס ברצועה. ככל הנראה, המשלוח היה חלק מעסקה נרחבת שאורגנה על ידי אל בטש, שפעל להשיג גם טילים ומל"טים מצפון קוריאה.

גורמי המודיעין טענו שהמוסד מייחס חשיבות רבה לעצירת פרוייקט המל"טים של חמאס, מכיוון שהם עלולים לתקוף מטרות בישראל באופן יעיל יותר משיגור טילים. כזכור, אל בטש בן ה-35 הרצה באוניברסיטה פרטית במלזיה, שם השתתף במחקרים על יישומי מל"טים.

כזכור, החיסול התרחש בשבוע שעבר כאשר שני רוכבי אופנועים ירו כ-10 כדורים לעברו של אל בטש- והובילו למותו. במשטרת מלזיה ציינו כי מצלמת אבטחה בחנות הסמוכה לאזור האירוע תיעדה את החשודים, שלדברי השוטרים הסתובבו באזור למשך כ-20 דקות לפני שירו במהנדס הפלסטיני.

במלזיה מאמינים שהחשודים בחיסול עדיין נמצאים בגבולות המדינה, אך בשאר העולם מאמינים שמדובר בתרחיש מופרך. במשטרת מלזיה פרסמו בתחילת השבוע קלסתרונים של החשודים, וכן הודיעו שמצאו את האופנועים שבהם המתנקשים השתמשו. על-פי התיאור של המשטרה המלזית, מדובר בגברים בעלי גוף חסון  ועור בהיר, שגובהם כ-180 ס"מ. מפכ"ל המשטרה המקומית, טאן דרי מוחמד פוזי הארון, אמר כי הקלסתרון הורכב על-פי עדויות של עדי ראייה שהיו במקום בעת החיסול: "יש לנו מומחים שאומרים שהקלסתרון תואם את העדויות של עדי הראייה, אבל אנחנו לא יכולים לחשוף מידע נוסף".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו