בתגובה לאנטישמיות: אלפי משתתפים ב"מצעד הכיפות" בגרמניה

בתגובה לאנטישמיות: אלפי משתתפים ב"מצעד הכיפות" בגרמניה

לאחר שמנהיג הקהילה היהודית בגרמניה קרא לציבור שלא לחבוש כיפות, נערך אמש מצעד מחאה נגד האנטישמיות- שבו אלפים צעדו עם כיפות לראשם. במצעד גם השתתפו תושבים מוסלמים ונוצרים, שחבשו כיפות לאות תמיכה

מחאה בגרמניה: אלפי משתתפים ב"מצעד הכיפות"
  מחאה נגד האנטישמיות. "מצעד הכיפות" בברלין (צילום: עמוד הטוויטר Thomas Sparrow)

המלחמה באנטישמיות נמשכת: חברי הקהילה היהודית בגרמניה ערכו אמש (רביעי) את "מצעד הכיפות", שהתקיים כמחאה נגד האירועים האנטישמיים הרבים שהתרחשו במדינה.

המצעד נערך במגוון ערים ברחבי המדינה, ביניהם ברלין, קלן ומינכן, ובמסגרתו אלפי אנשים צעדו ברחובות העיר כשהם חובשים כיפות לראשם. מעבר לחברי הקהילה היהודית בגרמניה, השתתפו במצעד גם תושבים מוסלמים ונוצרים, שהביעו תמיכה בתושבים היהודים וצעדו גם כן עם כיפות.

הביעו תמיכה ביהודים. תושבת מוסלמית עם כיפה בצעדה (צילום: עמוד הטוויטר World News Network)

יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, השתתף בצעדה המרכזית בברלין, ונשא דברים בעצרת שנערכה בסיום המצעד."לא ייתכן שיהודים יפחדו ללכת עם כיפה בגרמניה בשנת 2018" אמר לקהל. "אני לא מוכן שאנחנו נפחד, או שהילדים שלנו יפחדו, כמו שההורים והסבים שלנו פחדו". לפיד, שהגיע לברלין כחלק מביקור מדיני בגרמניה, ייפגש היום עם בכירים בפרלמנט, שם הוא צפוי לדון איתם על דרכים להילחם באנטישמיות.

מצעד הכיפות אורגן כתגובה לדבריו של יו"ר המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, יוסף שוסטר, אשר יצא לפני יומיים בקריאה לציבור היהודי במדינה שלא לחבוש כיפות על ראשם. "מבחינה עקרונית נכון ללבוש כיפה, אך עדיף להימנע מחבישת כיפות בערים הגדולות בגרמניה" אמר בראיון לתחת הרדיו המקומית Radio Eins. "אני ממליץ לחבוש כובע, או כיסוי ראש אחר".

דבריו של שוסטר נאמרו על רקע התקיפה האנטישמית בברלין בשבוע שעבר, במסגרתו אדם מוסלמי תקף שני צעירים יהודיים לאחר שהבחין בכך שהם חבשו לראשם כיפה- ועוררו סערה נרחבת. הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, הודיע כי הוא מתנגד לדברים של מנהיג הקהילה, וקרא ליהודי גרמניה "להמשיך לשאת את הסמל היהודי בגאון, ולא להסיר את הכיפה". עוד הוסיף וקרא לרשויות במדינה לפעול לשמירה על ביטחונם של היהודים ברחבי המדינה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הם דואגים לעם ישראל ולחרדים
יוני | 03-05-2018 9:36
תבינו, החילונים מובילים את כלכלת ישראל, הם יודעים מה הכישורים הדרושים כדי להשתלב בשוק העבודה והם מבינים מה זה אומר תחרות גלובלית. הרחוב החרדי, בהכללה, לא מבין מה כל אחד מהדברים האלה אומר, בטח שלא ברמה של החילונים. לחרדים קשה ללמוד מהחילונים בגלל 2 סיבות: א) הציבור החרדי כרגע נשלט בידי קומץ אנשים (מילים קשות וסליחה ממה שעלול להפגע) וללמוד מהחילונים זה לאבד שליטה על הציבור. ב) ישנה התנשאות מובנית של החרדים על החילונים. ללמוד ממי שאנחנו מתנשאים עליו מוריד מכבודנו... בשורה התחתונה, ליבה זה חשוב והרחוב החרדי לא מבין עד כמה זה חשוב וב-ס-י-ס-י לאימון כישורי עבודה כבר 100 שנה. ואם מישהו אומר שהרחוב החרדי חי בימי הביניים, לפחות לגבי בכמות האנשים שלומדים ליבה ומוכנים לשוק התעסוקה - הוא צודק. חבל על החברים החרדים שאומרים לי שבגלל שהם לא למדו ליבה הם עובדים בעבודות פשוטות ומתקשים לפרנס את המשפחה. דעה שונה משל הרוב: אני אומר תודה לליברמן וללפיד. למרות שהם לא מהציבור שלנו, הם דואגים לנו, להווה, ולעתידינו ועתיד ילדינו עשרות מונים יותר מהמנהיגים של המפלגות החרדיות.