גם צ'כיה מעבירה את השגרירות לירושלים - סרוגים

גם צ'כיה מעבירה את השגרירות לירושלים

אחרי ארה"ב והונדורס גם נשיא צ'כיה מילוש זמאן מודיע כי הוא מתכוון להעביר את שגרירות ארצו בישראל לירושלים, והזכיר כי נתניהו תרם את ביתו הפרטי לטובת העניין

גם צ'כיה מעבירה את השגרירות לירושלים
  (צילום: שאטרסטוק)

אחרי ארה"ב והונדורס גם נשיא צ'כיה מילוש זמאן מודיע כי הוא מתכוון להעביר את שגרירות ארצו בישראל לירושלים.

באירוע 70 שנה לישראל שנערך בארמון הנשיאות הצ'כי, בהשתתפות סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הודיע זמאן כי הוא מתכוון להעביר את השגרירות בשלושה שלבים. בשלב הראשון תיפתח קונסוליה בירושלים כבר בחודש הבא, בשלב השני יעברו מרכז התרבות והמסחר ובשלב השלישי – תועבר השגרירות כולה.

זמאן הזכיר את הבטחתו של נתניהו כי הוא מוכן לתת את ביתו הפרטי לצורך השגרירות, וקיווה כי נתניהו יעמוד בהבטחתו.

את נאומו סיים זמאן במילים: "לשנה הבאה בירושלים".

המעבר של שגרירות צ'כיה לירושלים מצטרף למדינות שכבר החליטו לבצע את המהלך והן כמובן ארה"ב, אך גם הונדורס וגואטמלה.

מהלך שיביא מדינות נוספות

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיב על ההודעה בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את נשיא צ'כיה מילוש זמאן על החלטתו להעביר את שגרירות צ'כיה לירושלים. הצעד המנהיגותי של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מבשר על שינוי ביחס של מדינות העולם לירושלים. ירושלים היא בירתנו הנצחית והאהובה, נמשיך לחזק אותה ולבנות אותה."

השר לענייני ירושלים והמורשת זאב אלקין מסר לסרוגים: "אני מברך על הכרזתו של נשיא צ'כיה על העברת השגרירות הצ׳כית לירושלים. מימוש ההכרזה הזאת, ללא ספק, יביא גם מדינות נוספות ללכת בדרך שהתווה הנשיא טראמפ ולהעביר את השגרירויות שלהם לירושלים.

אנחנו במשרד ירושלים והמורשת נעשה הכל על מנת לסייע ולזרז את המעבר. כבר למעלה משנה שאנו, יחד עם משרד החוץ, מפעילים תוכנית בינלאומית נרחבת לשיפור מעמדה הבינלאומי של ירושלים, ואין ספק שתהליך העברת השגרירויות הזרות לירושלים הוא צעד חשוב במאבק על המעמד של ירושלים כבירת מדינת היהודים לאורך הדורות."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו