הרב דוד לאו מגיב לסערה: "אל תסירו את הכיפה" - סרוגים

הרב דוד לאו מגיב לסערה: "אל תסירו את הכיפה"

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, מתייחס לקריאות שפורסמו בקרב יהודי גרמניה לפיהן עליהם להימנע מלחבוש כיפה ובמענה לשאלות יהודים המתגוררים שם הוא אומר כי עליהם להמשיך ללכת עם כיפות על ראשם

הרב דוד לאו מגיב לסערה: "אל תסירו את הכיפה"
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, מתייחס לקריאות שפורסמו בקרב יהודי גרמניה לפיהן עליהם להימנע מלחבוש כיפה או לחשוף אותה וזאת בעקבות האירועים האנטישמיים שאירעו לאחרונה במדינה.

בניגוד להנחיות, הרב לאו קורא ליהודים המתגוררים שם "להמשיך לשאת את הסמל היהודי בגאון ולא להסיר את הכיפה".

במענה לפניית יהודים מגרמניה שפנו בשאלה זו, מדגיש הרב הראשי כי הוא קורא ליהודים מכל רחבי תבל לעלות לארץ ישראל, אך כל עוד הם נמצאים בגרמניה ובמדינות העולם, וכן תיירים שנוסעים לשם, עליהם להמשיך לחבוש כיפה ולא להסיר אותה.

הרב הראשי הוסיף כי הדרישה לא צריכה להיות מופנית כלפי היהודים להסיר את הכיפה מעל ראשם, אלא הפניה צריכה להיות מופנית לרשויות החוק בגרמניה לוודא את בטחונם של היהודים ברחבי המדינה. הרב לאו הוסיף כי יפנה בעצמו במכתב מיוחד לשלטונות הגרמניים בנושא.

מוקדם יותר פורסם כי יו"ר המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, יוסף שוסטר, יצא בקריאה לציבור היהודי במדינה שלא לחבוש כיפות על ראשם.

"מבחינה עקרונית נכון ללבוש כיפה, אך עדיף להימנע מחבישת כיפות בערים הגדולות בגרמניה" אמר בראיון לתחת הרדיו המקומית Radio Eins. " "אני ממליץ לחבוש כובע, או כיסוי ראש אחר".

דבריו של שוסטר נאמרו על רקע התקיפה האנטישמית בברלין בשבוע שעבר, במסגרתו אדם מוסלמי תקף שני צעירים יהודיים לאחר שהבחין בכך שהם חבשו לראשם כיפה. האירוע הקשה תועד על ידי אחד המותקפים, שצילם במכשיר הטלפון שלו סרטון המראה כיצד המוסלמי שולף את חגורתו ומכה את היהודי, תוך כדי שקילל אותו בערבית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
טיפשות!
מוטי | 24-04-2018 20:59
הרב לאו לא חי בחול ולא מבין במה מדובר. אין חובה הלכתית לשים כיפה, אפשר לשים כובע קסקט וכל דבר אחר המכסה את הראש. בנוסף גם ללכת בגילוי ראש אינו אסור אלא משום מנהג ישראל (ובאמת מנהג הייקים ועוד עדות היה ללכת בגילוי ראש). אז פשוט שכשיש סכנה מצד ערביים שבאים 10 נגד 1, אין להיכנס לסכנה ולשים כיפה, וכך הורה רבה של צרפת לשעבר, הרב יוסף סיטרוק זצל
2
פעם יקה פוץ, לעולם יקה פוץ
שי | 24-04-2018 21:34
אפילו ברוסיה הצארית שבה עלילות דם ופוגרומים היו דבר שבשגרה, יהודים הלכו בלבוש מסורתי, עם זקנים, פאות וכיסוי ראש כלשהו שגם בלעדיו היה ניתן לזהות את המוצא שלהם.