למרות ההתנגדות של ישראל: מצרים תאשר להעביר את גופת המהנדס לקבורה בעזה

למרות ההתנגדות של ישראל: מצרים תאשר להעביר את גופת המהנדס לקבורה בעזה

מצרים אישרה לפתוח את מעבר רפיח כדי להעביר את גופתו של מהנדס חמאס שחוסל במלזיה לקבורה ברצועת עזה. ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדת ישראל, אשר מסרבת לאפשר זאת אם גופותיהם של החיילים הנעדרים יישארו בידי חמאס

מצרים תאשר להעביר את גופת המהנדס לקבורה בעזה
  פאדי אל בטאש, המהנדס הפלסטיני שחוסל בעזה (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Almanar News)

מצרים אישרה לחמאס להביא את גופתו של פאדי אל בטאש, מהנדס חמאס שחוסל במלזיה, לקבורה ברצועת עזה דרך מעבר רפיח. ההודעה הגיע שעות ספורות לאחר ששגריר הרשות הפלסטינית במלזיה הצהיר כי גופתו של המהנדס הפלסטיני תגיע לקבורה ברצועה תוך 24 שעות.

ההחלטה של מצרים מגיע למרות ההתנגדות של ישראל, אשר הודיעה מפורשות שתסרב לאפשר את הכנסת הגופה כל עוד חמאס מחזיקה בגופותיהם של חיילי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול. למרות האישור,בהודעתם המצרים הבהירו כי הם נשארו מחוייבים להשבת גופות החיילים הנעדרים הנמצאים בידי חמאס.

כזכור, משפחתו של המהנדס ביקשה להעביר את גופתו לקבורה ברצועה- אך נתקלה בסירוב מצד ישראל. שר החינוך נפתלי בנט טען כי "‏אסור שאיש הזרוע הצבאית של חמאס שנהרג במלזיה, פאדי אל בטאש, יובא לקבורה בעזה בטרם שחרור גופות הדר גולדין ואורון שאול, על מנת שיובאו לקבורת ישראל".

מוקדם יותר היום נחשף ב-Ynet מחקר מדעי המהנדס הפלסטיני כתב, אשר עסק באתגרים בשילוב כלי טיס לא מאוישים בשימוש אזרחי. על פי ההערכות, פרסום המחקר מוכיח כי אל בטאש עסק בפיתוח כלי טיס לארגון חמאס, שאישר בסוף השבוע כי אל בטאש היה פעיל בשורות הארגון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו