גרמניה: מנהיג הקהילה היהודית בקריאה מדאיגה - סרוגים

גרמניה: מנהיג הקהילה היהודית בקריאה מדאיגה

יוסף שוסטר, יו"ר המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, המליץ לציבור היהודי הגרמני שלא לחבוש כיפות ברחבי המדינה. דבריו נאמרו על רקע התקיפה האנטישמית בברלין בשבוע שעבר

גרמניה: מנהיג הקהילה היהודית בקריאה מדאיגה
  ממליץ שלא לחבוש כיפה. מנהיג הקהילה היהודית בגרמניה יוסף שוסטר (צילום: עמוד הטוויטר של רשת WELT)

האם יהודי גרמניה צריכים לחשוש? יו"ר המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, יוסף שוסטר, יצא בקריאה לציבור היהודי במדינה שלא לחבוש כיפות על ראשם.

"מבחינה עקרונית נכון ללבוש כיפה, אך עדיף להימנע מחבישת כיפות בערים הגדולות בגרמניה" אמר בראיון לתחת הרדיו המקומית Radio Eins. " "אני ממליץ לחבוש כובע, או כיסוי ראש אחר".

דבריו של שוסטר נאמרו על רקע התקיפה האנטישמית בברלין בשבוע שעבר, במסגרתו אדם מוסלמי תקף שני צעירים יהודיים לאחר שהבחין בכך שהם חבשו לראשם כיפה. האירוע הקשה תועד על ידי אחד המותקפים, שצילם במכשיר הטלפון שלו סרטון המראה כיצד המוסלמי שולף את חגורתו ומכה את היהודי, תוך כדי שקילל אותו בערבית.

התקיפה זכתה לגינוי נרחב מקרב הקהילה היהודית בברלין, שטענו כי "המתקפה מוכיחה שרחובות ברלין עדיין לא בטוחים ליהודים". שר החוץ הגרמני הייקו מאס גינה גם כן את האירוע, וטען כי על הממשלה להתייצב נגד כל ביטוי של אנטישמיות. "כל עוד צריך לאבטח בתי ספר יהודיים ובתי כנסת בגרמניה, וכל עוד צעירים מותקפים ברחוב משום שהם חבשו כיפה- זו בושה" אמר. "יש לשמר את זיכרון הרצח של ששת מיליוני היהודים, ולהמשיך להפיח בו חיים. אסור למחוק את העבר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרי חז''ל קבעו במסכת מגילה, [דף ו] כי גרמניה היא עמלק ימח שמם וזכרם.
עמוס | 24-04-2018 15:26
''אמר רבי יצחק, מאי דכתיב בתהלים [קמ, ט], 'אל תתן ה' מאויי רשע זממו אל תפק ירומו סלה' אמר יעקב אבינו לפני הקדוש ברוך הוא, רבונו של עולם!! אל תתן לעשו הרשע תאות לבו, 'זממו אל תפק'- זו גרממיא של אדום, שאלמלי הן יוצאין מחריבין כל העולם כולו''.. ובכתי יד של הגמרא הגירסא: 'גרמניה של אדום' !!!!