פייסבוק מציגה: כך נקבע אילו תכנים מוסרים מהאתר - סרוגים

פייסבוק מציגה: כך נקבע אילו תכנים מוסרים מהאתר

בפייסבוק החליטו לפרסם את כללי הקהילה באתר, שעל פיהם נקבע אילו תכנים יוסרו מפייסבוק. האתר גם יאפשר לגולשים לערער על הסרת תכנים, ובחברה מקווים שהפצת הכללים הציבורית תהפוך את הרשת החברתית למקום בטוח יותר

author-image
פייסבוק מציגה: כך נקבע אילו תכנים מוסרים מהאתר
  בפייסבוק חושפים את הכללים. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פייסבוק ממשיכה לפעול במטרה להפוך את הרשת החברתית הפופולרית לסביבה בטוחה עבור הגולשים. הנהלת האתר פרסמה הבוקר (שלישי) את הקווים המנחים הפנימיים לאכיפת כללי הקהילה של פייסבוק, שעל פיהם נקבע אילו תכנים מוסרים מהאתר ואילו לא.

"אחת השאלות שאנו נשאלים לעתים קרובות היא כיצד אנו מחליטים מה מותר לפרסם בפייסבוק" כתבה מוניקה ביקרט, סגנית נשיא לניהול מדיניות גלובלית בפייסבוק, בפוסט המציג את הכללים. "במשך שנים היו לנו כללי קהילה שמסבירים מה נשאר ומה יורד. היום אנו לוקחים צעד אחד קדימה, ומפרסמים את הקווים המנחים הפנימיים שאנו משתמשים בהם כדי לאכוף כללים אלו".

"החלטנו לפרסם את הקווים המנחים הפנימיים משתי סיבות" הוסיפה ביקרט. "ראשית, הקווים המנחים יעזרו לאנשים להבין איפה אנו מותחים את הקו בנוגע למקרים וסוגיות עם ניואנסים. שנית, סיפוק המידע מקל על כולם ומאפשר לתת לנו משוב, כדי שבמשך הזמן נשפר את הקווים המנחים ואת ההחלטות שאנו מקבלים".

רשימת הכללים המנחים פורסמה באתר, וכוללת תיאור נרחב של התחומים האסורים לפרסום, ביניהם תכנים המעודדים אלימות או פשיעה, מכירת מוצרים האסורים בחוק או נתונים לפיקוח ממשלתי, ואיומים כלפי משתמשים אחרים. כללי הקהילה מתייחסים גם לעמודי פייסבוק אסורים, הכוללים בין השאר עמודים של ארגוני טרור או עמודים המתחזים לאדם אחר.

הפוסט הוסר? ניתן לערער על כך

במקביל לפרסום הכללים, בפייסבוק הודיעו על השקת אפשרות חדשה שתאפשר למשתמשים לערער על הסרת תכנים שלהם. "הכללים שלנו טובים רק בהתאם לעומק ולדיוק האכיפה שלנו- והאכיפה שלנו אינה מושלמת" טענה ביקרט. "אנו יודעים שעלינו לעשות יותר. לכן אנו נרחיב את אפשרויות הערעור על ההחלטות שלנו".

אפשרות הערעור תחל לפעול במהלך השנה הקרובה. במידה ומשתמש יבחר להגיש ערעור על תוכן שלו שהוסר, הוא יתבקש לכתוב הסבר מדוע הפרסום לא נוגד את הכללים. לאחר מכן עובדי האתר יעשו בדיקה חוזרת של התוכן- ובמידה ויתברר שנעשה טעות, הפוסט יוחזר והמערער יקבל הודעה על כך.

בשלב הראשון יהיה ניתן לערער רק על פוסטים שהוסרו בגלל שהם הציגו תמונות עירום, כללו דברי שנאה, או מציגים אלימות גרפית. בחברה הבטיחו להרחיב בעתיד את אפשרויות הערעור ולכלול סוגים נוספים של הפרות, וכן יאפשרו לערער על החלטות שלא להסיר תכנים שדווחו כלא הולמים.

בפייסבוק מקווים שהמהלך יאפשר לשפר את התנהלות החברה מול תכנים לא ראויים. "אנחנו לא נצליח למנוע את כל הטעויות או הניצול לרעה, אך נכון לעכשיו אנו עושים יותר מדי טעויות באכיפת המדיניות שלנו ובמניעת ניצול לרעה של הכלים שלנו" אמר מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג על ההחלטה. "הפרסום של קווי היסוד שלנו לאכיפה והרחבת אפשרויות הערעור שלנו יאפשרו לנו להשתפר לאורך הזמן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו