חיות קיפלה את נתניהו ושקד: חוק עוקף בג"צ נדחה - סרוגים

חיות קיפלה את נתניהו ושקד: חוק עוקף בג"צ נדחה

נשיאת בית המשפט העליון הציבה תנאי לנתניהו כי תיפגש איתו רק אם הדיון בפסקת ההתגברות יידחה בשבוע. נתניהו נכנע והורה לאיילת שקד לדחות את הדיון

author-image
חיות קיפלה את נתניהו ושקד: חוק עוקף בג"צ נדחה
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בבוקר עוד הציב יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט דרישה לקיים דיון על חוק עוקף בג"צ בנושא המסתננים, והערב אנחנו מתבשרים כי ראש הממשלה ביקש מהשרה איילת שקד לדחות בשבוע את הדיון בועדת השרים לחקיקה.

הרקע לדחייה הוא סירובה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות להיפגש עם ראש הממשלה כדי לדון יחד על "פסקת ההתגברות", שלמעשה עוקפת את פסיקת בג"צ שפסלה את החוק. התנאי של חיות היה פגישה רק לאחר דחיית ועדת השרים לחקיקה בשבוע.

נתניהו פנה לשרת המשפטים איילת שקד העומדת בראש ועדת השרים לחקיקה בבקשה לדחות את הדיון, ושקד שלא רצתה ליצור משפר קואליציוני וקרע בין בית המשפט העליון לממשלה ולכנסת – הסכימה לדחייה.

מחלוקת בקואליציה על ההתגברות

ברקע עומדת התנגדותה הצפויה של חיות לכל אפשרות לצמצם את הכוח שלקחו לעצמם שופטי בג"צ לבטל חוקים של הכנסת, כפי שעשו 12 פעם בשש השנים האחרונות, 5 מהם רק בשנת 2017.

בקואליציה רוצים לקבוע פסקת התגברות – לפיה במקרה בו פסל בג"צ חוק של הכנסת, תוכל הכנסת להתגבר עליו ולחוקק אותו מחדש ברוב מיוחד. המחלוקת בתוך הקואליציה היא האם יצטרכו רוב של 61 ח"כים או 70 כדי לחוקק מחדש, והאם בית המשפט העליון ידרש גם הוא לרוב מיוחד כדי לפסול חוק, או שיסתפק ברוב רגיל.

בליכוד הגיבו: "שוב ספין של ״הבית היהודי״ שלא מחמיצים הזדמנות לעוות את העובדות ולירות בתוך הנגמ״ש. בישיבת ראשי הקואליציה האחרונה סוכם שמיד לאחר יום העצמאות ראש הממשלה ושרת המשפטים ייפגשו עם נשיאת בית המשפט העליון. כיוון ששרת המשפטים טסה לחו״ל עד סוף השבוע, הפגישה עם נשיאת העליון נדחתה ליום ראשון ולכן גם ההצבעה נדחתה. זאת הסיבה לדחייה ולא שום סיבה אחרת."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
חיות הופכת להיות פוליטיקאית. זו בושה למדינה ובושה לבית המשפט
מתנחל | 23-04-2018 20:35
חבל שזה המצב
בוקר טוב אליהו...
למתנחל | 29-04-2018 17:03
השופטים גילו לא רק היום להיות פוליטיקאים,הם עושים זאת מימים ימימה לפחות מתקופת אהרון ברק. אסתר חיות לא המציאה את השיטה כל קודמיה היו מורים שלה.
טוב שיש שופטים/ות בירושלים. ולא כל העם יובל ע"י כמה פוליטיקאים ש..........
לחקור | 23-04-2018 23:49
ךךךך
2
חיות ש''ט. רואה כי ביבי מפחד לכן היא מתעתעת בו ובממשלה. ביבי צריך לצפצף על הטיפשה הלזו
יפתח | 23-04-2018 23:44
פשוט ביבי. לא להישמע לפסקי הבג''צ. וזהו....