בנט עונה לגרוסמן: צה״ל הוא שלנו; מגבים את חיילנו" - סרוגים

בנט עונה לגרוסמן: צה״ל הוא שלנו; מגבים את חיילנו"

השר נפתלי בנט ענה בחידון התנ"ך להאשמות חתן פרס ישראל הטרי דויד גרוסמן, ומבהיר לו: "מגבים את חיילנו כשנוח וגם כשקצת פחות נוח, ואוהבים אותם אהבה ללא תנאי". הצטרפו לשידור החי

author-image
בנט עונה לגרוסמן: צה״ל הוא שלנו; מגבים את חיילנו"

השר נפתלי בנט עונה בחידון התנ"ך העולמי שנערך היום (שלישי) לסופר וחתן פרס ישראל הטרי דויד גרוסמן, ומבהיר לו: "צה״ל הוא הצבא שלנו, ולוחמי צה״ל מגנים עלינו מפני אויבינו. אנחנו מגבים את חיילנו כשנוח וגם כשקצת פחות נוח, ואוהבים אותם אהבה ללא תנאי"

אל מול הטענות סביב סערת 'ההדתה', השיב בנט כי "לא צריך להיות חובש כיפה כדי לקבל השראה מחוכמת ספר קוהלת, לא צריך ללכת לאולפנה כדי להשתאות מסיפור דוד וְגָלְיָת, ולא צריך להיות יהודי שומר מצוות כדי לקרוא בנשימה עצורה, בכל פעם מחדש, את סיפור יוסף ואחיו ואת החוכמה רבת הרבדים שיש בו".

"התנ"ך הוא נכס לאומי. הוא איננו שייך לדתיים אלא לכל עם ישראל", הדגיש השר.

בהמשך הוסיף: "הקמנו מדינה יהודית משגשגת, אומה שצועדת בביטחון על במת העולם. הנה אנחנו יושבים לבטח בירושלים הבנויה, וילדים משחקים ברחובותיה, כבנבואת זכריה.

כאן, על הבמה הזאת, מתמודד היום מיטב הנוער היהודי מכל העולם על בקיאותו בַּספר האחד, בספר הספרים, הספר של כולנו. ספר אחד. עַם אחד. ארץ אחת".

בשעה 11:00 נפתח בבנייני האומה בירושלים חידון התנ"ך העולמי המסורתי לנוער יהודי, כשהשנה, לרגל חגיגות שבעה עשורים למדינה, יתקיים החידון בסימן 70 שנה ישראל-  "ישראל אשר בך אתפאר".

צלפים הורגים מפגינים בגדר

גרוסמן התייחס ביום שלישי האחרון ב"טקס הזיכרון האלטרנטיבי" של ארגוני השמאל עם ארגונים "פלסטינים" להתפרעויות של מחבלים ערבים על גדר הגבול בעזה והאשים את חיילי צה"ל כשאמר כי "כשצלפים הורגים מפגינים בגדר אני מרגיש פחות בבית".

בהמשך עבר גרוסמן לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבטחון אביגדור ליברמן ואת מדיניותה של מדינת ישראל: "אני שייך לדור שדברים אלה לא היו מובנים מאליהם ואני מדבר מהמקום הזה, את הקו הזה שסוף סוף הגענו הביתה. אבל ישראל שמדכאת עם 70 שנה ויוצאת לאפרטהייד זה פחות בית.

כששר הביטחון מונע מפלסטינים שוחרי שלום להגיע למפגש שוחר שלום, זה פחות בית. כשישראל מנסה לקמבן עסקאות באוגנדה ורואנדה כדי לגרש אנשים אל מותם, ישראל היא פחות בית. כשראש הממשלה מסית נגד ארגוני זכויות האדם ומנסה לחוקק חוקים עוקפי בג"ץ – ישראל נעשית פחות בית לכולנו".

חתן פרס ישראל הטרי הגיב לסערה שהתעוררה סביב קיום הטקס ואמר: "הרבה רעש ומהומה יש סביב הטקס שלנו אבל אנחנו לא שוכחים שזה טקס של זיכרון והתייחדות והרעש גם הוא נוכח. באירוע שלנו יש שקט עמוק של הריק שיצר האובדן"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ההבדל בין בנט לגרוסמן
יפה יוסף | 19-04-2018 15:23
בנט טוען שמדינת ישראל היא בית ליהודים ואילו גרוסמן טוען שמדינת ישראל היא בית לכל אחד בעולם.עם כל הכבוד לטוב לבו של גרוסמן אין זה מציאותי.הדמיון העביר אותו על דעתו. האמת שדעת רק הקב"ה למי שהוא אוהב שעובד אותו באהבה.
2
ביום זה נוהגים בו אבלות. המדינה הציונית תתבטל בקרוב
בס"ד | 19-04-2018 15:47
ביום זה נוהגים בו אבלות. כי זה היום המר והנמהר שמשנאיך נשאו ראש והרשעים אנשי השלטון הרשע חוגגים יום אידם, מרוב אכזריות איבדו את השכל הישר והפשוט, ומכריזים כפירה של 70 שנה בקב”ה רח”ל, בריש גלי, וחילול שם שמים בפועל, ומרידה במלכות שמים בפלטרין של מלך. הביאו כל המרעין בישין לארצינו הקדושה ברצון שעם ישראל יהיו ככל הגוים, ועל זה דווה לבנו וחשכו עיננו, ואלו אין להם שום זיק וקשר לתריג מצוות שקבלנו בהר סיני. ומתרבים כל יום הגזירות: *בהעברה על הדת *בחינוך לשמד לרבבות ילדי ישראל *אפי’ מתערבים בבתי חינוך החרדים *ובגזירות גיוס השמד לבנים ובנות בכפיה – ובפיתויים נוראים *בחילולי שבת קודש *בחילולי יו”ט *בחיטוטי שכבי *ביטול התורה הקדושה *ופרסומי שחץ ברחובות קריה, ועוד ועוד ועוד וכו’ וכו’ וכו'............... חובה עלינו ביום זה להתפלל ולעורר רחמים רבים כאו”א כפי יכלתו, לבקש על כבוד שמים להעביר גלולים מן הארץ, וכל בני בשר יקראו בשמך, ולביטול כל הגזירות הנוראות נגד יהודים החרדים לדבר ד’, וגם להתאבל ולקונן ביום זה לקיים (הושע פרק ט) אל תשמח ישראל אל גיל בעמים”. וכל אחד יתפלל מקירות לבו, לביטול כח הרע מזרע עמלק, וכל הרשעה כולה כעשן תכלה כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ בהתגלות כבוד שמים בביאת משיח צדקנו ופדות נפשנו בב”א. כמו כן, יתקיים מנינים תפילה עם אמירת ‘עננו’ לאלו המתענים, “ויה”ר שהמדינה הציונית תתבטל בקרוב ממש ובמהרה ממש, אמן”.
3
השר נפתלי בנט בחידון התנך
... | 19-04-2018 18:36
רק צריך לא לשכוח ,בנט, שתורת ישראל זו לא אוניברסיטה עם מבחנים כמו שנוהגים לאחרונה לבחון ולהבחן בתורה מי חכם יותר או מי במקום הראשון או מי יותר טוב או יותר מבין או יותר רב גדול. זה חכמת כסילים וכמו ששאל ירבעם בן נבט מי בראש וירד לשאול תחתית . התורה הקדושה היא דרך החיים וצדיקים ילכו בה ופושעים יכשלו בה ,מי הוא זה שחובש כיפה ומצטלם עם נשים בחברתן או קורא לעצמו דתי ומתייעץ עם נשים וכו וכו זה לא שייך לתורת ישראל, זה שייך לתורה דקלפה וכל מי שחושב שלא ומרשה לעצמו לעשות כך זהו חילול השם,ומחטיא הרבים.וכנראה אין פחד בקרב לבו. וכמו שאמר החכם באדם שלמה המלך עליו השלום בקהלת שמח בחור בילדותך ויטיבך לבך בימי בחורותיך והלך בדרכי לבך ובמראה עיניך ודע כי על כל אלה יביאך האלהים במשפט.