צפו: אלפים בתפילת ליל יום העצמאות בכותל המערבי - סרוגים

צפו: אלפים בתפילת ליל יום העצמאות בכותל המערבי

אם בעבר היה הכותל המערבי ריק בתפילת יום העצמאות. יוזמה של רבנים בציונות הדתית בראשם הרב אורי שרקי והרב יהודה בן ישי, ממלאת את רחבת הכותל באלפי מתפללים. צפו בתפילה

צפו: אלפים בתפילת ליל יום העצמאות בכותל המערבי
  (צילום: סרוגים)

אם בעבר היה הכותל המערבי ריק בתפילת יום העצמאות. יוזמה משותפת של סטודנטים עולים מצרפת אליה הצטרפו רבנים בציונות הדתית בראשם הרב אורי שרקי והרב יהודה בן ישי, ממלאת את רחבת הכותל באלפי מתפללים.

השנה השתתפו בתפילה גם הרב הראשי לירושלים הרב אריה שטרן, סגן שר הבטחון הרב אלי בן דהן, ראש מכון המקדש הרב ישראל אריאל ועוד אלפים. לפני התיבה עברו במשולב, חזן אשכנזי וספרדי.

בתפילה המתנהלת לפי פסיקתו ההלכתית של הרב שרקי, והרב שלום משאש זצ"ל אומרים הלל שלם בברכה, גם בליל יום העצמאות. ובכל שנה באים יותר ויותר מתפללים, שנשארים גם לשנים הבאות. בדברי הברכה שלו הזכיר הרב שרקי את הרב רחמים נאהורי זצ"ל מרבני אלג'יר, שכתב ביומנו כי יום העצמאות הוא "יום יותר גדול מקריעת ים סוף".

הרב אלי בן דהן הזכיר את הפסוק "בן פורת יוסף בן פורת עלי עין" – שנת השבעים – שנת הע' למדינה, ואפשר לומר שהעין הרע לא שולטת במדינת ישראל. הרב בן דהן הוסיף כי זה הזמן לעלות ולבנות את קומת הקודש. הרב יהודה בן ישי  אמר כי אנחנו נכנסים לעשור השמיני של המדינה – ולפי המסורת המקובלת, כשעולים לדרגת ה-8, זה לאחר השלמת המדרגה הטבעית ומטפסים למדרגה של "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו"

לאחר דברי ברכה של הרבנים, בשעה 19:45, מסתובב כל הקהל לעבר דגל ישראל, הנמצא מחוץ לרחבת הכותל, ונמצא בחצי התורן. עם סיום אירועי יום הזכרון מונף הדגל אל-על והקהל פוצח בשירת 'התקווה'.

צפו בהנפת הדגל ובשירת התקווה

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איזה רבנים אלה אם מברכים על הלל
יפה יוסף | 19-04-2018 13:12
לא ביום הנכון? הקב"ה קבע את הכרזת המדינה בה' באייר!!!!!! טועים בגדול כמו הרבה חכמים מאז ומתמיד.