תקיפה נוספת בסוריה: טילים שוגרו לעבר בסיסי צבא - סרוגים

תקיפה נוספת בסוריה: טילים שוגרו לעבר בסיסי צבא

הטלוויזיה הסורית מדווחת כי שלושה טילים שוגרו לעבר בסיס צבאי בפרברי דמשק, ושלושה נוספים לעבר שדה תעופה צבאי בחומס. על פי הדיווחים, כל הטילים נוטרלו. בארה"ב הבהירו שהם לא היו מעורבים במתקפה

author-image

האם התרחשה תקיפה נוספת בסוריה? הטלוויזיה המקומית דיווחה הבוקר כי מערכות ההגנה האווירית של צבא המדינה יירטה שישה טילים ששוגרו לעבר שני יעדים צבאיים בסוריה.

על פי הדיווחים, שלושה טילים שוגרו לעבר שדה התעופה הצבאי "דומייר" באזור חומס, ושלושה טילים נוספים שוגרו לעבר הבסיס הצבאי "א-שעיראת" הממוקם מזרחית לדמשק. גורמים באופוזיציה הסורית טענו שהטילים שוגרו מהמרחב האווירי של לבנון. מדובר בשני אתרים שהותקפו בשנה שעברה על ידי ארה"ב, זאת בתגובה למתקפה הכימית של אסד בעיירה חאן-שיחון.

בארה"ב מיהרו להכחיש את מעורבותם בתקיפה, כשמשרד ההגנה האמריקני הבהיר דקות ספורות לאחר התקיפה כי "אין שום פעילות אמריקנית באזור בשעה זו". בלבנון האשימו את ישראל באחראית למתקפה, אך בדובר צה"ל סירבו להגיב לדיווחים. על פי ההערכות בסוריה, מדובר במתקפה של מורדים מקומיים, ככל הנראה מארגון "צבא האסלאם" אשר התפנו בשבוע שעבר מהעיר דומא.

המתקפה הנוכחית מגיעה שלושה ימים לאחר התקיפה של ארה"ב, צרפת, ובריטניה בסוריה, בתגובה לטבח הכימי שצבא אסד ביצע בשבוע שעבר. כ-110 טילים שוגרו לעבר שלושה יעדים צבאיים ברחבי המדינה, ביניהם מכון מחקר שהיה אחראי לייצור נשק כימי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו