עצמאות אמיתית מתחילה בצעד קטן 

עצמאות אמיתית מתחילה בצעד קטן 

לקראת יום העצמאות למדינת ישראל, מומחית התזונה וההרזיה מזל כהן בטור חגיגי שיעזור לך לעזור לך להבין מהי עצמאות אמיתית ואיך את יכולה לישם אותה ליצירת אורח חיים בריא, אנרגטי וחטוב

מה אפשר לאמץ מיום העצמאות לבריאות שלנו?

תחשבי על המילה עצמאות, מה יש בה? מה היא מסמלת? מה עולה לך לראש כשאת אומרת את המילה "עצמאות"?

עד לפני 70 שנה לעם ישראל לא הייתה מדינה מוכרת משלה, והנה ב"ה אחרי השואה זכינו להכריז על מדינת ישראל כמדינת היהודים. למה חשוב שתהיה לנו מדינה משלנו? למה אי אפשר להמשיך להיות בין הגויים בארצות שלא שלנו? התשובה היא ברורה! אנחנו רוצים ליצור את האני מאמין שלנו כעם, להיות מחוברים לערכים שלנו כיהודים. לא להיות כפופים לשלטון זר שכופה עלינו הנהגות שלא מתאימות לנו כעם. בואי רגע נעשה אדפטציה לחיים הפרטיים שלך!

לקחת את העצמאות גם לחיים הפרטיים שלך (צילום:שטארסטוק)

את יכולה לזרום עם הזרם, לאכול מה שכולם אוכלים, לעשות מה שכולם עושים. להמשיך לתרץ שאין לך זמן, שאיו לך כוחות, שאת צריכה המון מוטיבציה ועוד אלף ואחת סיבות. את יכולה לעשות כל יום ראשון דיאטה ולהחזיק בה יומיים ולשבור הכל בסופ"ש, את יכולה לקחת תפריט שכל החברות שלך עושות, אבל הוא בכלל לא מתאים לך. את יכולה להמשיך להיות לא את=לא עצמאית!

לפתח שורשים לעצמאות

בשבת לפני פסח, יצאנו לברך את האילנות, ואני זוכרת שיירה יפיפייה של עצים מדהימים עם פרחים וורודים מרהיבים. הסתכלתי על השיירה וראיתי עץ מצל על עץ, אבל לכל עץ היה שורשים משלו. ולא היה שום עץ שלקח שורשים של עצים אחרים וזה היה מראה כל כך עמוק. כי גם אני וגם את צריכות לפתח שורשים עצמאיים משלנו. צריכות להיות עצמאיות בבחירות שלנו, צריכות לקחת אחריות על הגוף שלנו!

תסכימי איתי שהבית שבבעלות שלך, את לא תעבירי לחברה או מדריכה נכון? אז מה קורה עם הבית שאת נושאת כל יום? למה את מוסרת אותו לאחרים? למה את מסירה אחריות ממנו? הגיע הזמן שתחזירי לעצמך את הבית שלך.

תקדישי זמן לעצמאות הגופנית שלך, תלמדי את הגוף שלך. תקשיבי לו! תעצרי כשאת שבעה, תאכלי רק כשאת רעבה. אל תסיימי את כל הצלחת, אנשים עצמאיים תמיד משאירים משהו על הפרק. עצמאות מתחילה בצעד קטן. לאט לאט כל צעד יהפוך להצלחה וככה בהתמדה תאספי עוד הצלחה ועוד הצלחה. מבטיחה לך שבסוף זו תהיה הצלחה ענקית.

אבל הנקודה היא אחת – מגיע לך להיות עצמאית בכל מה שקשור לגוף שלך וזה תלוי רק בך
מאחלת לך לכבוד חגיגות ה70 שנות עצמאות למדינה שתזכי להכריז על עצמאות גופך ותיקחי עליו אחריות, תזכרי שזה הבית שלא תוכלי להחליף לעולם! שיהיה לך חג עצמאות שמח!
=====================
הכותבת: מזל כהן מומחית להרזיה, חיטוב ובריאות טבעית

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו