תקיפה בסוריה והשמדת המנהרה בעזה; נתניהו: "פועלים בכל הגזרות"

תקיפה בסוריה והשמדת המנהרה בעזה; נתניהו: "פועלים בכל הגזרות"

ראש הממשלה סיפר בישיבה כי שוחח עם תרזה מיי סביב המתקפה בסוריה, ואמר לה: "המסר הבינלאומי מהתקיפה- אפס סובלנות לשימוש בנשק בלתי קונבנציונלי". על הישיבה הטעונה סביב פסקת ההתגברות: "דיון חשוב ורציני. נמשיך בהמשך השבוע"

author-image
תקיפה בסוריה והשמדת המנהרה בעזה; נתניהו: "פועלים בכל הגזרות"
  (צילום: Marc Israel Sellem)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת ממשלה למתקפת המעצמות בסוריה ביום שישי האחרון: "תומכים בהחלטת טרמאפ לפעול בסוריה", הוא שוחח עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ואמר לה, כי "המסר הבינלאומי מהתקיפה – אפס סובלנות לשימוש בנשק בלתי קונבנציונלי". על הישיבה הטעונה סביב פסקת ההתגברות הוסיף: "דיון חשוב ורציני. נמשיך בהמשך השבוע".

בפתח דבריו, הגיב נתניהו למתקפת המעצמות החריגה שהתרחשה בסוף השבוע האחרון מול סוריה, ואמר: "ישראל תומכת תמיכה מלאה בהחלטה של הנשיא טראמפ לפעול כנגד שימוש בנשק כימי בסוריה. ישראל מברכת על הצטרפותם של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ונשיא צרפת עמנואל מקרון לפעולה זו".

נתניהו שוחח אמש עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ואמר לה "שהמסר הבינלאומי החשוב שעבר בתקיפה הוא אפס סובלנות לשימוש בנשק בלתי קונבנציונלי". נתניהו הוסיף, "שהמדיניות הזאת צריכה לבוא לידי ביטוי גם במניעת יכולות גרעיניות של מדינות טרור וגופי טרור".

"הגורם שמערער את המזרח התיכון יותר מכל הוא איראן, ושעל הנשיא אסד להבין שכשהוא מאפשר התבססות צבאית של איראן ושלוחותיה בסוריה, הוא מסכן את סוריה והוא גם מסכן את יציבות האזור כולו", הדגיש נתניהו בשיחתם.

מטפלים באיומי התת-קרקע

במקביל התייחס לחשיפת והשמדת מנהרת הטרור "הארוכה ועמוקה ביותר", ואמר "אנחנו ממשיכים לטפל באיומי התת-קרקע", כאשר במהלך השבת צה"ל סיכל מנהרה נוספת מרצועת עזה לכיוון ישראל. "אנו פועלים בכל הגזרות למען ביטחון ישראל ואנחנו חוזרים ומגבים את חיילי צה"ל שעומדים על המשמר בגבולותינו".

לגבי הישיבה הטעונה שהתרחשה קודם לכן עם ראשי מפלגות הקואליציה ועם היועץ המשפטי לממשלה וצוותו סבבי פסקת ההתגברות, אמר ראש הממשלה כי הדיון היה "חשוב", ועסק "בשאלת יחסי הגומלין בין הרשות המחוקקת והרשות השופטת". נתניהו אמר כי יהיו גם ישיבות המשך השבוע. "דיון כזה התקיים לפני למעלה מעשר שנים, ללא תוצאות, ויש לנו רצון להגיע לפתרונות מאוזנים ונכונים כדי להתמודד בדרך אחראית עם אתגרי ההווה והעתיד. הדיון מאוד חשוב, מאוד רציני, ומתייחסים אליו ברוח הזו".

אנחנו מביאים היום לממשלה שורה של החלטות לחיזוק הפריפריה והחוסן החברתי בישראל, בסכום מצטבר של כמיליארד שקל. אנחנו נאשר מפת עדיפות לאומית חדשה, נחזק את יישובי הפריפריה החברתית. אני אומר פריפריה חברתית, ולאו דווקא גיאוגרפית, כי הכוונה לשכונות וליישובים חלשים גם במרכז הארץ, שעד היום לא ניתן להם מענה, ואנחנו נתקן את העוול הזה היום. אנחנו נקבל החלטה נוספת לחיזוק יישובים צמודי גדר בצפון, באמצעות תוכנית סיוע ייחודית ליישובים קריית שמונה, שלומי ומטולה, ונאשר גם תוכנית מקיפה לחיזוק ירוחם לקראת ההכנות של מעבר צה"ל לנגב.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו