כך תעצבו חדר שינה בסגנון כפרי - סרוגים

כך תעצבו חדר שינה בסגנון כפרי

הסגנון הכפרי מתאים לחדרי שינה ובשביל לעצב אותם צריך לבחור בצורה נכונה את הרהיטים. רוצים להתעורר מדי בוקר לאווירה נעימה וטבעית? הנה המדריך שיעזור לכם

author-image
כך תעצבו חדר שינה בסגנון כפרי

השקעה בעיצוב פנים היא כבר מזמן לא פריבילגיה של בעלי הון בלבד. העיצוב משפיע על איכות החיים, מאפשר לנצל כל פינה בבית עבור הצרכים של המשפחה והילדים וגם מעלה את ערך הנכס.

בנוסף, אם לוקחים בחשבון את החיסכון בזמן ובאובדן שעות עבודה, מבינים שמדובר ככל הנראה בהשקעה משתלמת: שעת ייעוץ עולה 200-600 ש"ח, סטיילינג של חלל ציבורי, סלון ומטבח עולה בסביבות 2,000-5,000 ש"ח ועיצוב פנים לכל הבית יעלה 3,000-7,000 ש"ח בלבד.

הבעיה מבחינת רוב האנשים היא לא להחליט על הצורך בעיצוב פנים, אלא להכריע בין האפשרויות שעל הפרק. בשנים האחרונות לדוגמא פופולארי מאוד הסגנון הכפרי והוא מתאים לחדרי שינה ובתים פרטיים. בשביל לעצב את הבית בסגנון הזה צריך לדעת מה מאפיין אותו, איזה רהיטים מתאימים עבורו וכמובן כמה יעלה התענוג.

איך מביאים את הכפר אל הבית?

הסגנון הכפרי מתאפיין בשימוש בצבעים עשירים ועזים. אפשר לזהות אותו לפי הצבע החום ששולט במיטות, בריהוט ובקירות והוא בדרך כלל גם מאובזר עם שלדת מתכת תעשייתית או עץ מלא מתחת למזרן. השידות ליד המיטות יהיו בסגנון העיצוב הזה מעץ עם פרזול ברזל, וזאת בהשראת צימרים ועיצוב קלאסי בכפרי אירופה.

עוד דרך להביא את הכפר אל הבית במסגרת סגנון העיצוב הפופולארי היא להשתמש בכיסויים למיטה בצבעים צבעוניים וחמים. מרקמים עשירים של בד וקטיפה ייתנו את הגושפנקא הסופית לסגנון עיצוב כפרי ויבדילו אותו מסגנונות אחרים, בעוד גוונים של ירוק, בורדו וכתום יתכתבו כנדרש עם העץ.

לשם השוואה, בסגנון עיצוב מודרני מעדיפים להשתמש בריהוט חדשני ובקווים נקיים וסימטריים. כאן אין כמעט מקום לביטוי אותנטי, כי המיטה לרוב עשויה ממוטות מתכת דקים והכיסוי למיטה הוא עדין יותר. כמו כן, בסגנון עיצוב מודרני מעלים על נס את ערך המינימליזם ומשלבים טפטים וצבעי קיר בהירים להשלמת האווירה.

הרהיטים שאי אפשר בלעדיהם

בחירה נכונה של רהיטים היא תנאי לעיצוב חדר שינה בסגנון כפרי. אלו האלמנטים הדקורטיביים המשמעותיים והבולטים ביותר בחדר, מה גם שיש להם תפקיד פונקציונאלי. את הרהיטים בוחרים לאחר שמגדירים את מסגרת התקציב ותוך הצבת סדר עדיפויות ברור. בנוסף, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע ולשאוב השראה על שילובים בין סגנונות עיצוב כפי שמופיעים בקטלוגים של החברות המובילות.

אי אפשר לעצב חדר שינה בסגנון כפרי בלי מיטות זוגיות מעץ וללא קונסולות מעץ מלא. קשה גם להשיג את המראה המבוקש בלי כורסא מרופדת בקטיפה, כיסאות עץ והדום מעץ שיכול לשמש כשידה או כמצע למסך טלוויזיה. לחילופין, ניתן לבחור ארונית או קומודה מעץ ולאחסן את החפצים שבדרך כלל מתפזרים ברחבי החדר כדי לחסוך מקום.

בחדרי שינה גדולים במיוחד שאותם מעצבים בסגנון הכפרי ניתן להשתמש בכיסא נדנדה. בעבר נהוג היה למצוא כיסאות כאלה בגינה ובחצר בלבד, אבל אין חוק שאוסר על שילובם בתוך הבית. כיסא נדנדה אותנטי מעץ יתאים למי שנכנס לחדר השינה כדי לקרוא, לנוח קצת או לשוחח בטלפון והוא מטבע הדברים מתאים בעיקר לחדרי שינה של הורים ופחות של ילדים.

ריהוט עץ לחדר שינה יעניק תחושת חמימות וישפיע על כל שאר חללי הבית. עם זאת, לא חייבים לבחור עבור חדר השינה באותו סגנון עיצוב כמו המסדרון, הסלון או המטבח. יש בתים שבהם דווקא הניגודיות עושה את העבודה ומייצרת תחושה נעימה יותר בחדרי השינה, אז תמיד רצוי לשמור על ראש פתוח.

מה צריך להיות בכל חדר שינה?

ההיבט האסתטי של עיצוב חדר שינה בסגנון כפרי לא צריך לבוא על חשבון הנוחות. בנוגע לבחירת המיטה, יש לחשוב על האווירה והעיצוב המבוקשים אך לקחת בחשבון את המגבלות מבחינת מקום.

בחדרי שינה קטנים כדאי לשקול מיטה עם אחסון מובנה, מקום למגירות אחסון תחתונות וארגז מצעים, ובשטח מוגבל גם לא תהיה ברירה אלא להשתמש במיטה עם תוספת של ראש מיטה מסוגנן. זו אופציה נהדרת להשגת המראה הכפרי בתוך חדר השינה, בלי להשקיע בהחלפת כל הרהיטים או להקצות מקום יקר ערך לשידת איפור, קונסולה וארון בגדים.

התאורה בחדר השינה המעוצב בסגנון כפרי צריכה לספק אווירה מרגיעה ונינוחה. במקביל, היא אמורה לשמש את הצרכים שלכם ולכן הסוד הוא להשקיע במתגי דימר. בעזרת המתגים ניתן להתאים את מידת האור הרצויה לכל שעה במהלך היום, או לחבר ישירות לשעון שבת כדי לכבות את האור לגמרי בערבי חג ומועד.

השלב האחרון והמהנה ביותר בעיצוב חדר שינה בסגנון כפרי הוא האבזור. אלו נגיעות קטנות שבהן תביאו לידי ביטוי את ההעדפות האישיות שלכם, הטעם והציפיות. דוגמא טובה לזה היא שימוש במצעים, אך אותה מטרה ניתן להשיג גם עם אביזרים דקורטיביים, תמונות, פסלים ושטיחים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו