טראמפ הבטיח וקיים: ארה"ב, צרפת ובריטניה תקפו בסוריה

טראמפ הבטיח וקיים: ארה"ב, צרפת ובריטניה תקפו בסוריה

צבאות ארה"ב, בריטניה וצרפת תקפו לפנות בוקר יעדים נבחרים בסוריה, כאשר יותר מ-100 טילים נחתו באזור דמשק. הממשל האמריקני: 'המתקפה נועדה להרתיע את אסד ולמנוע נשק כימי'

טראמפ הבטיח וקיים: ארה"ב, בריטניה וצרפת תקפו לפנות בוקר (שבת) יעדים נרחבים בשטח סוריה, זאת בתגובה למתקפה הכימית הקשה של משטר אסד בשבוע שעבר בעיר דומא.

על פי הדיווחים, כ-100 טילים תקפו יעדים באזור דמשק, הכוללים בין השאר את מרכז המחקר סרס באזור ברזה-ג'מראיה והבסיס הצבאי באל-כסווה, שזוהו כאתרים המכילים מאגרי נשק כימי. בסוריה טענו כי 13 מהטילים יורטו, אך בפנטגון הכחישו זאת ואמרו כי כל הטילים ששוגרו על ידי צבא ארה"ב פגעו במטרותיהם.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הסביר בנאום ששודר בתקשורת בארה"ב כי מטרת התקיפה הייתה להרתיע את משטר אסד משימוש נוסף בנשק כימי. "הטבח הזה היה הסלמה משמעותית בדוגמת שימוש בנשק כימי על ידי המשטר הנוראי הזה. אלו לא פעולות של גבר- אלו פשעים של מפלצת" אמר. "נשק כימי הוא מסוכן באופן מיוחד, לא רק עקב הסבל העצום שהוא גורם- אלא כי מספיקה כמות קטנה כדי לגרום להרס נרחב".

צפו בנאום המלא של הנשיא טראמפ על התקיפה בסוריה

טראמפ הוסיף ופנה לאיראן ולרוסיה- הנחשבות לבנות הברית העיקריות של סוריה- בדבריו. "אני שואל אתכם: איזה סוג של מדינה רוצה להיות מקושרת עם טבח המוני של אנשים, נשים וילדים חפים מפשע?" שאל. "מדינות העולם יכולות להישפט בשאלה פשוטה: מיהן החברות שלהן. אף מדינה לא יכולה להצליח בטווח הארוך אם היא מקדמת מדינות מושחתות, רודנים ברוטליים ודיקטטורים רצחניים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו