התחלה חדשה: העולם השקט של הגרוש הטרי - סרוגים

התחלה חדשה: העולם השקט של הגרוש הטרי

גרוש טרי הוא אדם מבולבל. הוא מתחיל את חייו מחדש, וצריך להתרגל לשקט שמקיף אותו. הסביבה תנסה לתמוך בו- אך לפעמים התמיכה מגיעה דווקא בשתיקה

התחלה חדשה: העולם השקט של הגרוש הטרי
  הגרוש הטרי הוא סך כל צרותיו. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

גרוש טרי הוא אדם מבולבל. לפעמים הוא עדיין מבקש לקבל חיזוקים מצד הסביבה שהצעד שעשה הוא הנכון עבורו. לפעמים הגעגועים לגרושתו הם מציקים עד בלתי נסבלים, וכל שיחה איתו סבה סביב הפרידה, האישה, הכאב, הלחץ והתסכול.

כסביבה תומכת, כקבוצת חברים, נדרשת בנו יכולת ההבנה וההכלה לאפשרות פורקן התסכול והשתיקה. לפעמים גם ההקשבה מיותרת, צריך רק לשתוק- וזו תהיה התמיכה האופציונאלית. בשבתות חברים, בין שיחות לשירים, יהיה קל להבחין בגרושים הטריים. בסבל. בכאב. בצורך לשתות, לדבר ולפעמים לצחוק בלי סיבה. בהערות הקטנות, הכואבות, המכאיבות לוותיקים שבינינו. אבל עדיין תידרש מאתנו השתיקה.

הגרוש הטרי מתחיל את חייו מחדש. הבקרים שהיו לו בעשר-עשרים השנים האחרונות הם כבר לא אותם בקרים, והערבים אצלו הם לא אותם ערבים. אין את המולת הבוקר, ילדים, סנדוויצ'ים, לחץ אבל גם הרבה שמחה- אלא שקט מחריש אוזניים. יעבור זמן, לפעמים רב, עד שהשקט הזה יהיה לו למגינה ערבה של שלווה. ובערב, כשיחזור מהעבודה, לא יחכו לו ילדיו לארוחות ערב, שיעורי בית, שינון לפני מבחן ואמבטיות לפני שינה. לא תחכה לו אשתו לשמוע איך עבר לו יומו, לשבת לידו, ללטף, לחבק ולהעביר ערב של שקט זוגי. יחכה לו בית ריק ושומם. לפעמים הכלים משבת עדיין יחכו שישטוף אותם, ו-MTV בטלוויזיה להפיג את הרעש שטרם הספיק להתרגל לשקט.

הגרוש הטרי הוא סך כל צרותיו. כרגע אין לו נחמה. יש בו כאב, צער והרבה תסכול. לפעמים גם אין לו סליחה לעצמו ומשפחתו. הוא עדיין יעקוב אחר גרושתו ברשתות החברתיות אחרי שיחסום אותה. ימצא לו אלף ואחת דרכים לעקוף את כאביו ושיטותיו כדי לבדוק האם הצעד שעשה נכון הוא. הוא יחפור בעצמו עד כאב במהלך היום, ולא יירדם במהלך הלילה. ואנחנו, חבריו, צריכים לשתוק ולקוות לשקט נפשי לחבר שהצטרף לשורותינו. לקוות שגם אם רוע הגזירה נגעה בו והדיו על הגט לא יבש- שינסה, אולי, לחשב את מסלול חייו מחדש. ואולי המסלול החדש עבורו, הוא המסלול חזרה הביתה.

לכתבות נוספות בסדרה- לחצו כאן

=======================

הכותבת: צפנת פריד, 38 | גרושה +3. 3.5 שנים "גרושה מנטלית" + חצי שנה גרושה פורמלית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
סך כל בעיותיו
טרפץ | 10-04-2018 12:56
כתיבה מעולה שלך כרגיל. האם אין יוצא מן הכלל? לא כל גרוש טרי עוקב אחרי גרושתו... בכל אופן נקודת מבט מעניינת
2
מהתיאור במאמר לא ברור למה הבנאדם התגרש
נשואה שנהנית מאתגרי הזוגיות ולא בורחת מהם | 10-04-2018 18:48
לא תחכה לו אשתו לשמוע איך עבר לו יומו, לשבת לידו, ללטף, לחבק ולהעביר ערב של שקט זוגי. יחכה לו בית ריק ושומם- אם זה היה המצב אז למה התגרש???
3
הרבה כאב יש בהתחלה, אבל גם הרבה הקלה!
טמי | 10-04-2018 21:09
וכרגיל מעולה... ;-)
4
כן ובעיקר הרבה לא
א | 11-04-2018 21:41
צר לי. את מאוד צרת אופק מחשבה
5
הכתבה מגמתית.גרוש החליט ויוצא לדרך חדשה
ניר | 12-04-2018 11:56
גרוש או גרושה לרוב חשבו הרבה לפני ההחלטה ועזבו את המסגרת כי מחפשים משהו טוב ומתאים יותר עבורם. הכותבת מנסה לייאש ולעוות את המציאות. הגרוש או הגרושה ימצאו נחמה בקשר החדש שימצאו ויש לעודד אותם להתחיל משהו חדש. זכרונות מהעבר חולפים ויש עתיד שיכול להיות טוב מהקודם עם בן או בת זוג אחרים. גרוש/גרושה לא החליטו על עזיבת נישואין כלאחר יד ויש לתת קרדיט מלא להחלטתם ולבחירתם ולסייע להם בלהכיר מישהו/מישהיא מתאים/ה יותר.
6
גרוש/גרושה קיבלו החלטה בוגרת וימצאו אהבה חדשה.לא לייאש,לא לסלף מציאות
מניסיון | 12-04-2018 12:41
גרוש /גרושה לא החליטו בשניה להתגרש. הרגש לבן הזוג הקודם הרבה פעמים ממזמן כבר נחלש או נעלם. השקט של הגרוש זה לרוב כדי להיות עם עצמו, להקשיב לעצמו וחבל שהכותבת שאולי מיואשת מנסה להוציא את הרוח מהמפרשים. מאהבה קודמת עוברים בעה לאהבה חדשה ומתאימה יותר. מסגרת תוחלף במסגרת חדשה. אין שלמות,אבל בהחלט ניתן למצוא מישהוא/מישהיא מתאימים יותר עם הקודם לא מספיק התאים ואהבה בזיווג שני יכולה להיות חזקה מהקודמת. לא לשכוח שאהבה ראשונה נעשתה אצל אדם לא בוגר ושאינו מכיר את עצמו מספיק טוב ומה הכי מתאים לו. יש תקווה לשינוי,לרגש,למסגרת חדשה וטובה