בנט: הדרך היחידה להוציא את המסתננים מהארץ - סרוגים

בנט: הדרך היחידה להוציא את המסתננים מהארץ

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, התייחס לסערה סביב סוגיית גירוש המסתננים ופירט בעמוד הפייסבוק שלו את הדרך שלו להוציא אותם מהארץ: "להפוך את שהייתם בארץ ללא משתלמת"

בנט: הדרך היחידה להוציא את המסתננים מהארץ
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, התייחס הערב (שני) לסערה סביב סוגיית גירוש המסתננים ופירט בעמוד הפייסבוק שלו את הדרך שלו להוציא אותם מהארץ.

הפוסט המלא:

איך מוציאים מסתננים בלתי חוקיים מן הארץ? פשוט דואגים שלא יהיה משתלם להיות כאן. זו הדרך האחראית והרצינית לטיפול בבעיה.

הנושא הזה מורכב אך אפשט ואקצר אותו. חשוב לי שתבינו את המהלך שלנו: רבבות מהגרי עבודה חדרו לישראל באופן בלתי חוקי. רובם המוחץ לא ברחו ממקום סכנה, אלא חיפשו פרנסה הרבה יותר טובה מזו שקיימת במדינת מוצאם. מבחינתם הם צודקים. התוצר לנפש גדול כאן לפעמים פי 40 מארץ מוצאם. מה שמרוויחים כאן בחודש, מרוויחים שם בשנה וחצי. אף מדינה אינה מחוייבת לקלוט לתוכה מסתננים בלתי חוקיים. זאת, במובדל מפליטים שברחו ממקום סכנה אותם מדינת ישראל קולטת- כך, למשל קלטנו לאחרונה 1000 איש מדרפור.

אז איך מוציאים מהגרי עבודה בלתי חוקיים? מאד פשוט. הופכים את שהייתם כאן לבלתי משתלמת על ידי שלא מאפשרים להם להרוויח כאן כסף. בדצמבר 2013 נכנס לתוקף חוק אשר קבע שמסתננים בלתי חוקיים יצטרכו לחיות במתקן שהייה פתוח, שמאפשר קיום, אך לא פרנסה מעבר. מיד החלה יציאה מסיבית של מסתננים בלתי חוקיים. לא בכוח. לא באזיקים. פשוט לא השתלם להם להישאר. רובם אפילו לא ישבו יום אחד במתקן השהייה. כלומר, החוק הצליח בגדול.

כ- 4,000 כבר יצאו מרצונם ועוד רבבות עמדו לצאת. בפברואר 2014 לבד יצאו 1504 מסתננים. קצב שנתי של 18,000, ואז בג״צ עצר הכל. כן, לאחר 3 חודשי הצלחה גדולה, בג"צ החל תהליך שהוביל לפסילת החוק. יציאת המסתננים נעצרה. כן, מה ששמעתם. אז מה צריך לעשות? פשוט להחזיר את החוק האפקטיבי מ- 2014 ולדאוג שהפעם בג"צ לא יוכל לפסול אותו.

איך דואגים שבג״צ לא יפסול? מחוקקים 'פסקת התגברות' שקובעת שבג״צ לא יוכל לפסול את החוק. יש כבר פיסקה כזו בחוק יסוד חופש העיסוק. אנחנו צריכים פשוט להעתיק אותה לעניין שלנו. ואת זה בדיוק אנחנו מקדמים. לא צריך מחקר עומק, ולא סדנאות לימוד. פשוט להחזיר את החוק היעיל כל-כך ולשריין אותו מפני פסילת בג״צ.

אז היכן זה עומד? יש לנו חוק כזה. אנחנו מבקשים כבר השבוע להעביר אותו בממשלה בוועדת שרים לחקיקה, ואז נחוקק במהירות בכנסת. בעבר השר כחלון התנגד לפסקת ההתגברות, אך לאור ההתפתחויות בעניין המסתננים הוא הודיע שיתמוך. אנחנו נדחוף ולא נרפה, כדי שזה יעבור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
בנט טועה. הדרך היחידה הנכונה קנסות עתק על מעסיקים
שלמה | 09-04-2018 20:06
מסתנן לא חוקי שיתפס עובד ללא רשיון עבודה כחוק יוטל על מעסיקו (ובכלל זה כולם כולל עקרות בית שמעסיקות בנקיון) קנס מנהלי דרקוני של נגיד 100000 שח. נכון שיהיו שיבריחו עובדים ויסתירו, אבל אחרי 2-3 מקרים שמעסיקים ישלמו, הענין יעלם הם לא ירצו יותר לקחת סיכון.
צודק.לא לפחד לקנוס את המעסיקים
יפה יוסף | 13-06-2018 23:08
אני מתפלאה שכל דבר ניהול ושמירת המדינה צריך להיות חוק.בשביל מה יש ראש ממשלה? כדי שהבגץ ישלוט וינהל את המדינה. הבגץ שייך למשפט אזרחי ולא מסתננים או אוייבים.