סוף לפארסה? נתניהו ידליק משואה; אדלשטיין ינאם - סרוגים

סוף לפארסה? נתניהו ידליק משואה; אדלשטיין ינאם

ראש הממשלה ויו"ר הכנסת נפגשו היום במטרה ליישב את המשבר סביב טקס המשואות. מסתמן: נתניהו יתכבד בהדלקת משואה, ואדלשטיין לא ייעדר מהטקס ויהיה הנואם המרכזי

author-image
סוף לפארסה? נתניהו ידליק משואה; אדלשטיין ינאם
  אדלשטיין ונתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

המאבק סביב נאום ראש הממשלה מתקרב לסיומו? בצל מגעים שהתקיימו ביממה האחרונה (ראשון) בין יו"ר הכנסת וראש הממשלה, נראה כי השניים הגיעו לפשרה האופציונלית, כאשר נתניהו יתכבד בהדלקת משואה -אך לא יישא דברים, ואדלשטיין לא ייעדר מהטקס.

בניסיון ליישב את המשבר סביב טקס הדלקת המשואות, אישרה לשכתו של אדלשטיין כי נערכים מגעים בין השניים, שנפגשו היום, במטרה להגיע לנוסחת פשרה המקובלת על כלל הצדדים, כולל השרה מירי רגב שדחפה את רעיון נאומו של ראש הממשלה. אך בלשכה מבהירים בנוסף, כי בשלב זה שום דבר לא הוחלט ולא סופי.

לפני כשלושה שבועות, פרץ המשבר, שהלך והחריף במשולש אדלשטייו- רגב- נתניהו, כאשר הודיע  הראשון כי אם נתניהו יוזמן לנאום בטקס הדלקת המשואות שייערך בערב יום העצמאות בעוד כשבועיים בסימן 70 למדינת ישראל, הוא יחרים את הטקס. בישיבה עם ראשי מרכז ההסברה ומפיקי הטקס העביר להם אדלשטיין מסר לפיו אם נתניהו או הנשיא יוזמנו לנאום – הוא יחרים אותו. בהמשך העלה דרגה במתקפה והצהיר כי "משמר הכנסת לא ישתתף, והכנסת כולה שמשתתפת בארגון הטקס והוא נמצא באחריותה הרשמית תדיר את רגליה מהאירוע".

אולם, הטקס הממלכתי, הפך להתנצחות אישית וקטנונית. ורגב הגיבה לאדלשטיין בחזרה, "הר הרצל אינו נחלה פרטית שלו ובכל הכבוד זה לא טקס אישי והעניינים האישיים צריכים לרדת מסדר היום. גם משמר הכנסת איננו המשמר המלכותי של אדלשטיין. ההחלטה האם להגיע לטקס היא אך ורק של ראש הממשלה", טענה.

במקביל, באופוזיציה וגם בקואליציה גיבו את יו"ר הכנסת, שהחריף את המאבק נגד נאומו של ראש הממשלה. ח"כ יאיר לפיד אמר: "נתניהו פוגע בטקס הממלכתי". ח"כ מירב בן ארי: מסכימה עם אדלשטיין, אם יהיה שינוי בכללי הטקס גם אני לא אגיע".

ביום חמישי האחרון, בפעם הראשונה בתולדות טקסי הדלקת המשואות, אישר ראש מדינה זרה, נשיא הונדורס, את השתתפותו, וימנה בין מדליקי המשואות, כשהוא יתלווה למדליקת המשואה מטעם המרכז לסיוע ושיתוף פעולה בינלאומי של משרד החוץ.

 

מה שאומר, כי לפי כללי הטקס בישראל, כשנשיא מדינה זרה משתתף בטקס רשמי, מתחייבת גם נוכחותו של ראש הממשלה. ככל הנראה המהלך האחרון סלל את דרכו של נתניהו להשתתפות אקטיבית בטקס.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אני לא שם
היהודי | 08-04-2018 14:32
כולכם תתבישו לכם לקחתם יום חשוב לכל כהילת מדינת ישראל , לשתם אותו יקרתם עליו חיללתם אותו בטוח אצלי הטל לא על הערוצים האילו.
תישאר בבית, תשתה אקמול
שי | 08-04-2018 18:33
למה, מי אתה? השר לענייני טוקבקים? למה שאנחנו צריכים להגיד לך חמודי, תבוא, תבוא, יהיה שמייח?
2
אם היו מספרים לאדלשטיין הצעיר, באילו שטויות יעסוק בארץ...
שי | 08-04-2018 18:20
הוא לא היה מאמין. מפעיל ציוני הפך לעסקן קטנוני