זאב רווח וליא קניג ידליקו משואה בטקס יום העצמאות - סרוגים

זאב רווח וליא קניג ידליקו משואה בטקס יום העצמאות

השחקנים זאב רווח וליא קניג נבחרו להדליק משואה בטקס יום העצמאות, בסימן 70 למדינה. "זאביק, הרווח כולו שלנו! העם אוהב אותך", אמרה השרה רגב. על קניג: "הפנים היפות של התאטרון הישראלי"

author-image
זאב רווח וליא קניג ידליקו משואה בטקס יום העצמאות
  רווח (צילום: תומריקו )

השחקנים זאב רווח וליא קניג, נבחרו להדליק משואה בטקס הממלכתי ביום העצמאות הקרוב בהר הרצל, בו יציינו בישראל 70 למדינה, שיעמדו השנה בסימן 'מורשת של חדשנות'.

ליא קניג, כלת פרס ישראל, שחקנית התיאטרון הלאומי הבימה, המציין השנה 100 להיווסדו, היא בין אדריכליות עולם המשחק בישראל. קניג שייכת לדור הנפילים של התאטרון הלאומי שלנו, שהחל את דרכו החלוצית לפני מאה שנים במוסקבה.

רווח הינו, מענקי הקומדיה, המסך והבמה בישראל, יליד רבאט שבמרוקו עלה עם משפחתו לירושלים, בה גדל והתחנך על ברכי המסורת היהודית וטעמי המקרא.

בוועדה לטקסים וסמלים, אמרו: רווח הוא מנשמת אפה של התרבות לעם בישראל, שחקן, מפיק, תסריטאי, קומיקאי ובמאי ישראלי, שיצירותיו בקולנוע ובתאטרון חקוקות בפנתאון החוצות של העם שלנו.

רווח מלווה את מסכי ובמות חיינו בארץ הזאת למעלה משנות דור. בדרכו האמנותית הייחודית, ודרך משקפי 'החכם חנוכה', 'סאלח שבתי" ודמויות אלמותיות נוספות, ששיחק, מבטא זאב רווח את הוירטואוזיות האינסופית שלו לרקום ביד אמן את סיפורי חיינו, להצחיק ולרגש.

יו"ר הוועדה, השרה רגב סיפרה על הבשורה המרגשת. "שמחתי לבשר לזאביק שלנו, על הבחירה בו להדליק משואה לרגל חגיגות שבעים השנה למדינת ישראל.

זאביק מרטיט לב, כובש ומצחיק עד דמעות. זאביק, הרווח כולו שלנו! העם אוהב אותך ומאחל לך עוד הרבה מאוד שנים של הנחלת חיוכים וצחוקים על פנינו.

בסיפור חייך ובתפקידים, שגילמת לאורך השנים, משתקפים סיפוריה של העליה החלוצית מצפון אפריקה, של עושר תרבותי בלתי נדלה ושל יצירה ישראלית אותנטית, המחברת ומחוברת לעם, שמקורותיה בחכמינו ושורשיה נטועים עמוק בשדרות, בשווקים ובכיכרות בישראל."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כפרה על רווח
נ. | 08-04-2018 0:15
2
אדם נחמד, אבל בזיון לעם ישראל שליצן זוכה לכזה כבוד.
עמוס | 08-04-2018 9:05
האין אנשי רוח שתרמו לעם ישראל?
3
הדלקת משואות
ב.ר | 08-04-2018 14:04
ליא קניג וזאב רווח מיצגים בכבוד את התרבות הישראלית. בחירה מצויינת.