מרגש: שלמה ארצי ידליק משואה ביום העצמאות ה-70

מרגש: שלמה ארצי ידליק משואה ביום העצמאות ה-70

שלמה ארצי, מגדולי המוזיקאים בדורנו נבחר להדליק משואה בטקס הממלכתי שיתקיים בהר הרצל לרגל חגיגות ה – 70 שיעמדו השנה בסימן 'מורשת של חדשנות'. ארצי בתגובה לבשורה: "חבל לי שהוריי ואחיותיי לא זכו לראות ולהיות איתי ברגע הזה"

author-image
מרגש: שלמה ארצי נבחר להדליק משואה

שרת התרבות מירי רגב, אישרה היום (ד') כי הזמר והיוצר שלמה ארצי יהיה בין מדליקי המשואות בטקס הממלכתי לפתיחת אירועי חגיגות ה70 למדינת ישראל, שיתקיימו בהר הרצל בסימן 'מורשת של חדשנות'.

"שמחתי לבשר לשלמה ארצי על הבחירה בו להדליק משואה לרגל חגיגות שבעים שנה למדינה שלנו" מסרה שרת התרבות מירי רגב "שלמה התרגש מאוד מהודעתי וניכר, כי כתובה בכל נימי נפשו שירת הוויתה של הארץ הזאת, על כל חלקיה. שלמה, הצבר הישראלי, מסמל את תחייתו של הדור השני לשורדי השואה. הפזמונים שלו, כמו גם פעילותו הציבורית למען הפריפריה בישראל, מרווים את הצמאון התרבותי של כל חלקי העם.

שלמה, אני וכל העם בישראל מצדיעים לך ומאחלים לך עוד הרבה שנים של כתיבה ועשיית טוב ב'גן העדן של ילדות', הארץ המובטחת, עליה חלמו ולחמו כה רבים. "

"אני מאוד מתרגש" מסר ארצי בתגובה לבשורה המרגשת "חבל לי שהוריי ואחיותיי לא זכו לראות ולהיות איתי ברגע הזה, העיקר שנשמור על מדינת ישראל. בינתיים אני מתכונן לקראת מצעד החיים באושוויץ אליו אני נוסע בשבוע הבא. חג שמח ותודה לכל המברכים".

שלמה ארצי, הצבר האולטימטיבי, בנם של מימי ויצחק ארצי ז"ל, שורדי שואה נולד בשנת 1949 באלוני אבא, גדל והתחנך בתל אביב. ארצי הוא זמר- יוצר, מוזיקאי, מלחין ופזמונאי ישראלי, ששיריו המצויינים הם חלק מעמודי התווך של הפסקול הלאומי של מדינת ישראל.

הוא שירת בלהקת חיל הים ונמנה עם הסמלים הבולטים של הלהקות הצבאיות. שלמה יצר רבים מנכסי התרבות של המוסיקה הישראלית. בסגנונו הייחודי מבטא ארצי בשירתו, בכתיבתו העיתונאית ובשידוריו ברדיו את חוויית החיים בישראל. שיריו וכתביו הפכו לחלק בל ינותק ממורשתה התרבותית של המדינה. נוסף על פעילותו התרבותית הענפה, שלמה בעל תודעה חברתית, שבאה לידי ביטוי בעמותת "צמאון", הפועלת למען הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא הבנתי מה מרגש בזה הוא אכן מעצב התרבות החילונית אבל זו לא דרכנו
דתי תורני | 05-04-2018 9:37
ץ