ליברמן משגר איום לעזה; "מי שיתקרב לגדר- חייו בסכנה" - סרוגים

ליברמן משגר איום לעזה; "מי שיתקרב לגדר- חייו בסכנה"

שר הביטחון סייר בעוטף עזה ונפגש עם ראשי הרשויות באזור. בפגישה הביע הערכה לחיילי צה"ל והתושבים שהמשיכו בשגרת חייהם על רקע האיומים באזור, והזהיר את הפלסטינים שלא להגיע לגדר: "מי שיתקרב- מסכן את חייו"

ליברמן משגר איום לעזה; "מי שיתקרב לגדר- חייו בסכנה"
  "מי שיתקרב לגדר- מסכן את חייו". שר הביטחון אביגדור ליברמן (צילום: משרד הביטחון)

חמישה ימים לאחר "צעדת השיבה" וההפגנה הקשה ברצועה, שר הביטחון הגיע היום (שלישי) לסיור בעוטף עזה, וניצל את הרגע לשגר מסר ברור לפלסטינים, לקראת סבב נוסף של צעדות החמאס בסוף השבוע הקרוב. "הצד השני הבין שלא כדאי לו להמשיך", ליברמן הזהיר, "שלא יימשכו הפרובוקציות", ואיים: "כל מי שיתקרב לגדר- מסכן את חייו".

צפו בסיור של ליברמן בעוטף עזה (צילום: עדן מולדבסקי, משרד הביטחון)

בסיור ליברמן הביע את הערכתו לחיילי צה"ל על פועלם כנגד ההפגנה הפלסטינית. לדבריו, "באתי לכאן כדי להביע את הערכתי ותודתי לחיילי צה"ל, שעשו עבודה מקצועית ונחושה, ואפשרו לעם ישראל לחגוג את ליל הסדר ואת כל חג הפסח לפחות עד היום בשקט בביטחון ובשמחה".

השר גם שיבח את תושבי האזור, שהמשיכו בשגרת חייהם גם על רקע האיומים באזור. "ראיתי שעם ישראל מטייל בביטחון ובחופשיות בעוטף עזה ונהנה מכל רגע" אמר ליברמן. "זה ההישג הכי גדול של הצבא ושל התושבים. גם ברגעים כאלה, עם ישראל מצליח להתעלות ולהשאיר את המחלוקות בצד".

"אני מציע לתושבי עזה להשקיע את המאמץ לא במחאות נגד ישראל, אלא בהחלפת ההנהגה בתוך הרצועה" הוסיף ליברמן, תוך האשמת חמאס בהזנחת התושבים ועידוד הטרור. "אותה הנהגה שבמקום להתמקד בפיתוח תשתיות חשמל, מים וחינוך- משקיעה 260 מיליון דולר בתשתיות טרור, במנהרות ובייצור רקטות".

חמאס ארגן פרובוקציה, צה"ל פעל מעולה

בדבריו ליברמן התייחס גם למספר ההרוגים ב"צעדת השיבה", והגן על חיילי צה"ל המעורבים. השר הזכיר כי רוב ההרוגים לא היו מפגינים רגילים- אלא מחבלים ופעילי ארגוני הטרור השונים, המוכרים היטב במשרד הביטחון.

"זה לא אזרחים תמימים שבאו במסגרת מחאה אזרחית" הסביר. "זאת הייתה פרובוקציה מאורגנת היטב על ידי חמאס, וניסיון לפגוע בריבונות שלנו, להפר שגרת חיים, להפריע לאזרחים לחגוג את ליל הסדר- ואנחנו עשינו מה שמוטל עלינו".

בסיכום דבריו ליברמן הרגיע את תושבי האזור והבטיח שבצה"ל מוכנים לכל תרחיש אפשרי. "צה"ל פעל באופן מעולה, ואין לי ספק שנמשיך לפעול ככה. אנחנו לא מחפשים מלחמה, ואף אחד לא רוצה מלחמה" הבטיח. "נקווה שגם הצד השני יבין שעדיף להתמקד בתיירות, כלכלה וחקלאות- ולא במנהרות, ברקטות ובשנאת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו