סיון רהב מאיר: השעבוד החדש שלנו - סרוגים

סיון רהב מאיר: השעבוד החדש שלנו

מעבדות לעבדות: בעיצומו של חג החירות, אשת התקשורת סיון רהב מאיר מדברת על השעבוד החדש של ימינו: "יציאת מצרים פשוט מציעה לנו 'עבדות' חדשה"

סיון רהב מאיר: השעבוד החדש שלנו

בעיצומו של חג החירות, אשת התקשורת ומי שמקיימת מדי שבוע שיעור על פרשת השבוע- סיון רהב מאיר פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה פוסט מיוחד המוקדש לעבדות החדשה של דורנו: "ואולי אנחנו לא יוצאים מעבדות לחירות, אלא מעבדות לעבדות השאלה היא רק של מי אנחנו עבדים.

הרי כולנו משועבדים למשהו, גם מי שמשוכנע שהוא הכי חופשי בעולם. משועבדים לפרעה, לקומוניזם, לאגו ולכבוד, לתרבות הצריכה או ללייקים. יציאת מצרים פשוט מציעה לנו "עבדות" חדשה – מחויבות למתן תורה בהר סיני, למצוות, לחסד, לסט שלם וחדש של ערכים שהתחיל אז.

"יותר עבד מהעבדים של ימי קדם"

מאיר אריאל כתב על כך בכנות את המילים הבאות: "אני עבד נרדף, זה ברור. אפילו יותר עבד מהעבדים של ימי קדם, כי הם לפחות ידעו שהם עבדים. אני עוד מדמה לחשוב שאני יצור חופשי. לאחרונה מצטמצמת יותר ויותר חירות הבחירה שלי. מאחורי כל המכשיריות המנצנצת הזו יש מזימה אפלה להשתלט על המחשבה שלי, על הדמיון שלי ועל האנושיות שלי. להפנט אותי ולשתול בי החלטות הרצויות למישהו, כך שאני רק אדמה שאני הוא המחליט.

שמים לי מחיצות בין עובדות כדי שלא אחבר ביניהן ושלא אגיע למסקנות לא רצויות. מפציצים אותי באסונות ואלימות ומוות בגודש ממכר, כדי שאהיה שווה נפש לגורל זולתי. תוקעים לי את השלט-רחוק הזה ביד, שאחליף ערוצים כאוות נפשי וארגיש כשולט במצב, אך מכל ערוץ יורים בי את הפקודות הסמויות האלה שנתקעות בתת-ההכרה שלי ומחכות לגירוי חיצוני, בעוד אני הולך ונהיה גוש עמום של עצבים חשוכים מריצוד הקרינה. אני הולך לגמור בתור מכונה שפועלת לפקודות הנשלחות אליה מכל המכשירים האלה. עבד שאדוניו סמויים מן העין, ועבדותו מחופשת לחופש. אז אם אתה עבד – אני שומע את עצמי אומר – לפחות בחר לך אדון ראוי לשמו".

המשך חג חירות שמח!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
התורה היא לא רק רעיונות גדולים ,היא גם קיום של כל פרטי ההלכות
יוסי | 03-04-2018 12:53
עד שלא תשימי כיסוי ראש כמו שצריך,כל דברי התורה שלך הם מן השפה ולחוץ...מבחינתי
אחי תברר לפני..
סתם אחד | 05-04-2018 13:07
היא שמה פאה!
2
קשקשנית בשקל
לא לקרוא | 03-04-2018 19:59
בזבזתי 2 דקות
נעבך. נהייתה חרדית........
ך | 04-04-2018 20:18
ל
3
כשמקיימים את המצוות כראוי אוטומטית
יפה יוסף | 04-04-2018 23:02
הקב"ה מוציא את האדם לחירות.
4
מחוללי הונאת הקורונה - הם מקור העבדות המודרני
דוד הרואה ברשע ובפשע | 13-07-2022 14:50
סיון, עד כמה שאני זוכר את מחובבי ודוחפי זריקות הרעל אני מקווה שאני טועה ההונאה הזו חשפה כמה שהאנושות מטומטמת או מושחתת מעניין אותי מה מיקומך בתמונה הזו?