איש אשר רוח אהבה בו/ הרב שנוולד סופד לרב רונצקי - סרוגים

איש אשר רוח אהבה בו/ הרב שנוולד סופד לרב רונצקי

למרות התחושות המתסכלות והמכאיבות שליוו רבים מן האתגרים שעמדו על הפרק, הרב רונצקי ז"ל אף פעם לא איבד את קור רוחו ואת שלוות נפשו, הוא התייחס לצורך להתמודד איתן ממקום חיובי אחראי ואוהב

איש אשר רוח אהבה בו/ הרב שנוולד סופד לרב רונצקי

את הרב אביחי רונצקי ז"ל הכרתי עוד בימי לימודיי בישיבת מרכז הרב. אולם הקשר התהדק לאחר שנים במהלך פעילות ציבורית תורנית משותפת. מאז ועד שהתגלתה מחלתו ל"ע פעלנו רבות בתחומים ציבוריים רבים בצורה משותפת, ובאופן מיוחד בתקופה שהתמנה להיות הרב הראשי לצה"ל, בסוגיות רבות ובוערות שעמדו על הפרק.

הרב רונצקי 'חזר בתשובה' לאחר מלחמת יום הכיפורים, מלחמה שיצרה טלטלה חברתית, תרבותית ואמונית ובעקבותיה גל של חזרה בתשובה של בני קיבוצים שביקשו את הדרך האמונית הלאומית ומצאו אותה בבית המדרש של הציונות הדתית בישיבת מרכז הרב.

קצרה היריעה להעלות על הכתב בצורה מקוצרת פעילות עניפה, רבה וברוכה במגוון של תחומים שבהם פעל הרב רונצקי ז"ל בשנות חייו. הרב רונצקי ז"ל היה תלמיד חכם מיוחד שצמח בצורה מהירה ומשנתו הייתה סדורה לו בהלכה ובאמונה. מנהיג ומפקד משכמו ומעלה. הייתה בו מנהיגות מיוחדת ואמיתית, הוא היה איש של 'כלל ישראל' בכל רמ"ח אבריו – 'איש אשר רוח בו'.

הייתה בו מנהיגות נחושה שאינה חוששת מלהתעמת מצד אחד ורכה מצד שני. מנהיגות של הידברות מחבקת וממריצה ולא מנהיגות כוחנית של שררה. הייתה בו מידה מיוחדת של אהבה – מידתו של אהרון 'אוהב שלום ורודף שלום', ו'אוהב את הבריות'. אהבה למשפחתו, לעם ישראל ולאחדותו, לתורת ישראל לארץ ישראל ולצה"ל. הרב רונצקי היה חדור בתחושת אכפתיות לאומית ובתחושה של אחריות לאומית ואמונית. והרגיש צורך לתת כתף ולהתמודד עם האתגרים הרוחניים והבטחוניים שעמדו על הפרק. בכל אלה בלטה בו רוח האהבה שקרנה ממנו.

למרות התחושות המתסכלות והמכאיבות שליוו רבים מן האתגרים שעמדו על הפרק, הרב רונצקי ז"ל אף פעם לא איבד את קור רוחו ואת שלוות נפשו, הוא התייחס לצורך להתמודד איתן ממקום חיובי אחראי ואוהב. היה שמח בכל הישג שמקדם את הרוח של עם ישראל ואת חיבורו למורשת ישראל. שמחה יתירה הייתה לו בהצלחות של צה"ל לעמוד מול האתגרים המורכבים, הבטחוניים והתודעתיים. רוח האהבה של הרב רונצקי ז"ל הותירה בלבבות רבים משקעים קורנים של אהבתו ובקשתו לחבר ולאחד בין הקצוות בחברה הישראלית.

תלמידיו בישיבת 'עטרת כהנים' ובאיתמר ישאו בלבבם את אהבת התורה שלו ושקידתו, ואת התמסרותו לקידומם בתורה ובעבודת ד'. בני המשפחות השכולות שאותן ליווה בכאב ובאמפתיה אוהבת לא ישכחו לו את החוסן ששאבו ממנו. חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים- דתיים ושאינם דתייים- נושאים בלבבם את דמותו של הרב הראשי לצה"ל שנמצא איתם בשטח, לצידם בשק"ש, באימון ובלחימה, קורן מאהבה, משוחח עד השעות הקטנות של הלילה ומוצא את המילים הנכונות כדי לחזק את רוחם. ושלל הפעילויות של 'ענף תודעה יהודית' שיזם וטיפח.

בני ההתיישבות באיתמר, בשומרון ובכלל, שנושאים בליבם את נוכחותו הקורנת אהבה בשעות המשבר של הפגועים הנוראיים שידעה איתמר וההתיישבות, ובעתות שמחה של בנין והתרחבות. הסטודנטים שבכפר הסטודנטים אשלים שבנגב, שהרב רונצקי ואשתו חברו אליהם לאחר השירות הצבאי מתוך אהבה והרצון לחיבור לעם ישראל וארץ ישראל. וההירתמות שלו להוביל בפוליטיקה הישראלית בהקמת מפלגת ה'ישראלים' עם נפתלי בנט ואיילת שקד ונכונות שלו, לאחר פנייתינו שלא לפצל את הכוחות ולשלב את הכוחות לבניה מחודשת של ה'בית היהודי'. וכל אלה שזכים ליהנות מהפעילות הברוכה שיזם בהקמת מנהלת ה'זהות היהודית', על מגוון תחומי פעילותה, ועוד רבים שתקצר היריעה מלמנותם. חבל על דאבדין. ננצור את זכר אהבתו לעד.

=======

אל"מ (במיל') הרב אליעזר שנוולד הוא ראש ישיבת ההסדר 'מאיר הראל' במודיעין ובאופקים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ממש אוהב כמו
עופר | 02-04-2018 18:56