הרב דרוקמן: צריך לחשוב איך להקנות את האמת - סרוגים

הרב דרוקמן: צריך לחשוב איך להקנות את האמת

ועידת ההנהגה הארצית של בני עקיבא נפתח הבוקר באלון שבות. הרב חיים דרוקמן פתח את הועידה בנאום שהתייחס לחשיבות אופן השיח בחברה: "הרבה סערות ציבוריות היו נמנעות אם אנשים היו חושבים איך לומר, ולא רק מה לומר"

הרב דרוקמן: צריך לחשוב איך להקנות את האמת
  הרב חיים דרוקמן בפתיחת ועידת ההנהגה הארצית (צילום: דוברות בני עקיבא)

ועידת ההנהגה הארצית של תנועת בני עקיבא נפתח הבוקר באלון שבות, בהשתתפות כ-500 צעירים וצעירות, חניכים, בוגרים, פעילים ומנהיגי התנועה. באירוע הפתיחה השתתפו חברי הוועדה, יחד עם בכירים רבים שנשאו דברים לציון האירוע.

יו"ר מליאת בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, התייחס בדבריו בפתיחת הועידה לחשיבות אופן השיח בחברה הישראלית. "הרבה מהסערות הציבוריות בשנה האחרונה היו נמנעות אם אנשים היו חושבים גם איך לומר ולא רק מה לומר" טען. "צריך לחשוב איך להקנות את האמת מתוך הדברות, קשב ואהבה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין שלח ברכה מצולמת שהוצגה בוועידה. בדבריו הדגיש את חשיבות תנועות הנוער ובני עקיבא בהענקת הכלים לשותפות פעילה בשימור ועיצוב זהותנו הלאומית והישראלית, וכן בהנחלת התודעה היהודית והישראלית- במיוחד בתקופה שבה החברה הישראלית מתמודדת עם אתגרים של זהות.

מועלם רפאלי על זנדברג: "אמירה מקוממת"

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, התייחסה בנאומה לדבריה של יו"ר מר"צ, תמר זנדברג. "האמירה של יו"ר מפלגה בישראל שיש לחקור את צה"ל מקוממת" טענה. "הודות לצהל, הצבא המוסרי בעולם, זכינו אנו ותושבי עוטף עזה לחגוג את ליל הסדר בביטחה, בעוד שאלפי מחבלים מתפרעים מול הגדר ומנסים לבצע פיגועים. זה לא היה אירוע תמים. אם צה"ל היה פועל אחרת מכפי שפעל זה היה עלול להסתיים אחרת".

מועלם-רפאלי התייחסה גם לנושא ההדתה. "המאבק על זהותה של ישראל מכונה כיום בתקשורת באופן מוטה- 'המאבק בהדתה'. והאמת, הדתה זה דבר מצוין" אמרה. "כן, אנחנו אלו שנאבקים למען ערך המשפחה, על זכותו של חייל לשיר 'אני מאמין' כי זה חלק מהזהות שלו, ועל זהותה היהודית של המדינה במרחב הציבורי. אתם חניכי בני עקיבא יודעים מהי התורה, והעבודה כמובן היא להוציא את ערכיה כלפי חוץ".

חברת הכנסת ציינה בדבריה גם את הקשר המיוחד שלה לבני עקיבא. "בעידן הווצאפ שואלים אותי מפעם לפעם מהי קבוצת הווצאפ המועדפת עלי. האמת, לא קבוצת הח"כים של הבית היהודי, ולא הקבוצות של המשפחה שלי. אפילו לא קבוצת התורג'מנים החפרנים- אלא קבוצת היובל של הסניף שלי בחיפה" הודתה. "אנשים בני חמישים פלוס בקשר אישי טוב. כולם כיום נמצאים בעמדות שונות של השפעה ועשייה למען המדינה והחברה".

"צריכים להיות ויכוחים של אמת נוקבת"

מזכ"ל בני עקיבא, יאיר שחל, דיבר על האחריות הגדולה של כל ממשתתפי הועידה בקבלת ההחלטות המשמעותיות שיעלו במהלך הועידה. שחל הדגיש כי "צריכים להיות ויכוחים של אמת נוקבת, אך באהבה ואמונה".

ועידת ההנהגה הארצית צפויה להימשך עד יום רביעי. בועידה צפויים ליטול חלק רבנים, אישי ציבור, אנשי רוח ואקדמיה, אנשי תקשורת ועוד. מדובר בועידה ה-24 של התנועה, המתכנסת אחת ל-5 שנים.

במהלך הועידה מתקבלות החלטות מהותיות ומשמעותיות באשר לדרך הפעולה של בני עקיבא בתנועה בפרט, ובחברה הישראלית ככלל. בנוסף, צפויות לעלות קריאות לקובעי המדיניות בישראל כפי שבני עקיבא רואה את הסוגיות המרכזיות שעל הפרק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו