ועדת חקירה? "לא תקום ולא תהיה" - סרוגים

ועדת חקירה? "לא תקום ולא תהיה"

בתום סוף שבוע מתוח בגבול עזה סביב הפגנת הטרור "צעדת השיבה", אומר שר הביטחון: "אין לנו שום עניין לחזור לעזה". לגבי ועדת חקירה: "לא תקום ולא תהיה, את זה אני אומר חד משמעי"

ועדת חקירה? "לא תקום ולא תהיה"
  (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בתום סוף שבוע מתוח בגבול עזה סביב הפגנת הטרור "צעדת השיבה" אומר הבוקר (ראשון) שר הביטחון אביגדור ליברמן: "אין לנו שום עניין לחזור לעזה". לגבי ועדת חקירה: "לא תקום ולא תהיה, את זה אני אומר חד משמעי".

בראיון לגל"צ הסביר ליברמן את שהתרחש כעל הגבול: "פעילים של חמאס וג'אהד איסלאמי במסווה של אזרחים, התחפשו והתערבבו בתוך המפנים האזרחים שהמשפחות שלהם מאחוריהם".

ליברמן הסביר כי בצה"ל "העברנו הודעות בכל דרך אפשרית לאלו שמתכוונים להשתתף במחאות, מה מותר ומה אסור, ואם מישהו רצה להתקרב לגדר ולפגוע בחיילים- הם סיכנו את עצמם וידעו את זה".

"היו כאלו שהגיעו למחות באופן מסודר, ובאו פעילי טרור וניסו לפגוע בריבונות ישראלית, מבחינת צה"ל עשו מה שצריך לעשות ואף אחד לא נפצע, לא הגיעו לגדר ולא פגעו בתשתית. מגיע לכל חיילנו ציון לשבח".

ליברמן תקף את ח"כ תמר זנדברג וח"כים בשמאל על הקריאה לחקור את הרג המפגינים הפלסטינים, וטען "מרצ לא מייצגת את האינטרס הישראלי, הם מייצגים את האינטרס הפלסטיני בכנסת ישראל".

עוד אמר כי  "הכל שקרים ובדיות". לדבריו, "החיילים פעלו לפי הנהלים. כל עוד לא הייתה סכנה והמפגינים לא התקרבו לגדר חיילינו לא ירו". כל מדינה שפוגעים בריבונות שלה הייתה מגיבה בעוצמה הרבה יותר חזקה", הבהיר שר הביטחון.

בנוגע לגינויים של האו"ם בנושא האלימות בצעדה אמר: מתנפלים על ישראל בעזרת השמאל הישראלי שמזמן לא מייצג את המדינה. מציע למצעד הצבועים לפתוח בחקירה על חצי מיליון הרוגים בסוריה, תימן לוב וסודן- יש במה להתעסק". בכל מקרה הבהיר חד משמעי כי "לא תקום ועדת חקירה בשום אופן".

לגבי ההתנתקות והאפשרות לחזרה לעזה, אמר ליברמן כי בישראל לא מתכוונים לשוב לאזור שפונה לפני 14 שנה. "לא הולכים להקים בעזה ממשל צבאי וישובים ויהודים. אין לנו שום עניין לחזור לשם, אנחנו נגן על עצמנו והשאר תלוי בהם".

 

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ליברמן מדבר קצר ולעניין. זו מלחמה
יפה יוסף | 10-05-2018 13:48
ובה נהרגים. תודה לאל שישראל קיבלה שכל לא להכנס לעזה להתאבד.אבל העזתים לא מוותרים על להיות שאהדים.משלמים להם.אבל עכשיו נראה שהתמונה תשתנה ולא יהיהיותר כסף כדי לשלם למחבלים.