הרב מנחם פרל: "בדיקת חמץ עם פנס עדיפה מבדיקה עם נר"

הרב מנחם פרל: "בדיקת חמץ עם פנס עדיפה מבדיקה עם נר"

לקראת בדיקת החמץ שתיערך הערב, ראש מכון צומת, הרב מנחם פרל, השיב לשאלות רבות של אנשים שפנו למכון. בתשובתו לאחת השאלות הבהיר הרב פרל כי עדיף לבדוק את החץ עם פנס ולא עם נר

ראש מכון צומת: "לעשות את בדיקת החמץ עם פנס"

לקראת בדיקת החמץ שתיערך הערב (חמישי), ראש מכון צומת, הרב מנחם פרל, השיב לשאלות רבות של אנשים שפנו למכון. בתשובתו לאחת השאלות הבהיר הרב פרל כי עדיף לבדוק את החץ עם פנס ולא עם נר.

הרב פרל הבהיר לקראת בדיקת החמץ, כי חז"ל תיקנו לבדוק את החמץ בבית אור לי"ד בניסן. לדבריו, הבדיקה צריכה להיעשות גם בחורים ובסדקים בהם מטמינים לעיתים חמץ ולכן יש לעשותה בנר שעווה או פרפין ולא בנר שמן או אבוקה.

בשלב הזה הדגיש ראש מכון 'צומת' כי מכיוון שנרות כאלו עלולים לעשות נזק מחשש לשריפה, קיים חשש שהבודק יתרכז במניעת הסכנה ולא בבדיקה.

"בזמננו כמעט ואין חורים וסדקים בקירות הבית ובדרך כלל את החמץ אנו מניחים במדפי עץ ובמגירות עץ, האם מישהו יעלה בדעתו להכניס נר שעווה לעומק המגירה לחפש חמץ?", תהה הרב פרל, והוסיף כי "על כן את עיקר בדיקת החמץ יש לעשות בפנס שיאיר היטב בכל פינה בארון ובמגירות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ואני מציע לנקות את הבית במהלך כל השנה .....
Stef | 29-03-2018 17:08
ולא רק לקראת החגים
ואילו אני מציע לך ללמוד הלכה פסוקה
שי | 31-03-2018 22:57
כי אין שום קשר בין סתם ניקיונות לבין איתור החמץ
2
מותר להעזר במבזק של הטלפון ה"חכם"
שאלה לרב | 29-03-2018 18:11
או חייבים פנס
3
הבעיה היא שאצלנו מקדשים את העבר
שי | 31-03-2018 22:53
על כל תקנה שהייתה רלוונטית פעם וכלל לא רלוונטית היום, ימציאו עשרים פירושים על מנת להצדיק את השימוש בנר דווקא. כנל איסור הקטניות. מזל השמדע מתנהג אחרת מהדת ולא מפחד לבטל השערות שנמצאו מוטעות.