כתב אישום נגד המחבל מעכו; חמישה ניסיונות רצח - סרוגים

כתב אישום נגד המחבל מעכו; חמישה ניסיונות רצח

כתב אישום הוגש היום נגד המחבל שדרס ארבעה יהודים בפיגוע בעכו בתחילת החודש. הוא מואשם שחמישה ניסיונות רצח, על ביצוע מעשה טרור ובעבירות של ניסיון רצח. בשב"כ קבעו כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני

כתב אישום נגד המחבל מעכו; חמישה ניסיונות רצח
  זירת הפיגוע בעכו (צילום: אנשי הדממה)

שבועיים וחצי לאחר פיגוע הדריסה בעכו, ממנו נפצעו שוטר מג"ב, שני חיילי צה"ל ואזרח, קובעים היום (חמישי) בשב"כ, כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני. נגד המחבל מאלכ יוסף אסדי (26) משפרעם, הוגש כתב אישום על ביצוע מעשה טרור והוא מואשם בעבירות של ניסיון רצח.

על פי כתב האישום, ב-4.3 סמוך לשעה 11.00 הגיע אסדי יחד עם אשתו לסניף קופת חולים עכו, לצורך בדיקה רפואית. הוא החנה את הרכב בסמוך למקום, על מדרכה ברחוב העצמאות באופן שחסם את המעבר להולכי רגל, והמתין לאשתו ברכב. סמוך לשעה 11:24 עברו במקום השוטרים, שהחליטה לתת לו דוח בעקבות החסימ. הם הניחו אותו על שמשת המכונית מבלי שהבחינו במחבל יושב בו.

בתגובה לכך,  יצא אסדי מהרכב והחל לקלל את החייל שהביט לעברו "שיקח אותך ואת המדינה שלך", וחזר לרכב. אולם, הוא החליט לפגוע בחייל והחל בנסיעה מהירה כשהוא עולה עם הרכב על המדרכה ופגע בחייל בעוצמה באמצעות הרכב, כל זאת בכוונה להמיתו. לאחר מכן המשיך אסדי בנסיעה מהירה, פגע בשלושה חיילים וניסה לפגוע בשני חיילים נוספים.

שוטר מג"ב שנפגע על-ידי הרכב הספיק לירות לעבר אסדי ולנטרל אותו, הוא אושפז בבית החולים לאחר הדריסה אבל שוחרר שלשום והגיע היום לבית המשפט.

(צילום: שמעון אילוז)

על פי ההודעה "מתחקור האירוע, לרבות ממצאי הזירה וחומרי התיעוד, עולה כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני", כך נאמר לאחר הערכת מצב שקיים מפקד מחוז חוף במשטרה ניצב פרץ עמר, בהשתתפות כלל גורמי הביטחון.

מניתוח ממצאי הזירה וחומרי התיעוד, "נראה כי בוצעו מספר ניסיונות של הנהג, ערבי בעל ת.ז. כחולה שאינו תושב העיר, לדרוס במספר זירות אנשי כוחות ביטחון, בדגש על דריסה מכוונת של לובשי מדים – שוטרים וחיילים", נכתב בהודעת המשטרה.

תיעוד מדקות הפיגוע מראה את המחבל כשהוא פותח בנסיעה פראית ופוגע בשני חיילים ושוטר מג"ב, כאשר אחד מהם הוטח בקרקע לאחר שהועף באוויר.

מוקדם יותר מסרו מהמשטרה, כי "בהמשך לאירוע בעכו, גי'פ אזרחי דרס שוטר מג"ב ושניים נוספים. אדם שלישי שזיהה את הדריסה ביצע ירי לעבר הג'יפ. כתוצאה מהדריסה שוטר מג"ב ו-2 חיילים נפצעו קל. החשוד ברכב נוטרל ונפצע קשה."

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו