הישג: רופא ישראלי זכה בפרס מפעל חיים - סרוגים

הישג: רופא ישראלי זכה בפרס מפעל חיים

החברה האמריקאית לאולטרסאונד ברפואה AIUM העניקה פרס מפעל חיים לפרופ' שמחה יגל, מנהל האגף לנשים ויולדות במרכז הרפואי הדסה וראש היחידה לאולטרסאונד. הפרס היוקרתי ניתן כתואר כבוד על תרומתו המשמעותית לתחום

author-image
הישג: רופא ישראלי זכה בפרס מפעל חיים
  פרופ' שמחה יגל, הזוכה בפרס מפעל חיים של החברה האמריקאית לאולטרסאונד (צילום: דוברות הדסה)

הישג לרפואה הישראלית: החברה האמריקאית לאולטרסאונד ברפואה AIUM, הנחשבת לאחת החברות המשמעותיות בעולם בתחום זה, העניקה אמש פרס מפעל חיים לפרופ' שמחה יגל, מנהל האגף לנשים ויולדות במרכז הרפואי הדסה וראש היחידה לאולטרסאונד.

על פי פרסומי החברה האמריקאית, הפרס היוקרתי המוענק כתואר "עמית כבוד", ומעניק הכרה לאותם אנשים שתרמו באופן משמעותי לתחום האולטרסאונד. "הארגון גאה לזהות את הרופאים, החוקרים, הסונוגרפים ואנשי החינוך מקבלי הפרס הלאומי לשנת 2018, אשר זוכים להכרה על ידי הארגון על ההנהגה, החדשנות והתרומה בתחום האולטרסאונד הרפואי" אמרו בארגון. "מסירותו של ד"ר יגל לתחום המיילדות והגינקולוגיה אינה ניתנת לערעור".

"ב-1994 הוא ייסד את המעבדה לחקר שילית האדם, הוא חבר מייסד של החברה הישראלית לאולטרסאונד במיילדות ובגינקולוגיה, וכיהן כנשיאה במשך שנים" הוסיפו והסבירו את הסיבות לבחירתו של יגל כזוכה בפרס. "החברה הישראלית פועלת ללא לאות לקביעת אמות מידה רפואיות בישראל, ותורמת רבות לקידום תחום ההדמיה ברפואת נשים בעולם".

הרופא הישראלי נרגש לקבל את הפרס בטקס שנערך בניו יורק. "כבוד גדול הוא לי לקבל הוקרה על הבמה הבינלאומית הכל כך מכובדת של החברה האמריקאית לאולטרסאונד ברפואה, הוקרה אשר מוענקת על עשייה בת כמה עשורים במסגרת פעילותי במרכז הרפואי הדסה" אמר. "אני גאה במערך המיילדות בבית החולים הגדול בירושלים, אשר מהווה מוקד מרכזי לחינוך דור רופאי העתיד בישראל, ומודה על בחירתי המראה כי מירושלים, מבית החולים הדסה, אנו ממשיכים לפרוץ ולהגיע לזירה הבינלאומית. נמשיך כולנו יחד להנהיג את תחום האולטרסאונד ובכלל את תחום המיילדות בהדסה".

פרופ' יגל בילה את רוב שנותיו כרופא בבתי החולים של הדסה. הוא הצטרף לצוות המחלקה למיילדות ולגינקולוגיה בהדסה הר הצופים בשנת 1981 לאחר שירותו בצה"ל, בהשימש כרופא, בהמשך הקים בה את יחידת האולטרסאונדומילא שורת תפקידים נרחבת, עד לתפקידו הנוכחי כמנהל האגף ב-5 השנים האחרונות.

עם היבחרו לקבלת אות ההוקרה המרשים, פרסם הארגון האמריקאי כי "פרופ' יגל, מעבר להיותו רופא מצוין, הוא מורה ויועץ של תלמידי רפואה רבים ומלווה אותם במהלך כל שלבי לימודיהם. ביחידת האולטרסאונד שלו הוא מלמד טכניקות לבדיקת אולטרסאונד ונהלים פולשניים. הוא מנחה סטודנטים, סונוגרפים ומתמחים במחלקה ואף מתמחים מבתי חולים אחרים. בנוסף, פרופ' יגל מלמד גם טכניקות אולטרה-סאונד מתקדמות בבית הספר לאולטרסאונד של החברה הישראלית לאולטרה-סאונד של מיילדות וגניקולוגיה בבית החולים מאיר בכפר סבא".

מוסד נוסף אותו ציין הארגון, הוא האגודה הישראלית לחקר השיליה, אותו הקים פרופ' יגל בשנת 2009 יחד עם עמיתיו למחקר בסיסי ושימש כנשיאה הראשון עד לשנת 2014. "האגודה פועלת על מנת לספק פורום לרופאים ומדענים ישראלים להציג את עבודתם וללמוד זה מזה, על מנת לקדם תחום מרתק זה" אמרו.

בארגון גם ציינו את הישגיו בפרסומי מאמרים רפואיים. לדבריהם, "פרופ' יגל פרסם יותר מ -300 מאמרים מחקריים בסיסיים וקליניים בכתבי עת מובילים, ביניהם Science, Lancet, Nature Medicine, כתב העת New England Journal of Medicine, כתב העת האמריקני לגנטיקה ולגינקולוגיה, כתב עת לאולטרה-סאונד ברפואה, ועוד רבים אחרים".

בפרסומי שיקולי הפרס הודיע הארגון כי פרופ׳ יגל שימש כחלוץ בשיטה של סריקת לב העובר השונה מזו של הילד והמבוגר. שיטתו שהתפרסה על פני מספר רב של מאמרים והתקבלה כהנחיות מקצועיות באיגודים רבים בארץ ובעולם והפכה לקו מנחה בביצוע סריקות לב עובר שהינו אחד האיברים הנסרקים ביותר במהלך ההריון. מאמרים משפיעים אחרים על התפתחות העובר ברחם, בהקשר של אנומליות בכלל ולב העובר בפרט, שינו את השיח סביב האבחון הטרום לידתי של מומים בלב העובר ובאיברים אחרים.

מחקרו הקליני של מנהל האגף לנשים ויולדות בהדסה מתמקד באולטרסאונד תלת מימד, והוא עומד בראש צוות המתמקד במחקר של רצפת האגן הנשית- כולל השינויים המתרחשים במהלך השנים ותפקוד רצפת האגן בשלב מאוחר יותר בחיים. בין פרסומיו המשמעותיים האחרונים נמנה מחקר אשר זיהה את הקשר בין היקף ראש העובר לבין משקלו בלידה וההכנה אליה.

במחקר הבסיסי היה שותף פרופ׳ יגל ומעבדתו לפריצות דרך משמעותיות בתחום הבנת תהליכים בתווך העוברי אמהי, תפקוד השליה המתפתחת ותאי הרג טבעיים בדצידואה האמהית בשיתוף פעולה עם המחלקה לאימונולוגיה בהובלתו של פרופ׳ מנדלבאום.

בבית החולים בירכו על הזכייה בפרס. "פרופ' שמחה יגל הוא מן המובילים שבין אנשינו, וכמי שמצעיד זה שנים את אגף נשים ויולדות בבית החולים הדסה לשיאים ברמה הבינלאומית, הן בטיפול החדשני והן במחקר הנרחב – כחוקר עצמאי וכמנטור וחוקר מלווה, הרי שפרס עמית כבוד מטעם הארגון האמריקאי לאולטרסאונד הוא אכן שלב טבעי בקריירה שלו" אמר מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין. "הדסה היא מקום מושבם של רופאים מצוינים ומדענים מבריקים, אשר תרומתם להתפתחות הרפואה והמדע מוערכת בעולם כולו. כולנו בהדסה ובארגון נשות הדסה גאים בהכרה ובהוקרה לה זכה פרופ' יגל על פועלו רב השנים, אשר קידם את המוסד ובעיקר סייע לנשים רבות בהיבטי הרפואה השונים".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו