צרפת: רוצחי ניצולת השואה פעלו ממניע אנטישמי - סרוגים

צרפת: רוצחי ניצולת השואה פעלו ממניע אנטישמי

שני החשודים ברצח האכזרי של ניצולת השואה מיירי קנול בפריז נעצרו על ידי המשטרה, והואשמו ברצח על רקע אנטישמי. השניים יובאו בפני בית המשפט הצרפתי בימים הקרובים

author-image
צרפת: רוצחי ניצולת השואה פעלו ממניע אנטישמי
  החשודים ברצח נעצרו. ניצולת השואה מיריי קנול הי"ד (מתוך האלבום המשפחתי)

התפתחות בחקירת הרצח המזעזע: שני החשודים ברצח ניצולת השואה מיירי קנול הי"ד בפריז נעצרו על ידי המשטרה, והואשמו ברצח על רקע אנטישמי. השניים יובאו בפני בית המשפט הצרפתי בימים הקרובים, כאשר גורמים משפטיים אישרו כי השניים יישארו במעצר עד לתחילת משפטם.

במשטרה הודיעו כי פעלו בסוף השבוע לחקור את הרצח האכזרי. בחקירה נמצא כי הרוצחים הציתו חמישה אזורים שונים בביתה של ניצולת השואה- דבר שמעיד על כוונת הרוצחים לשרוף את רכושה של קנול. השוטרים נמנעו מלפרסם פרטים נוספים על זהות החשודים, אך על פי עיתון ה"וושינגטון פוסט" מדובר בשני גברים בגילאי 28. ראשי הקהילה היהודית בפריז העריכו כי אחד המעורבים ברצח הוא שכן מוסלמי של קנול, שלדבריהם איים עליה פעמים רבות בעבר ואף אמר כי ישרוף אותה.

כזכור, מיירי קנול בת ה-85 נרצחה בדירתה ברובע ה-11 בפריז ביום שישי האחרון. במסגרת התקיפה הקשה, הרוצחים דקרו את ניצולת השואה בסכין ושרפו את גופה. בקהילה היהודית טענו מיד כי מדובר באירוע אנטישמי, המזכיר באופיו את הרצח של שרה חלימי הי"ד.

שר החוץ הצרפתי, ז'אן-ייב לה-דריאן, הנמצא בימים אלו בביקור רשמי בישראל, אמר אמש כי הוא שמע על האירוע מיד לאחר שסיים לבקר במוזיאון יד ושם. "זה היה רגע קשה ואמוציונלי בשבילי. אנחנו עדיין לא יכולים להגיד בוודאות שמדובר באירוע אנטישמי, אך הגיוני לשער שזו הסיבה- וזה לא יהיה מפתיע כלל אם יתברר שזה היה המניע" טען בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "זה רק מחזק את העובדה שהמאבק באנטישמיות עדיין לא הסתיים, ושנצטרך להמשיך להילחם באנטישמיות בכל הכח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו