גורם בנת"ע לסרוגים: "חיפוש חמץ בתיקים- יגרום להשנאת היהדות"

גורם בנת"ע לסרוגים: "חיפוש חמץ בתיקים- יגרום להשנאת היהדות"

גורמים בתנועת נאמני תורה ועבודה מזהירים כי בדיקת תיקים בכניסה לבתי החולים בכדי למנוע ממבקרים להכניס חמץ תגרום להשנאת היהדות. אז מה הפתרון שלהם?

"חיפוש חמץ בתיקים- יגרום להשנאת היהדות"
  (צילום: דוד כהן/ פלאש90)

איסור הכנסת החמץ לבתי החולים ממשיך לעורר עניין במגזר, ואחרי הדברים שאמר הרב דוד סתיו בראיון לסרוגים לפיהם אין מנוס מלבדוק את התיקים של המבקרים בבתי החולים, גורמים בתנועת 'נאמני תורה ועבודה', טוענים שאקט כזה ישניא את היהדות.

גורמים בתנועה מסרו לסרוגים כי "אנו מאמינים כי במדינה יהודית נכון הוא שחדרי האוכל במוסדות ציבור יהיו מוכשרים לפסח ויאפשרו ע"י כך לכל אדם, לאכול בהם.

שמירה על כשרות חדרי האוכל מחייבת איסור הכנסת חמץ לחדרי ההסעדה, אך אין זה מתפקידם של מוסדות ציבור למנוע מאדם לאכול חמץ בכליו – בחדרו, במשרדו או באוהל בו הוא נמצא".

לדברי הגורמים, "בניגוד למצב בצה"ל או במוסדות ציבור רגילים, הרי שבבתי חולים המציאות ההלכתית מורכבת יותר משום שכלי האוכל מוגשים לחדרי החולים, לשם מגיעים כלל אזרחי ישראל, גם אלה שאינם מודעים כלל להלכות פסח, ולפי ההלכה, פירורי חמץ שעלולים לנשור לצלחות המכילות אוכל חם, פוסלים אותן לאכילה בהמשך החג. במציאות שכזו ראוי לסמוך על סברות הלכתיות מקלות כפי שנהגו בבתי החולים בארץ לאורך כל השנים".

עם זאת הגורמים מוסיפים כי "אכיפת איסור הכנסת חמץ באופן הכולל חיטוט בתיקים ותשאול אישי הפוגע באדם ובאורחותיו, הינה פעולה מיותרת שמשניאה את היהדות ואת עצם הלכות הפסח".

אז מה הפתרון שלהם? לדבריהם, "ראוי שבתי החולים יתלו שלטים המבקשים מהמבקרים שלא להכניס חמץ לבית החולים, והמדגישים שיש למנוע מחמץ לבוא במגע עם כלי האוכל של בית החולים. במקביל ראוי ורצוי שבתי החולים יאפשרו לכל מי שחושש לכשרות הכלים בפסח, שיקבל את ארוחתו בכלים חד פעמיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אולי יעשו הפוך, ויתנו לאלו שחוששים
ליבנה | 27-03-2018 10:24
שהם יכניסו חמץ- לאכול בכלים חד פעמיים?
האחריות לשמירת מצוות היא על שומרי המצוות בלבד
ישעיהו | 28-03-2018 12:55
מי שמקבל על עצמו את מצוות הדת, צריך לקבל את עצמו את האחריות לעשות זאת מבלי לפגוע באנשים אחרים. לתלות שלטים שמבקשים בנימוס לא להכניס חמץ לבית החולים זה די והותר.
2
חבורת ערב רב
שי | 27-03-2018 12:55
נאמני הרפורמים
3
ירדנו מהפסים
שמואל | 27-03-2018 13:03
ההחלטה הזאת היא לתת עילה וסיבה לשנוא את הדת , ככופה את עצמה על אנשים.