חג בלי חירות: העולם השקט של מסורבי הגט - סרוגים

חג בלי חירות: העולם השקט של מסורבי הגט

לא כולם יזכו לחגוג את חג החירות. מסורבי הגט יחוו את החג מתוך עול העבדות, השתלטנות, והאלימות בחייהם. מה ניתן לעשות כדי לעזור למסורבים?

author-image
חג בלי חירות: העולם השקט של מסורבי הגט
  מסורבי הגט חיים ללא זכות בכירה ובלי אפשרות לאהבה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פסח- חג חירותנו. אחרי קור החורף, מגיעים ימי שרב קצרים שמכינים את הקרקע לקיץ, לפריחה, אהבה, ושמחה. אך יש כאלו אשר לא זוכים לכך. יהיו את אלו שיחוו את חג החירות מתוך עול העבדות, השתלטנות, והאלימות.

עולם מסורבי הגט הוא עולם שקט. אזרחיו הם ללא זכות בחירה, ואין אפשרות לאהבה, חתונה ובטח לא ילודה. מושג מסורבי הגט ועגונות הוא מושג קיים אך שקט. כולנו יודעים מי הם, ובמקרה הטוב מכירים ותומכים בהם- אך לא מעבר לכך. כאן המקום לציין שיש יותר סרבניות גט ממסורבי גט, אם כי לא בהבדל משמעותי.

ההבדל ההלכתי בין מסורבי למסורבות הגט הוא מהותי: בעוד שמסורבי גט יכולים להתחתן ולהוליד ילדים- על אף שזו תהיה אישה שנייה- מסורבות גט לא יכולות להתחתן, ובמידה ויילדו- ילדיהם יהיו ממזרים על פי ההלכה. לנשים יש שעון חול, ולכן יסכימו לוותר על רכוש משותף ואפילו נכס בשביל החופש לאהוב ולהוליד ילדים. גירושים חייבים להיעשות בהסכמת שני הצדדים, ולכן אין לבית הדין אפשרות לכפות את מתן קבלת הגט.

לבית הדין יש את הדרכים שלו ולנו, החיים בעולם הרגיל, יש את הדרכים שלנו. מדוע לייפות את הצדקנות המתחסדת לאישה שבעלה רוצה להיפרד ממנה, ומתוך נקמנות אישית לא מאפשרת לו לפתוח בחיים חדשים? על אף צער הכאב וההזדהות איתה- אין להקשיב ולהאדיר אותה. יש לדבר ולהסביר, ואף לנדות במידת הצורך.

כך גם עם סרבן גט: יש לנדות ולהוקיע. חובה להחרים גבר שלא מאפשר למי שהייתה אהבת חייו לפתוח בחיים חדשים. אין לתמוך ולארח. אסור שייחשב למניין ויעלה לתורה. אדם כזה ראוי שיידע שהוא גנב. גונב חופש, ועוד ממי שהייתה יקרה לו- ולעיתים אף רוצח נפש בישראל. אין להקטין מחומרת הפשע, ויש לענות לכאלו אנשים באותה המטבע. עין תחת עין. קשיות עורף תחת קשיות עורף. אם יש אפשרות לעזור ולקדם את קבלת הגט למסורבים בזכות החרם והגב שנפנה להם- והיה זה חסדינו.

להיות מסורב גט זה גיהנום ללא תאריך תפוגה. מסורב/ת גט חיה לצד החיים, לא בתוכם. זו ידיעה שיש חיים שלמים שאין אפשרות לחוות, ואין אפשרות לדעת מתי יהיה סופם. לכבוד חג החירות יש עלינו חובת השתדלות. לבדוק ולחפש את אלו אשר חווים התעללות שקטה, את מסורבי הגט, ולהוקיע בכל הכוח את הסרבנים והסרבניות לסוגיהם השונים.

בברכת חג חרות שמח ואמיתי. מתוך חרות פנימית ואמיתית.

לכתבות נוספות בסדרה- לחצו כאן

=======================

הכותבת: צפנת פריד, 38 | גרושה +3. 3.5 שנים "גרושה מנטלית" + חצי שנה גרושה פורמלית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
שיהיה חג של חירות אמיתית לכולנו!
טמי | 27-03-2018 7:45
!
2
גברים אוהבים לגבות גבר שמסרב לתת גט.
יפה יוסף | 29-03-2018 22:34
חייבים לנדות כל מסרב כי לא יודעים בדיוק את הבעיות בן הזוג. הגבר אוהב לספר סיפורים כדי לנקום באשתו.טפשות.
3
אין דברים כאלו...
ממזר | 06-11-2021 22:10
אין דברים כאלו עגונה וממזר! אתן מעגנות את עצמכן בכלא דמיוני! אין שום חוק שמונע ממסורבות גט לקיים יחסים ואף ללדת ילדים עם מי שהן בוחרות! אתן צריכות- ויכולות- להתעלם לחלוטין מהמידג הדתי הפרימיטיבי והדמיוני ממזר! כן ירבו ממזרים בישראל!