יורוליג: מה מכבי ת"א צריכה כדי לעלות להצלבה? - סרוגים

יורוליג: מה מכבי ת"א צריכה כדי לעלות להצלבה?

מכבי תל אביב תארח הערב את פנאתינייקוס למשחק חשוב שעשוי להכריע את עתידה ביורוליג. כרגע הצהובים נמצאים במקום התשיעי ומסתכנים מהדחה. מה צריך לקרות כדי שיעלו להצלבה?

author-image
יורוליג: מה מכבי ת"א צריכה כדי לעלות להצלבה?
  מתכוננים למשחק. מכבי תל אביב (צילום: עמוד הטוויטר של הקבוצה)

מכבי ת"א מגיעה לרגעי ההכרעה ביורוליג. לאחר שהפסידו בשבועיים האחרונים לפנרבחצ'ה וחימקי מוסקבה, הערב הצהובים יארחו את פנאתינייקוס בהיכל מנורה מבטחים למשחק חשוב במיוחד.

בקבוצה מודעים לחשיבות הגדולה של משחק הבית האחרון לעונת היורוליג. "אנחנו צריכים לתת הצגה, לשחק חזק וביחד. אם נעשה את זה, נשים את עצמנו בעמדה טובה כדי להשיג ניצחון שאנחנו זקוקים לו" טען הקפטן ג'ון דיברתולומיאו. "אנחנו במצב קשה אחרי שני ההפסדים האחרונים, אבל נשחק עד הסוף וניתן את הכל. אם ננצח נוכל להגיע לפלייאוף- ושם הכל יכול להיות"

הניצחון של באסקוניה על באמברג אמש הוריד את הצהובים למקום התשיעי ולאיבוד הכרטיס להצלבה. למכבי נותרו שלושה משחקים עד סיום העונה הסדירה- משחק ביתי הערב מול פנאתינייקוס, ואז שני משחקי חוץ בספרד:  בשבוע הבא מול באסקוניה, ובעוד שבועיים בוולנסיה.

למרות רצף ההפסדים והמאזן השלילי, בשלב הזה הקבוצה של נבן ספאחיה עדיין תלויה בעצמה. במידה ומכבי תנצח בכל המשחקים הנותרים, היא תעלה להצלבה מהמקום השמיני ותפגוש בסדרת הפלייאוף את מוליכת הטבלה, צסק"א מוסקבה. במכבי יכולים גם לעלות מהמקום השביעי ולהימנע ממפגש עם הקבוצה הרוסית עד הפיינל פור- אך בשביל שזה ייקרה, מכבי תצטרך לנצח וגם לקוות שחימקי מוסקבה תפסיד בכל משחקיה הנותרים.

עם זאת, הפסד הערב יסבך את הצהובים באופן משמעותי. במצב כזה, מכבי תהיה חייבת לנצח בספרד את באסקוניה ואת וולנסיה- וגם אז היא לא תהיה תלויה בעצמה. הצהובים יוכלו לעלות רק אם באסקוניה תפסיד באחד ממשחקיה הנותרים- מחר מול ברצלונה או במחזור הסיום מול אנאדולו אפס הטורקית.

למעשה, המשחק הערב יכריע האם מכבי תישאר תלויה בעצמה, אך המשחק החשוב ביותר יהיה בשבוע הבא מול באסקוניה. במידה ושני הקבוצות יסיימו עם אותו מאזן נקודות, המקום האחרון בהצלבה ייקבע על פי המאזן הפנימי בין מכבי ובאסקוניה. במפגש הקודם הצהובים ניצחו בתוצאה 74:68, כך שניצחון נוסף על הקבוצה הספרדית תיתן למכבי יתרון משמעותי. במקרה של הפסד הפרש הסלים יהיה הגורם המכריע- כך שהתוצאה במשחק יכולה להשפיע גם כן.

בין אם תנצח ובין אם תפסיד, במכבי צפויים לעקוב אחרי המשחק בברצלונה מחר בערב. בקבוצה מניחים שיש יותר סיכוי שבאסקוניה תפסיד לברצלונה מאשר שתפסיד לאנאדולו אפס, שנמצאת במקום האחרון בטבלה וכבר מזמן איבדה סיכוי ממשי לעלות. ברצלונה ניצחה בשני המשחקים האחרונים שלה, ונמצאת בכושר לא רע. ניצחון שלישי יקרב את מכבי להצלבה, ובקבוצה מקווים כי העונה תימשך גם לפלייאוף. האם היא תצליח לעשת זאת? נדע בקרוב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו