קינג דורש לעצור את העבודות: הקמת חניון האוטובוסים - סכנה לתושבים ולגני הילדים

קינג דורש לעצור את העבודות: הקמת חניון האוטובוסים - סכנה לתושבים ולגני הילדים

חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג דורש מניר ברקת לעצור את הקמת חניון האוטובוסים שמקימה העירייה בסמוך לבנייני האומה. "העבודות נעשות בניגוד לדעת אנשי המקצוע"

author-image
הקמת חניון האוטובוסים - סכנה לתושבים ולגני הילדים
  קינג והעבודות (עיבוד תמונה: סרוגים. צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג (ירושלים מאוחדת) דורש להפסיק במיידי את כלל העבודות על הקמת חניון ענק וחדש לאוטובוסים שמקימה העירייה בימים אלו. לשם ביצוע הפעולה יעלה מחר קינג הצעה לסדר.

קינג דורש את הפסקת העבודות עקב סכנה לתושבי השכונה ובעיקר בשל מספר גני ילדים הצמודים למתחם העבודות. בטענתו נכתב, כי "העבודות נעשות בניגוד גמור להחלטות ועדת הכספים, הוועדה המקומית לתכנון ובניה והמלצות מגורמי המקצוע במחלקה לאיכות הסביבה בעירייה.

בימים האחרונים אף הגיעה הנחיה ממשרד הבריאות לעירייה ובה נכתב שלא להתקדם עם העבודות עד אשר יתקבל תסקיר זיהום אוויר בסביבה, תסקיר כזה לא התקבל והעבודות נמשכות".

נציין כי החניון אמור לקום על חשבון החניות הקיימות בצמוד לבית החייל.

לדברי קינג, בקרב חברי המועצה, הרוב המוחלט מאמין שהעבודות הללו הינן "סכנה מיידית לתושבים ולגני הילדים", טען. אך מוסיף כי השאלה היא, מי יצביע להצעה זו ויגרום להפסקת העבודות מיידית? בהמשך קרא לכלל חבריי מועצת העיר, מהקואליציה והאופוזיציה כאחד, "להצביע בעד ההצעה ולהפסיק את הסאגה הזו בהקדם".

גם התסקירים הסביבתיים שבחנו את הסוגיה העלו במפורש את הסכנות הקיימות בעצם העבודות להקמת החניון ולא רק בהפעלתו. יש לציין, כי העבודות נעשות בניגוד גמור להחלטת וועדת כספים מחודש ינואר האחרון, וכן הוועדה המקומית לתכנון ובניה מחודש אוגוסט 2017, בנוסף להמלצות גורמי המקצוע במחלקה לאיכות הסביבה בעירייה.

בימים האחרונים, אף משרד הבריאות בדק את הסוגיה והנחה במפורש "שלא להתקדם בביצוע הפרויקט עד אשר יתקבל תסקיר זיהום האוויר ויבחנו המשמעויות של תוצאותיו". אלא תסקיר שכזה לא התקבל, אבל העבודות נמשכות.

העבודות בסמוך לגן הילדים (קרדיט: באדיבות המצלם)

מהעירייה נמסר בתגובה, "העבודות המבוצעות בימים אלה הינן לצורך סלילת משטח אספלט והתאמת גבהים ומדובר בעבודות מינוריות וקצרות טווח. באשר לפעילות האוטובוסים, אמרו בעירייה כי "אף אוטובוס לא ייכנס לחניון בית החייל מבלי שיקבל את כל האישורים הנדרשים ויעמוד בתקני איכות סביבה מחמירים.

עיריית ירושלים עומדת בקשר עם משרד הבריאות וראש העיר ניר ברקת גם נפגש עם ההורים והבטיח להם כי העירייה לא תעמיד שום ילד בעיר בסיכון.

בשל ההתקדמות בפרויקט 'הכניסה לעיר' שיכלול בין היתר מרכז תחבורתי מתקדם וירוק, חלים שינויים רבים באזור. אולם לכל אורך הדרך העירייה עושה את כל המאמצים לשמור על שגרת חיי התושבים, וכמובן להגן על בריאותם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ניר לא בעיר - מנותק
יהודה | 21-03-2018 21:20
אבק...פקקים.ורחובות חסומים הקמת חניון אוטבוסים בלב שכונה ובצמוד לגני ילדים החלטות תמוהות בניגוד לעמדת משרד הבריאות וסגניו. לא ראש עיר ואפילו לא חכ חברי מרכז הליכוד לא יבחרו בך ירושלים לא סולחים ולא שוכחים
2
ניר ברקת עושה פריימריז על חשבון התושבים
יהודית | 22-03-2018 8:51
חבל שפוגעים בבריאות הילדים בשביל הישגים פוליטיים...