מתחדשים מאבקי ההתיישבות מול נתניהו - סרוגים

מתחדשים מאבקי ההתיישבות מול נתניהו

בשל השביתה במנהל האזרחי, מוקפאות תכניות שאושרו על ידי הממשלה לבנייה ביהודה ושומרון. ראשי המועצות קראו לנתניהו: "אתה המבוגר האחראי פה לפתור את המשבר"

author-image
מתחדשים מאבקי ההתיישבות מול נתניהו
  (צילום: מרים צחי)

מאבקי ההתיישבות מול ראש הממשלה מתחדשים: בעקבות שביתת המנהל האזרחי, אומרים היום (רביעי) ראשי המועצות ביהודה ושמרון, כי בשל שביתת עובדי המנהל האזרחי, וישיבת המת"ע שעתידה להתבטל,  נעצרים בפועל אישורי תכניות בנייה בהתיישבות. "אחרי שעוברים את הממשל האמריקאי, לא יעברו את הסכסוך בין האוצר למנהל האזרחי"?

אתמול שגרו ראשי מועצת יש"ע מכתב לשר הביטחון אביגדור ליברמן , כשהם מבקשים להשיב את הסדר למנהל האזרחי ולהרחיב את התקנים באופן מידי.

המכתב, עליו חתומים יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני ומזכ"ל אמנה זאב (זמביש) חבר, נשלח בשל שביתת העובדים במנהל האזרחי אשר יוצרת לטענתם "הקפאה הטכנית". מדובר בהקפאה של תכניות שאושרו על ידי הממשלה לבנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן אבל נעצרות במנהל האזרחי בשל שביתה שמחריפה את צוואר הבקבוק האיום שנוצר ממחסור של כח אדם במנהל האזרחי, אומרים ביש"ע.

לטענתם, בעיה זו של מחסור בכח האדם במנהל האזרחי ידועה, ובמועצת יש"ע מתרעמים עליה כבר זמן רב. "חוסר בכח אדם תוקע את העבודה במנהל האזרחי ועוצר בפועל אישורי תכניות בנייה ותשתיות אשר גורמות להאטה בקצב ואף לעצירתו".

במועצת יש"ע מסיימים בדרישה משר הביטחון וכותבים: "אנו מבקשים שתיכנס לעובי הקורה ותפעל בהקדם להשיב את המנהל האזרחי לתפקוד, על מנת למנוע הקפאה טכנית של הבנייה והפיתוח ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".

נתניהו המבוגר האחראי- עליו לפתור את המשבר

"ההתיישבות נמצאת במשבר אמיתי וצריך להגיד את זה בצורה ברורה", אומר גם ראש מועצת שומרון יוסי דגן  במסר חריף לאוצר ולראש הממשלה "יש כאן עיצומים ושביתה של המנהל האזרחי שזה גוף שנותן את רוב השירותים לרשויות ביהודה ושומרון, ולאוצר כנראה זה פשוט לא מזיז. אין פגישה. לא מתקדם שום דבר, יש חצי מליון תושבים שהם בני ערובה".

דגן פנה לראש הממשלה, שר האוצר ולשר הבטחון, "תגמרו את העניין הזה. התושבים שלנו בשומרון, יהודה ובנימין דתיים חילונים חרדים מכל הגוונים חצי מליון איש, לא יכולים לקבל שירותים של קידום בנייה לא יכולים לקבל שירותים של הגנת סביבה. לא יכולים לקבל טיפול במשרפות לא חוקיות, ומטמנות לא יכולים לקבל טיפול בנושא הגנת הסביבה, בתי ספר לא ייפתחו בזמן".

אחרי כאמור דחיית ישיבת התכנון והבנייה של המנהל שמתקיימת רק 4 פעמים בשנה, הוסיף דגן:  "זה הצינור היחיד לבנייה בהתיישבות שיידחה אם מצב העניינים ימשיך כך. לא יכול להיות שאחרי שעוברים את הממשל האמריקאי, לא יעברו את הסכסוך בין האוצר למנהל האזרחי"

מנתניהו ביקש להתערב במשבר בפתח. "עכשיו אתה המבוגר האחראי פה, אתה המנהיג של הדבר הזה. תקרא לשר האוצר לשר הבטחון לוועד העובדים של המנהל האזרחי תגמור את הסיפור הזה. אפשר להיות במחלוקת אבל לא ייתכן שחצי מליון אזרחים על טפיהם, על הגנים בתי הספר ושאר השירותים להם הם זקוקים ייזרקו והאוצר אפילו לא טורח למצוא זמן לפתור את המשבר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
להצביע אך ורק זהות. לא ליכוד
י | 21-03-2018 18:26