אולמרט זוכה לשבחים מהימין: "החלטה אמיצה" - סרוגים

אולמרט זוכה לשבחים מהימין: "החלטה אמיצה"

בימין בחרו לא להתנגח ביריב הפוליטי, אלא להרעיף על רה"מ לשעבר אהוד אולמרט שבחים בעקבות הפרסום הרשמי על הפצצת הכור בסוריה. בנט: "קיבל החלטה אמיצה למען ביטחון ישראל". כץ: "נזקף לזכותו של אולמרט"

אולמרט זוכה לשבחים מהימין: "החלטה אמיצה"
  ברק, אולמרט והרמטכ"ל גבי אשכנזי (קרדיט: דובר צה"ל)

במערכת הפוליטית מגיבים היום (שלישי) על הפרסום הרשמי של הפצצת הכור בסוריה , ובין האשמות ומלחמות הקרדיט- מברכים את צה"ל על הפעולה ומרעיפים שבחים על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. בנט כתב: "אולמרט קיבל החלטה אמיצה למען ביטחון ישראל". כץ: "השמדת הכור הסורי תיזקף לזכותו של אולמרט".

 

שר הביטחון לשעבר, ח״כ עמיר פרץ, שלקח חלק במבצע, אמר הבוקר כי השמדת הכור הגרעיני בסוריה היא פרק חשוב בתולדות המדינה ומערכת הביטחון הישראלית. "אני גאה על ההזדמנות שהייתה לי להשתתף בתכנון המודיעיני, המבצעי והמדיני של תהליך כה מורכב ורגיש עם מפקדי צה״ל, טייסי חיל-האוויר, הלוחמים האמיצים ביחידות המיוחדות ולוחמי המוסד שעשו מלאכתם נאמנה.

פרץ סיפר כי בצה"ל ניגשו אל המהלך הצבאי עם "תחושת אחריות כבדה וביסודיות כשלנגד עינינו עמד רק בטחון המדינה ואזרחיה". פרץ  הביע על כך ועל שיתוף הפעולה ההדוק הערכה לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. לדבריו, "הובהר שמדינת ישראל לא תעמוד חסרת אונים ותבצע בעצמה כל פעולה שתידרש להסיר איום קיומי מעל ראשנו".

 11 שנה אחרי, ואני זוכרת את רגע התקיפה

ח"כ ציפי לבני, שכיהנה כשרת החוץ וממלאת מקום ראש הממשלה, סיפרה על האירוע מנקודת מבטה "החודש לפני 11 שנה קרא לי ראש הממשלה דאז לביתו והציג לי מידע מודיעיני על מבנה דמוי קוביה, הכור הגרעיני שנבנה בסוריה. מספר חודשים אחר כך, בחמישי לספטמבר 2007 ישבנו שלשתינו, ראש המממשלה שר הביטחון ואני כשרת החוץ, בחרנו את דרך הפעולה הצבאית והחלטנו על הוצאת המבצע אל הפועל באותו לילה.

לבני הוסיפה: "גם 11 שנה אחרי, זוכרת את הרגעים שישבנו שם, יחד עם הרמטכ״ל ומפקד חיל האויר בבור הפיקוד בקריה, מקשיבים לדיווחים על התקדמות המבצע, מעודכנים שהכור חוסל, מחכים שמטוסינו יחזרו בשלום ומקווים שעם ישראל יוכל להמשיך לישון בשקט.

"כשיצאתי באמצע הלילה מהבור לאחר שהסתיימה התקיפה והסתכלתי על שמי תל אביב חשבתי שיכול להיות שעם ישראל יתעורר למלחמה בלי לדעת למה, אבל היה ברור שזה היה המעשה הנכון, שהיינו צריכים לפעול ועשינו הכל כדי להקטין הסיכון שנידרדר למלחמה כוללת".

לבני התייחסה גם לסכסוכים בין אולמרט וברק, שהואשם בכך שניסה לדחות את התקיפה משיקולים לא ענייניים: "התקיפה היא מההחלטות הביטחוניות והאסטרטגיות החשובות והמוצדקות שקיבלה ישראל בעשורים האחרונים. מצער שהחשיפה מלווה בויכוחים אישיים בין ראש מממשלה לשר הביטחון. אפשר פשוט לפרגן לכל מי שהיה שותף. לראש המממשלה שהוביל, לשני שרי הביטחון עמיר פרץ ואהוד ברק, לצה״ל כמובן ולכל המערכות שעבדו בשקט ובמקצועיות, בלי פטפטת, בלי יחסי ציבור ועם המון אחריות ושיקול דעת. הייתה לי הזכות להיות שותפה".

ישראל החמיצה במשך שנים את הכור הסורי

מנגד, ח"כ עופר שלח מתח ביקורת על המודיעין הישראלי בעקבות הפצצת הכור בסוריה, ואמר "קהילת המודיעין הישראלית היא מצויינת". אבל הוסיף וסייג: "הקהילה המצויינת הזו, שהשקיעה בסוריה את מירב מאמציה במשך עשורים, החמיצה במשך שנים את פרוייקט הכור הסורי, אחד הדברים החשובים ביותר שעליו שקד משטר אסד. סיפורי אלף לילה ולילה על סוכני מוסד וחדירה למחשבים הם חומר עיתונאי מעולה, אבל הלקח בעיני הוא דווקא איך לא ידענו.

על תהליך קבלת ההחלטות ומלחמת הקרדיטים, מחמיא שלח לאהוד אולמרט ש"הוביל מהלך במשך חודשים רבים, תוך שיתוף ודיון, דבר שמרשים לא פחות מן התוצאה הסופית – ולמעשה היא קרתה בזכותו".

לטענתו, מלחמות הקרדיט שהתנהלו מאחורי מסך הסודיות במשך יותר מעשר שנים ופורצות עכשיו מעל פני השטח, הן ילדותיות ומגוחכות". לדבריו, "באירוע כזה יש מספיק כבוד לכולם". אבל בשורת מחמאות זוקף שלח מילים טובות על ראש הממשלה דאז אולמרט. "כובד האחריות הסופית, ועימה מירב הקרדיט, הוא על כתפיו של ראש הממשלה. גם את זה ההיסטוריה תזכור לאולמרט – ולטובה".

השמדת הכור הסורי נזקפת לזכותו המובהקת של אולמרט

גם בימין בחרו היום לא להתנגח ביריב הפוליטי, אלא להרעיף על אולמרט שבחים. "הבא להורגך, השכם להורגו'. אני מברך את ממשלת ישראל ואת העומד בראשה דאז, אהוד אולמרט, על קבלת החלטה אמיצה למען ביטחון ישראל, ואת טייסי חיל האוויר על ביצוע מושלם, נקי ושלו", כתב השר נפתלי בנט בחשבון הטוויטר שלו.

שותפו לקבינט המדיני- בטחוני, השר ישראל כץ כתב גם הוא בטוויטר: "המבצע והצלחתו הבהירו שישראל לא תאפשר לעולם נשק גרעיני בידי מי שמאיימים על קיומה. סוריה אז ואיראן כיום". עוד הוסיף כץ כי "במאזן הזכות והחובה של פעילותו הציבורית, השמדת הכור הסורי תיזקף לזכותו של אולמרט במובהק".

מוקדם יותר הבוקר התירו דובר צה"ל והצנזורה לפרסם כי ישראל שיגרה מטוסי קרב לתקיפת והשמדת כור גרעיני שהיה בתהליכי בנייה בסוריה, בספטמבר 2007.

בהודעה של דובר צה"ל נאמר: "הפעולה להשמדת הכור, במבצע "מחוץ לקופסה", בוצעה בידי מטוסי קרב, בתום מאמץ מודיעיני ומבצעי מורכב וממושך, והסירה איום גרעיני על מדינת ישראל והאזור כולו."

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
איזה צבועים בליכוד.שמרו סודיות עד גמר הדפסת ספרו של אולמרט.
יגאל | 21-03-2018 11:21
.
2
אני זוכר שפרץ השקיף עם משקפת על הכור ופלט מפיו ''אני רואה הכל שחור'' חחחחחחח
עמוס | 22-03-2018 15:20
חחחחחחחחחחח