אורי אריאל לסטודנטיות: "קחו אחריות - הגיע תורכן" - סרוגים

אורי אריאל לסטודנטיות: "קחו אחריות – הגיע תורכן"

 שר החקלאות אורי אריאל אמר לסטודנטיות המרכז האקדמי לב התור שלכן לקחת אחריות ולהשתלב בשירות המדינה. על הפיגוע אתמול: "אף אחד לא יזיז אותנו מארץ ישראל. צריך לעבור להכרעה"

author-image
אורי אריאל לסטודנטיות: "קחו אחריות - הגיע תורכן"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

מאות סטודנטיות קמפוס טל של המרכז האקדמי לב התכנסו הבוקר (שני) ליום עיון והכנה רוחנית לחג הפסח, בהשתתפות שר החקלאות אורי אריאל, המשנה לראש העיר ירושלים דב קלמנוביץ', נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק, ראש קמפוס טל אתי שטרן, ראש הישיבה בתי המדרש במרכז האקדמי לב הרב יוסף צבי רימון, ראש מדרשת טל הרב יהונתן אורן, הרב יעקב שמעון, הרבנית אהובה צוקרמן והרבנית חוה צופיה בלום.

בעקבות הפיגוע הרצחני אמש שבו נרצח עדיאל קולמן הי"ד התייחס השר למציאות הטרור ואמר: "מה שיביא לשינוי המציאות ביחס לטרור היא ההבנה שאף אחד לא יזיז אותנו מארץ ישראל ולא רק זה אלא שאנחנו מתרחבים וגדלים. כפי שהיה במצרים: וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ. חייבים לבנות יותר, להחיל ריבונות חזקה בהר הבית ובשכונות ירושלים. הגיע הזמן לעבור להכרעה גם ביהודה ושומרון: לומר למדינות העולם, לערבים ובעיקר לעצמנו, שתהיה ריבונות בגוש עציון, בבקעת הירדן ובכל יהודה ושומרון. האמת אינה ביישנית".

קחו אחריות – הגיע תורכן

השר פנה לסטודנטיות וקרא להן להצטרף לשירות הציבורי: "קחו אחריות, הגיע תורכן. המקום להשפיע זה שירות המדינה. היכולת שלכן להשפיע על המדינה היא גדולה יותר ממה שנדמה לכן. תשתלבו בשירות המדינה. כשם שהמכינות הקדם צבאיות יצרו שינוי בצבא כך צריך לעשות שינוי בכל משרדי הממשלה. אתן יכולות וגם מחויבות, לטובת המדינה".

הרב יוסף צבי רימון ראש הישיבה ובתי המדרש במרכז האקדמי לב אמר כי "כדי להיות בני חורין אנחנו צריכים להכין את עצמנו לשינוי. לצאת מעבדות לחירות צריך להיות מוכנים לעשות את השינוי, וכך היה ביציאת מצרים. עניינו של ליל הסדר הוא לשאול שאלות, לפתח סקרנות בריאה. אם יוצאים מליל הסדר באותה צורה שבה נכנסנו משהו לא קרה כמו שצריך, השאלות נועדו להביא אותנו לקומה נוספת של חירות בליל הסדר".

ראש המדרשה בקמפוס טל הרב יהונתן אורן הסביר כי "חירות פירושה שליטה בזמן. אסור להיות משועבדים לחיי הזמן אלא להיות כל הזמן בהתקדמות והתחדשות. השפת אמת כתב שהחירות של עם ישראל התחילה בציווי האלוקי 'החודש הזה לכם ראש חודשים', כלומר החירות נובעת מכך שבמקום להתרגש מהמסיחים מסביב ומהמצרים אנחנו הופכים להיות מחוברים לצו האלוקי".

לבער את האגו הפנימי

הרבנית אהובה צוקרמן אמרה כי ליל הסדר קורא לנו לצאת מהמקום הפרטי שלנו ולהתחבר לכלל. "קורבן פסח הוא קורבן יחיד שיש לו דינים של קורבן ציבור. החמץ והשאור מסמלים את ניפוח האגו הפנימי, ככל שאדם שבוי בתפיסה הפרטית שלו, מרגיש שההגדרה העצמית שלו והקיום שלו תלויים ביחס בינו לסביבה הוא בעצם בתחרות מול אחרים. כשמתעלים לתפיסה כלל ישראלית מתמעטת התפיסה של הקנאה. ההבנה שאנחנו חלק מעם ישראל מאפשר לאדם להרחיב את עצמו וממילא את ההצלחה, לשמוח בטובת ובהצלחת השני וממילא אין קנאה ותחרות".

המשנה לראש העיר ירושלים דב קלמנוביץ': "בערב פסח כולנו עסוקים בליל הסדר, במשפחה במשהו המאוד ביתי שלנו.  אנו, אנשי הציבור, צריכים להקדיש יותר זמן למשפחתנו ובתינו ופסח זה הזדמנות מעולה לכך. אני מאחל לכן, שבמקצועות השונים שאתן רוכשות כאן, תשלבו גם תרומה לעם ולארץ מעבר לדאגת הפרנסה למשפחה האישית שלכן".

בקמפוס טל במרכז האקדמי לב לומדות כ-1500 סטודנטיות תארים בתחומי ההנדסה, המחשבים החשבונאות והסיעוד ומגיעות להישגים מרשימים, קוטפות את המקומות הראשונים בישראל במבחנים השונים, משתלבות בחברות הטובות במשק, ומוכיחות כי לציבור הדתי לאומי יש הרבה מה לתרום במקצועות העתיד של המשק בישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו